Crank Brothers Candy - erfaringer?

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
Post Reply
User avatar
Mikkel Henningsen
Med nye lunger
Posts: 2226
Joined: 21 May 2009, 23:25
Location: København

Crank Brothers Candy - erfaringer?

Post by Mikkel Henningsen »

Er der nogen, der kører med dem. Enten 1,2,3 eller 11 (nye navne)
Hvordan er de for knæene?
Bliver de fyldt med mudder?
Har du også prøvet Time Atac - og hvad kunne du bedst lide?
It's not whether you get knocked down, it's whether you get up. - Vince Lombardi
User avatar
Peter Christensen
3000+ posts = spammer
Posts: 3397
Joined: 12 Jan 2006, 15:49
Location: Kgs. Lyngby

Re: Crank Brothers Candy - erfaringer?

Post by Peter Christensen »

Jeg har kørt med begge og må indrømme at Time er vinderen for mit vedkommende. Time sidder bedre fast på skoene kan justeres i hårdheden af fjederen og virker mere robuste. De er nogenlunde lige gode til mudder.
Gid det snart var maj...!
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10093
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Re: Crank Brothers Candy - erfaringer?

Post by Morten Hartvigsen »

har haft 3 sæt candy, jeg købte nogle i 2010 på CRC til sølle 169,- pr. sæt (2009 årgang) !!! så hold lidt øje der... hvis man sammenligner 2009, 2010 modeller med CB's andre pedaler, holder de ikke lige så længe, da de er sværere at smøre...og sætter sig lidt med tiden.... men til den pris jeg gav, er det jo bare at skifte dem.

jeg har ikke erf. med de nyere versioner, men de har forhåbentligt rettet overstående fejl, til gengæld er prisen så også steget for dem.

Skoen har mere støtte og bedre fat end den alm. piskeris version
User avatar
Carsten Graff
UST? Ja måske...
Posts: 1317
Joined: 23 Nov 2005, 10:12

Re: Crank Brothers Candy - erfaringer?

Post by Carsten Graff »

Jeg har kun kørt med Candy pedalerne, og er tilfreds med dem.
Lidt vedligeholdelse et par gange om året med at skille det hele ad, smøring og nyt fedt, så fungerer de.
Har haft et enkelt par hvor pedalklampen gik fra akslen langt væk hjemmefra, lærte mig at vedligeholdelse er vejen frem.
Jeg foretrækker Candy frem for Eggbeater, da der er større trædeflade.
User avatar
Mikkel Henningsen
Med nye lunger
Posts: 2226
Joined: 21 May 2009, 23:25
Location: København

Re: Crank Brothers Candy - erfaringer?

Post by Mikkel Henningsen »

Tak for svarene.
CB giver nu 3 / 5 års garanti på pedalerne, selv uden vedligeholdelse, fra 2012 pedalerne.
Jeg havde tænkt, at det skulle være noget med mere støtte end piskeris, men det store internet sagde at Time var gode for knæ. Og jeg har altid kørt med time pedaler og holdt af dem (den venstre er død efter kun 7 års tjeneste).
I sidste ende kommer det nok an på CRC's tilbud, hvad der bliver valgt
It's not whether you get knocked down, it's whether you get up. - Vince Lombardi
User avatar
HenrikJ
Stuntcyklist!
Posts: 781
Joined: 18 Jul 2007, 20:29
Location: Stor KBH

Re: Crank Brothers Candy - erfaringer?

Post by HenrikJ »

Der er ikke ikke større trædeflæde på Candy end piskeris.

/Henrik
Henrik
Er du i tvivl så læg hård ud, sæt farten op undervejs og slut så af med en spurt. Så kan det ikke gå helt galt.
User avatar
Mikkel Henningsen
Med nye lunger
Posts: 2226
Joined: 21 May 2009, 23:25
Location: København

Re: Crank Brothers Candy - erfaringer?

Post by Mikkel Henningsen »

Henrik Johannesson wrote:Der er ikke ikke større trædeflæde på Candy end piskeris.

/Henrik
Så alt det ekstra udenom halløj er kun hvis man vælger at køre uden at "klikke-i"?
Fjollet (af CB, altså)
It's not whether you get knocked down, it's whether you get up. - Vince Lombardi
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10093
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Re: Crank Brothers Candy - erfaringer?

Post by Morten Hartvigsen »

hmm, ikke helt sikker på den gode HJ har ret, jeg kan chekker anlægsfladen i aften...
User avatar
HenrikJ
Stuntcyklist!
Posts: 781
Joined: 18 Jul 2007, 20:29
Location: Stor KBH

Re: Crank Brothers Candy - erfaringer?

Post by HenrikJ »

Mikkel Henningsen wrote:
Henrik Johannesson wrote:Der er ikke ikke større trædeflæde på Candy end piskeris.

/Henrik
Så alt det ekstra udenom halløj er kun hvis man vælger at køre uden at "klikke-i"?
Fjollet (af CB, altså)

Ja, jeg har aldrig helt forstået Candy udformningen da det er samme trædeflade. Det er kun på selve akslen at skoen lægger til. Men det kan ske at udformningen hjælper nogen til bedre at kunne klikke i eller som du selv skriver, hvis "indklikket" smutter ved en nedkørsel.
Henrik
Er du i tvivl så læg hård ud, sæt farten op undervejs og slut så af med en spurt. Så kan det ikke gå helt galt.
User avatar
HenrikJ
Stuntcyklist!
Posts: 781
Joined: 18 Jul 2007, 20:29
Location: Stor KBH

Re: Crank Brothers Candy - erfaringer?

Post by HenrikJ »

PS. jeg har den tidligere udgave i 2Ti som har kørt meget lidt hvis du er intresseret ?? Den ligger bare og keder sig ;-)
Henrik
Er du i tvivl så læg hård ud, sæt farten op undervejs og slut så af med en spurt. Så kan det ikke gå helt galt.
User avatar
Jan D
3000+ posts = spammer
Posts: 3662
Joined: 29 May 2009, 15:34
Location: Søborg

Re: Crank Brothers Candy - erfaringer?

Post by Jan D »

Kan det være at Candy er en stivere konstruktion?
Jan D
User avatar
Mikkel Henningsen
Med nye lunger
Posts: 2226
Joined: 21 May 2009, 23:25
Location: København

Re: Crank Brothers Candy - erfaringer?

Post by Mikkel Henningsen »

Jan D wrote:Kan det være at Candy er en stivere konstruktion?
Det ligner det ikke. Udenoms-halløjet er fæstnet på akslet mest lateralt og helt medialt.
Til gengæld taler de om et "kit" med gummi-dimser i forskellige størrelser til forskellige typer sko, så det må give en kontaktflade. BikeRader skrev noget om, at folk selv havde lavet sådan nogle af gaffatape før.

Jeg tror ikke jeg skal eje noget cykeludstyr, der skal skilles ad og vedligeholdes jævnligt :oops:
Men tak for tilbudet, det der med at købe brugt er ret SU venligt :lol:
It's not whether you get knocked down, it's whether you get up. - Vince Lombardi
Post Reply