lys til aftens tur ?

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
kjeldbjerg
Ny på Hustleren
Posts: 7
Joined: 22 Jun 2011, 21:58
Location: Frederikssund

lys til aftens tur ?

Post by kjeldbjerg »

Hej de Herrer,

Da jeg har tænkt at køre om aftenen i år skal jeg jo bruge en lygte da jeg er træt af tape og min nefa :) .. Nogle der har et forslag til en god diode som ikke koster kassen ?

Mange lys i hjelmen

Kim
Mvh
Kim Kjeldbjerg
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

Re: lys til aftens tur ?

Post by Jan Lohmann »

Hvis du skal køre i skoven så koster en god lygte ~ godt lys, en del penge!!
La' være med at købe for billigt. De dyrere lygter kan serviceres!

I det lange løb så vil lygter fra Lupine og Nite rider kunne betale sig! Jeg kører selv med Lupine.
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
kjeldbjerg
Ny på Hustleren
Posts: 7
Joined: 22 Jun 2011, 21:58
Location: Frederikssund

Re: lys til aftens tur ?

Post by kjeldbjerg »

Jan Lohmann wrote:Hvis du skal køre i skoven så koster en god lygte ~ godt lys, en del penge!!
La' være med at købe for billigt. De dyrere lygter kan serviceres!

I det lange løb så vil lygter fra Lupine og Nite rider kunne betale sig! Jeg kører selv med Lupine.

Tak for svar Jan , har du evt et link til der du har handlet ?
Mvh
Kim Kjeldbjerg
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

Re: lys til aftens tur ?

Post by Jan Lohmann »

Kim der er f.eks. Heino og We Bike som jeg handler mest hos.

http://www.heino-cykler.dk/Tilbeh%c3%b8r/Lygter.html
http://www.webike.dk/
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
User avatar
Jan D
3000+ posts = spammer
Posts: 3650
Joined: 29 May 2009, 15:34
Location: Søborg

Re: lys til aftens tur ?

Post by Jan D »

Se evt. under "links" (øverst), hvor der er både fysiske og online butikker.
Jan D
User avatar
Peter Christensen
3000+ posts = spammer
Posts: 3393
Joined: 12 Jan 2006, 15:49
Location: Kgs. Lyngby

Re: lys til aftens tur ?

Post by Peter Christensen »

De nævnte mærker opfylder bare ikke kriteriet med ikke at koste kassen, der findes mange billige kopilygter der kun koster en 1/4 af de andre og som faktisk er af en udmærket kvalitet.
Gid det snart var maj...!
kjeldbjerg
Ny på Hustleren
Posts: 7
Joined: 22 Jun 2011, 21:58
Location: Frederikssund

Re: lys til aftens tur ?

Post by kjeldbjerg »

Nu begynder det jo at blive svært :) .. Jeg skal bruge en til at køre med ca 1-2 gange om ugen ( Håber på at kunne køre lidt træning med jer hvis der er noget de mørke aftner ) ellers lidt selv i løbet af ugen. Jeg har hørt lidt om man evt kan spare lidt ved at købe den udlands men ja kunne godt bruge et godt råd til en god lygte som ikke kostede 2000 kr :)

Har læst lidt på forum og set lidt links men syntes det er lidt svært :S
Mvh
Kim Kjeldbjerg
User avatar
AndreasA
3000+ posts = spammer
Posts: 3657
Joined: 18 Dec 2007, 13:49
Location: 2500 valby
Contact:

Re: lys til aftens tur ?

Post by AndreasA »

Deal Extreme . com hvis det skal være kinaknald.
Det virker efter sigende hvis man selv kan servicere stik, kontakter o.lign.
(det kan jeg ikke og kører derfor med en Lupine Wilma)

Lupine & Nite rider fås i velassorteret cykelbikse og der er vi så ude i en Mercedes el. Audi.
Det virker HVER gang og oser af kvalitet..

Så er der er også Exposure lIghts, der laver lamper i flere prisklasser, det er britisk og virker også fint.
Deres "joystick" model er vist glimrende uden at være prangende lysmæssigt. tror du kan teste dem hos eller ihvertfald købes hos www.lightgear.dk

Får et par år siden var Ay-up det vilde shit.. googl det, tror man kan købe det igen i europa

og så laver Hope også nogle fine lamper, der bla. kan købes igennem Chainreactioncycles.com

Hvis du kontakter J-Lo fra Faktori.dk der sælger niterider her i Dk, tror jeg også han har et demo sæt du kan låne, så du se hvad du er på vej udi.. (er nu ikke helt sikker på dette..)

Der er så også de helt nørdede ingenør typer der selv bygger deres lamper, det findes der også masser af info om ude på interwebben..


og se så at få meldt dig til WAT'ernes 2 timers pandelampe race med wurst og fadøl bagefter..!

Mtb2night.dk - NOW that's a winning combination·..


Over and out

Big A aka. The Night Rider
"Life moves pretty fast. If you don’t stop to look around once in a while, you could miss it” Ferris Bueller.

http://www.andreasmikkel.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

Re: lys til aftens tur ?

Post by Jan Lohmann »

Min erfaring er at en hel del køber en 'billig' lygte for efterfølgende at opdage at den lyser for lidt i forholde til farten, eller at den er teknisk ustabil i stik, kontakter og/eller batteri!!

I stedet for pris skal du undersøge hvor mange lumen lygten skal/bør ha' og så købe det som er mest fordelagtigt for dig. Som alderspræsident skal du nok ikke gå efter mit lysbehov da jeg kræver 4 gange så meget lys som en på 40!

Som Andreas så holder jeg mig til de stabile og derfor dyrere lygter. Lupine, som jeg har, ha' ydet mig en fantastisk service!

PS. Der er vist ikke 2 fabrikater som måle lysudbyttet på samme måde, så mit råd er, køb, først via nettet, når du har set lampen lyse!
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
User avatar
John Hein
Alene i udbrud
Posts: 748
Joined: 21 Aug 2008, 10:45
Location: Gentofte

Re: lys til aftens tur ?

Post by John Hein »

Hej Kim

Du kan går ind på terrengsykkel.no og kigge på deres lygteteste, i fanebladet til venstre undet Tester.

De har stort set testet alt hvad der kan lyse inden for de sidste 3 år, med kommentarer og billeder.

Her er en af dem:
http://terrengsykkel.no/index.php?id=3449

Jeg er enig med Andreas og Jan i at Lupine og andre mærkevarelygter (dyre) nok er dem der er bedst at satse på, både hvad angår lysudbytte, service, kvalitet og dermed driftssikkerhed.
Titanium på de indre linier
User avatar
Jais
3000+ posts = spammer
Posts: 3288
Joined: 16 Nov 2006, 10:18
Location: Gentofte

Re: lys til aftens tur ?

Post by Jais »

jeg ville starte med sådan en her http://www.dealextreme.com/p/mj-808e-ha ... 8650-57100 den har virket fint for mig i 2½ år og kørt flere 24 timers løb under meget ekstreme forhold, og den virker stadig fint.. har også en Lupine som er købt brugt(ville aldrig betale fuld pris for den) og hvis den billige gik i stykker efter et stykke tid ville jeg muligvis opgradere.. men se nu om du får den bruget.... der ligger mange Lupine rundt omkring som aldrig bliver brugt

Jeg køber generelt ikke løsdele hos en danske cykel handler, da hverken min nærste familie eller jeg selv arbejder hos en cykelhandler(har dog lige købt en super fed Crosser hos heino)... hvis jeg starter bilen og kører til eks Heino fra gentofte og hjem igen er det ca 35 km gange 3 kroner så lidt over 100,- hvis crc sender en pakke til mig med en panelampe koster det 0,- og så betaler jeg kun 18-19% i moms.......
User avatar
Jacob Korsholm
Søger sponsor!
Posts: 2609
Joined: 29 Jul 2008, 22:30
Location: Bagsværd

Re: lys til aftens tur ?

Post by Jacob Korsholm »

Hvis du er utryg ved at hente hjem fra dealextream, så kan næsten samme lygte købes i DK: http://www.bike-box.dk/cykeltilbeh_r/cy ... ray_ii.htm

Jeg har selv en og kender et par stykker som har den. Vi er alle glade og tilfredse og har endnu ikke oplevet problemer.
kjeldbjerg
Ny på Hustleren
Posts: 7
Joined: 22 Jun 2011, 21:58
Location: Frederikssund

Re: lys til aftens tur ?

Post by kjeldbjerg »

Jeg takker alle for de gode fif og svar og vil lige kigge lidt rundt inden valget bliver taget :)

Men Mange tak for alt hjælpen

Kim
Mvh
Kim Kjeldbjerg
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

Re: lys til aftens tur ?

Post by Jan Lohmann »

Just in case:
Jeg har sat min Lupine Wilma, 1100 Lumen til salg på nedenstående link

http://www.teamhustler.dk/forum/viewtop ... 029#p82029

Solgt!
Last edited by Jan Lohmann on 08 Sep 2011, 09:13, edited 1 time in total.
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4088
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Re: lys til aftens tur ?

Post by Niels G Henningsen »

Jan Lohmann wrote: I stedet for pris skal du undersøge hvor mange lumen lygten skal/bør ha' og så købe det som er mest fordelagtigt for dig. Som alderspræsident skal du nok ikke gå efter mit lysbehov da jeg kræver 4 gange så meget lys som en på 40!
God pointe ! Og det er ikke rart når man går fra "fuldt blus på lampen" til "Zero" ude i skoven !
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
Post Reply