Racing Ralph vs. Blanck Panther

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
Post Reply
User avatar
Carsten Graff
UST? Ja måske...
Posts: 1317
Joined: 23 Nov 2005, 10:12

Racing Ralph vs. Blanck Panther

Post by Carsten Graff »

Jeg har stort set altid kørt med Racing Ralph, og altid været meget tilfreds. Jeg har hørt fra flere at dette dæk er meget opreklameret her i DK, og da jeg nu har fået et sæt Black Panther, vil jeg høre om der er nogen som af erfaring med dem.
Er det ikke samme type af dæk, blot et andet mærke?
Kan de bruges/anbefales til det kommende MCX i Italien? eller skal jeg satse på det kendte?
User avatar
John Hein
Alene i udbrud
Posts: 748
Joined: 21 Aug 2008, 10:45
Location: Gentofte

Post by John Hein »

Jeg har kørt et par år med Vredestein Black Panther, og de ruller fantastisk godt, bedre en Racing Ralph, men de har ikke så godt kantgreb, især ikke hvis der ligger lidt løs jord/grus i et sving.

Nu var det den forrige model dæk jeg kørte på, så det kan være at de nye er forbedret på det punkt, så jeg overvejer at gå tilbage til dem igen.
Titanium på de indre linier
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

Post by Jan Lohmann »

Nogen kan li' moren og andre datteren.

Hvis du ikke kan nå at afprøve dækkene inden turen. så bliv ved de kendte, så undgår du overraskelser, som måske kan ødelægge en ellers god tur ;-)

Måske har det mere betydning hvilket dæk som er stærkest/tykkeste? Der er ikke noget mere ærgerlig end et "opskåret" dæk.

Jeg har altid kørt RR og har indtil nu været godt tilfreds også ved kørsel i sving.

Pøj,pøj i Italien!
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10093
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

RR og conti race king ligner også hindanden meget, er pt. glad for begge

nu du kender jo selv italien godt, men da jeg var i garda området sidst var jeg nu glad for gode knopper og lidt kraftigerer sider end på RR, så de er lidt resistens overfor snakebites og de store "boulders" på sporet dernede, jeg bruger normalt 2.1, men 2.2 er nok bedre til den lange tur => mere komfort

go tur - slet ik misundelig :-)
User avatar
John Hein
Alene i udbrud
Posts: 748
Joined: 21 Aug 2008, 10:45
Location: Gentofte

Post by John Hein »

:shock: Fik vist formuleret mig lidt uklart, Black Panther triller lettest, RR har bedst kantgreb, er til gengæld punkteret mindre på RR
Titanium på de indre linier
User avatar
Niels P
3000+ posts = spammer
Posts: 3168
Joined: 28 Sep 2008, 14:25
Location: Virum

Post by Niels P »

Har lige smidt black panther på men ikke prøvet dem endnu. Umiddelbart har de kantknopper a la Specialized "the captain" hvilket er væsentlig mere en RR tilbyder. Hvis der er store sten må et dæk med stor volumen og en forholdsvis stor (og solid) karkasse være alfa og omega. På den anden side vandt Annika på et Schwalbe dæk i norditalien mon ikke det var noget Rocket Ron, men der er også nogen på RR http://www.gunnritamarathon.com/radfahr ... php?cid=48
/Niels
Post Reply