Erfaring med billig racer.

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
Post Reply
User avatar
Allan
Helt uden hænder!
Posts: 78
Joined: 14 Sep 2009, 19:47
Location: Ølstykke

Erfaring med billig racer.

Post by Allan »

Hej Hustlere.

Er der nogen der har lidt gode råd omkring emnet.
Vil gerne have en racer til at pendle på har 35 km. Er som sådan en MTB fyr men får ikke nok kilometer i benene i skoven til at det virkelig giver noget.

Det er altså cykel nr 2 og ikke for at race ned drengene. Min tvivl er om jeg bliver idiot at at køre på en billig racer.

Folk har travlt med at sige der skal være 105 eller ultegra for at det virker ? Er der nogen der har erfaringer med en billig racer med Sora og hjul til mindre end en bondegård.

Overvejede trek 1.2 2010 men kan ikke finde en der er stor nok. (58-60)
Derfor kunne det være den her (tiagra bag, carbon gaffel til 4,5 kkr)
http://www.classiccykler.dk/cykler/nish ... -master-3/
Nogen der kender denne cykel eller har fortrådt købet af en for billig model?

Har også kigget på dba men jeg tror squ at folk mener at deres cykler er lavet af guld med de brugtpriser.

Hvis nogen har en god cykel til en god pris er jeg selvfølgelig interaseret.

/Allan
User avatar
BoT
Bagfra højre-om!
Posts: 1085
Joined: 31 Aug 2006, 22:45

Post by BoT »

Hej Allan
Jeg triller landevej på en billig (4K) ting med Sora over det hele. Der har man råd til at skifte sliddele i stedet for at vaske cyklen (som jeg faktisk ikke har gjort endnu efter 3 år).
Skifterne (virker anderledes på Sora end dyrere modeller) siger klonk og skal liiige have det rigtige tryk, så noget lidt bedre ville nok være sjovere i længden, men man kan leve med det til motion, sålænge man ikke prøver at følge med andre med samme form - som fx ex-PMC ligaen ;-)
Post Reply