Kranksæt

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
Post Reply
KSondergard
Ny på Hustleren
Posts: 2
Joined: 13 Nov 2011, 10:55
Location: Lundtofte

Kranksæt

Post by KSondergard »

Jeg har et Shimano Alvio kranksæt på min mountain bike, som ser ud til at sidde for langt ude i fht. krankboksen, således at min Shimano Deore forskifter ikke kan skubbe kæden ud på yderste klinge??

Er der forskel på hvor tæt et kranksæt kan sidde? Hvis ja, hvad skal men være opmærksom på hvis man vil købe et nyt kranksæt??

På forhånd tak for hjælpen

Mvh
Kent
User avatar
Gunnar G
Set uden lys
Posts: 1027
Joined: 29 Aug 2009, 13:41
Location: Vanløse

Re: Kranksæt

Post by Gunnar G »

Ja, der kan være forskel på den såkaldte kædelinie imellem kranksæt. Men jeg ville tro at de fleste forskifter/krank kombinationer var kompatible, specielt når begge kommer fra samme fabrikant.

Et banalt spørgsmål: har du justeret forskifterens stopskruer, og stillet kabeljustringen på skiftegrebet?
Toujours sur la plaque.
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4104
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Re: Kranksæt

Post by Niels G Henningsen »

KSondergard wrote:Jeg har et Shimano Alvio kranksæt på min mountain bike, som ser ud til at sidde for langt ude i fht. krankboksen, således at min Shimano Deore forskifter ikke kan skubbe kæden ud på yderste klinge??

Er der forskel på hvor tæt et kranksæt kan sidde? Hvis ja, hvad skal men være opmærksom på hvis man vil købe et nyt kranksæt??

På forhånd tak for hjælpen

Mvh
Kent
Hvis ellers cyklen er samlet af fabrikken/forhandleren må det antages ,at kranken sidder rigtigt i... medmindre den er ved, at skrue sig selv ud... så vil du sandsynligvis også have slør i kranken...

Start med at tjekke forskifteren/kablet i stedet..... Hvis kablet er for løst,kan du ikke få forskifteren helt ud..og hvis stopskruen er indstillet forkert, vil det også kunne forhindre korrekt skifte.

Et lille billede vil gøre det nemmere :D
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
Schønberg
Mangler fart
Posts: 2072
Joined: 29 Mar 2005, 12:08
Location: Hellerup

Re: Kranksæt

Post by Schønberg »

Post Reply