twister spørgsmål

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
Post Reply
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

twister spørgsmål

Post by Kenny »

Hvaaa gør det ikke naller i hånden at holde på drejegrebet?

Er det meningen at man har et greb i fuld håndbrede ved siden af drejegrebet sådan at man kun berør drejegrebet når der skiftes gear?
Eller holder i hele tiden på drejegrebet?
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4088
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Post by Niels G Henningsen »

Man (jeg) får ikke ondt i hånden... men kan godt få vabler på tomlen, hvis jeg er ude af træning.....Især hvis der samtidig er mudder/pløre/møg på grebet/hånden.

Der er kortet tilsvarende af de alm greb....
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Post by Kenny »

I know. Mine normale greb er 130mm. Dem der følger med twister er 110mm hvilket er lige netop nok til min hånd når jeg ligger vægten i og holder om styret. For at få plads til mine barends skal jeg skære 20-30mm af de nye greb så de ender på 80-90mm hvilket jo så er for smalt og min hånd konstant vil støtte på drejegrebet med det grove mønster.

Jeg fornemmer også at hvis jeg ikke holder på drejegrebet så kan jeg kun lige netop nå bremsegrebet med en pegefinger. Hvor jeg normalt kan nå med to fingre.

Men det er altså ikke et problem at holde på det grove drejegreb i et par timer.
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Niels P
3000+ posts = spammer
Posts: 3168
Joined: 28 Sep 2008, 14:25
Location: Virum

Post by Niels P »

Kenny wrote: Men det er altså ikke et problem at holde på det grove drejegreb i et par timer.
Det skal jeg fortælle dig søndag kl 13 :shock:
/Niels
User avatar
Jais
3000+ posts = spammer
Posts: 3288
Joined: 16 Nov 2006, 10:18
Location: Gentofte

Post by Jais »

Kenny wrote:Men det er altså ikke et problem at holde på det grove drejegreb i et par timer.
nope
mere end 6-7 timer ville jeg tage noget sports tape på fingern..
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Post by Kenny »

Niels Det er lige sent nok :D Tak for hjælpen i øvrigt. Det er altså service når der dumper mms med mål ind få timer inden der skal tages en beslutning om trigger eller twister. Jeg skal have fundet en anden poploc da den ikke kan være der for twisteren, der er ellers lige netop plads....

Jais Perfekt så kan jeg roligt tilpasse grebet så der er plads til barends.

Jeg blive fandens hurtig på søndag hvis jeg ellers når at få fat i en kabeltang.
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Flemming Elhøj
1 omgang efter
Posts: 655
Joined: 23 Apr 2007, 23:14
Location: Ballerup/Egebjerg

Post by Flemming Elhøj »

Jeg erindrer at jeg skulle vænne nig til den større diameter twisteren havde. Nu spiller det bare. Tape om tommelfingrene er et must hvis der køres lang tid. Ellers tror jeg bare det er bedst at lade være så man får lidt hård hud, og ikke behovet at tape hver gang. Jeg lover dig. Du bliver glad for dem.
Det er træningen der tæller...ikke udstyret!!!
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Post by Kenny »

Så er de monteret uden barends til en start. bare for at se om det er til at holde på drejegrebet. Jeg synes godt nok det virker underligt at man skal holde på det.
ja og så fik jeg hele Rivette/skjulte kabler turen. Krankboks måtte af, liners ud osv. For satan det tog sin tid, men nu sidder de der 8)
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Peter Christensen
3000+ posts = spammer
Posts: 3393
Joined: 12 Jan 2006, 15:49
Location: Kgs. Lyngby

Post by Peter Christensen »

Kenny wrote:Så er de monteret uden barends til en start. bare for at se om det er til at holde på drejegrebet. Jeg synes godt nok det virker underligt at man skal holde på det.
ja og så fik jeg hele Rivette/skjulte kabler turen. Krankboks måtte af, liners ud osv. For satan det tog sin tid, men nu sidder de der 8)
Ja det er ulempen ved Rivette - men det ser jo lækkert ud :D
Gid det snart var maj...!
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Post by Kenny »

Ja og jeg skal nok igennem det igen i næste uge. Jeg synes ikke helt den skifter som den skal. Så der skal nok nye liniers i som jeg jo ikke lige havde på lager :)
Klubmester i Tri-Sprint 2016
Post Reply