Løbecykel til knægten

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
Post Reply
Jakeman
Ny på Hustleren
Posts: 19
Joined: 02 Sep 2008, 21:16
Location: København V

Løbecykel til knægten

Post by Jakeman »

Hej alle.

Min mindste søn fylder to år om 14 dage og jeg overvejer kraftigt at købe en løbecykel til ham. Er der nogen erfaringer, noget man skal holde sig fra eller noget I kan anbefale?

Jeg har kigget lidt på denne, men synes egentlig også det er ganske mange penge. http://www.webike.dk/products/'10+hotwa ... 9001).aspx

Jeg håber nogen har erfaringer fra egne børn, som de kan give videre.

Mvh

Jakob
User avatar
Palle 'PS' Madsen
Cykelmyg
Posts: 996
Joined: 19 Jun 2006, 08:26
Location: Roskilde

Re: Løbecykel til knægten

Post by Palle 'PS' Madsen »

Løbecykel er rigtig godt.
De lærer at holde balancen, så de lærer meget nemt at cykle når de når dertil.
Køb en løbecykel af metal. Ikke træ.
8)
Ghost mtb / Rivette R6 racer / Asics Kayano
User avatar
Peter 'TB'
BOFH
Posts: 1055
Joined: 02 Jul 2008, 11:57

Re: Løbecykel til knægten

Post by Peter 'TB' »

Min datter slægter mig lidt på - hun er 2 år og har allerede 3 cykler..

Den bedste hun har er faktisk en "Puky", den kan man få i både blå og lyserød. Den er klart den laveste vi har set, de to andre hun har har hun lidt svært ved at nå jorden. Puky'en er en SingleSpeed'er med faste ringe - den kan ikke punktere, hvilket absolut er et plus.

I hendes vuggestue er der en der har den der Specialized, den er da fin - men imho er den _slet_ ikke prisen værd..
Image
Jakeman
Ny på Hustleren
Posts: 19
Joined: 02 Sep 2008, 21:16
Location: København V

Re: Løbecykel til knægten

Post by Jakeman »

Peter 'TB' wrote:Min datter slægter mig lidt på - hun er 2 år og har allerede 3 cykler..

Den bedste hun har er faktisk en "Puky", den kan man få i både blå og lyserød. Den er klart den laveste vi har set, de to andre hun har har hun lidt svært ved at nå jorden. Puky'en er en SingleSpeed'er med faste ringe - den kan ikke punktere, hvilket absolut er et plus.

I hendes vuggestue er der en der har den der Specialized, den er da fin - men imho er den _slet_ ikke prisen værd..
Jeg har også kigget på Puky'en og synes den ser ret kikset ud, men den kører måske fint? Jeg ved faktisk ikke præcist, hvor høj knægten er, men mon ikke han er 90-92 cm eller sådan noget? Det må trods alt også betyde en del for valget.

Jakob
User avatar
Søren K.
Bagfra højre-om!
Posts: 1096
Joined: 17 Oct 2006, 12:11
Location: 2800 Lyngby

Re: Løbecykel til knægten

Post by Søren K. »

Kan anbefale en Kokua - lidt pebret men pengene værd (løbecyklernes Audi). Der er to længder saddelpind med, jeg forkortede den korte lidt, og så var den klar til en to-årig dreng på ca 90 cm.....

Og den holder snildt til den næste også - den store elsker den stadig selvom han nu kører rigtig cykel også. (fra han var knap 3½)

BMW laver en der kan sættes pedaler på, den ser OK ud. Dem jeg kender der har den er glade for den. Kender ikke pris.

http://www.kokua.dk/group.asp?group=2

http://www.youtube.com/watch?v=-1O80xTs ... r_embedded
User avatar
Jan D
3000+ posts = spammer
Posts: 3650
Joined: 29 May 2009, 15:34
Location: Søborg

Re: Løbecykel til knægten

Post by Jan D »

Søren K. wrote:Kan anbefale en Kokua - lidt pebret men pengene værd (løbecyklernes Audi). Der er to længder saddelpind med, jeg forkortede den korte lidt, og så var den klar til en to-årig dreng på ca 90 cm.....

Og den holder snildt til den næste også - den store elsker den stadig selvom han nu kører rigtig cykel også. (fra han var knap 3½)

BMW laver en der kan sættes pedaler på, den ser OK ud. Dem jeg kender der har den er glade for den. Kender ikke pris.

http://www.kokua.dk/group.asp?group=2

http://www.youtube.com/watch?v=-1O80xTs ... r_embedded
Lyder også til at være en super cykel når faderen skal flashe ungen... :mrgreen:
Jan D
User avatar
Peter 'TB'
BOFH
Posts: 1055
Joined: 02 Jul 2008, 11:57

Re: Løbecykel til knægten

Post by Peter 'TB' »

Puky'en er ikke flashy eller "smart" - men den er solid og den virker. Jeg gider ikke skulle bøvle med lappe en løbecykel, derfor er de lukkede ringe genialt. (De er bløde som lufthjul, ikke hård plast). Man kan sætte fødderne op på trinbrættet hvis man ruller ned af en bakke. Eneste ting jeg synes den mangler er en håndbremse. Jeg er simpelthen for nærrig til at give 1400 kroner for en løbecykel, jovist den er flot og med affjedring - men mon ikke det mest er for at flashe forældrene ;)

Der går to puky'er på en Audi :)

Image
Image
User avatar
Søren K.
Bagfra højre-om!
Posts: 1096
Joined: 17 Oct 2006, 12:11
Location: 2800 Lyngby

Re: Løbecykel til knægten

Post by Søren K. »

Poky er for lille og har har for små hjul til man kan bruge den til man er 4, den min nabo har er iøvrigt ved at ruste op efter en sæson.
På Kokua kan man også sætte føderne op, den har aldrig været punkteret og jo gummihjul er en fordel når det går stærkt. Desuden kan man stort set ikke se at den har stået ude nonstop i 2 ½ år
- så hellere een der holder hele vejen end to der kun holder halvejs. (eller 4 hvis den skal holde til to børn...)

og så er der jo noget der hedder gensalgsværdi.
User avatar
Peter 'TB'
BOFH
Posts: 1055
Joined: 02 Jul 2008, 11:57

Re: Løbecykel til knægten

Post by Peter 'TB' »

Søren K. wrote:Poky er for lille og har har for små hjul til man kan bruge den til man er 4, den min nabo har er iøvrigt ved at ruste op efter en sæson.
På Kokua kan man også sætte føderne op, den har aldrig været punkteret og jo gummihjul er en fordel når det går stærkt. Desuden kan man stort set ikke se at den har stået ude nonstop i 2 ½ år
- så hellere een der holder hele vejen end to der kun holder halvejs. (eller 4 hvis den skal holde til to børn...)

og så er der jo noget der hedder gensalgsværdi.

Det undrer mig at en hustler snakker om at en cykel kan holde i 3-4 år :) Plejer man ikke at skifte dem ud efter hver sæson? ;)
Image
Jan M
Træder stor mølle!
Posts: 298
Joined: 25 Sep 2008, 10:13
Location: Frederiksberg

Re: Løbecykel til knægten

Post by Jan M »

Vil lige lægge en stemme ind for My First Bike.

http://firstbike.dk/?gclid=CPyD883Qj6sCFQUYzQodXD7-vQ

De kører kanon.
Der er håndbremse.
Let, let, let. Godt både når ungerne skal tumle med den, og når forældrene skal bære den.
Hård robust plast. Jeps, den kan stå ude i rigtigt lang tid uden at ruste.
Sænkningskit, så den kan bruges tidligt.
Styrstopper. Synes det er vigtigt at styret ikke kan dreje hele vejen rundt. Har set unger lave vilde styrt på pukyen da styret kan gå hele vejen rundt.
Holdbar er den. Vores har holdt til to vilde knægte og den mindste bruger den jo stadig med stor fornøjelse.
Og ellers kan jeg bare sige ungerne elsker løbecykler.
Jakeman
Ny på Hustleren
Posts: 19
Joined: 02 Sep 2008, 21:16
Location: København V

Re: Løbecykel til knægten

Post by Jakeman »

Jan M wrote:Vil lige lægge en stemme ind for My First Bike.

http://firstbike.dk/?gclid=CPyD883Qj6sCFQUYzQodXD7-vQ

De kører kanon.
Der er håndbremse.
Let, let, let. Godt både når ungerne skal tumle med den, og når forældrene skal bære den.
Hård robust plast. Jeps, den kan stå ude i rigtigt lang tid uden at ruste.
Sænkningskit, så den kan bruges tidligt.
Styrstopper. Synes det er vigtigt at styret ikke kan dreje hele vejen rundt. Har set unger lave vilde styrt på pukyen da styret kan gå hele vejen rundt.
Holdbar er den. Vores har holdt til to vilde knægte og den mindste bruger den jo stadig med stor fornøjelse.
Og ellers kan jeg bare sige ungerne elsker løbecykler.
Firstbike er absolut lækre, to vilde drenge i vores gård har også haft dem. Jeg skal ud at kigge på en brugt Specialized i morgen, så må vi se, hvad det ender med.

Jakob
Post Reply