Nye mtb og race sko - men hvilke ?

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
User avatar
Allan Jensen
Altid med hjelm
Posts: 179
Joined: 21 Mar 2010, 13:20
Location: Værløse

Nye mtb og race sko - men hvilke ?

Post by Allan Jensen »

Hej,

Jeg har besluttet mig at udskifte mine cykelsko til mtb og race, da begge er faldet for aldersgrænsen (+10 år).

Siden jeg købte sidst er der kommet de her carbon fætre på markedet. Er der en stor fordel ved carbon eller er det mere hvis man gerne vil have det sidste nye man køber disse?

Jeg har kigget på et par forskellige Spezialised sko, til ca. DKK 1500 per par, og jeg syntes de ser ret gode ud. Men er der nogen der har noget dårligt at sige om Specialized og er der andre mærker der er bedre?

Hvor køber man bedst skoene? Jeg havde tænkt mig at køre ned i ride4fun i Søborg og købe dem, men er der andre steder der har et bedre udvalg?

På forhånd tak for lidt hjælp.

Mvh.

Allan
User avatar
Tobias Sonne
Mangler fart
Posts: 2075
Joined: 07 Aug 2009, 19:50
Location: 2970 Hørsholm

Post by Tobias Sonne »

Hej Du.

Generelt - hvis man kan sige det - så er folk glade for kvaliteten af Specialized, men du skal prøve dig frem i butikkerne for det er først her du mærker om de sidder godt på din fod.

Ride4fun virker ok, ellers har Heino et godt udvalg også.

+ 10 år?? argh, synes nok de skulle have været skiftet for længst :P

Og i øvrigt. Hvis du skal skele til økonomien... så ville jeg satse på carbon til race og "noget andet" til MTB'en, andre kan sikkert mene det omvendt, men hvad ved de? :roll: :P
User avatar
Allan Jensen
Altid med hjelm
Posts: 179
Joined: 21 Mar 2010, 13:20
Location: Værløse

Post by Allan Jensen »

10 år - nåårr ja - men de er jo ikke brugt så meget :roll:
User avatar
AndreasA
3000+ posts = spammer
Posts: 3657
Joined: 18 Dec 2007, 13:49
Location: 2500 valby
Contact:

Post by AndreasA »

Specialized er fede og sidder godt på mine fødder,
de er så også lidt pebret hvis du går efter topmodellerne.

BikeBuster forenden af Vesterbrogade i kbh. plejer at have gode tilbud på bla.
Diadora og Scott sko.
Både Mtb & Race, de er så knapt så bling. men fungere sikkert mindst ligeså godt på cyklen.

- Heino har et meget stort udvalg i alle prisklasser.
- R4F har vist "kun" Specialized og Mavic i den dyrere ende, men det er et stykke tid jeg har været forbi i Søborg.


Go Jagt
"Life moves pretty fast. If you don’t stop to look around once in a while, you could miss it” Ferris Bueller.

http://www.andreasmikkel.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

Post by Jan Lohmann »

Det er vigtigt at prøve sig frem for skoen skal ikke slubre, så køb dem ikke på nettet ;-)

Jeg har (vist kun) kørt i Specialized og altid været godt tilfreds!

Skal det være Heino skal det være i Glostrup.

Jeg ved ikke om en carbonsåler modvirker de fodproblemer som er omtalt i en anden tråd?
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
User avatar
Straarup
Mangler prokontrakt
Posts: 1523
Joined: 22 Nov 2006, 14:55
Location: Rødovre
Contact:

Post by Straarup »

SIDI køre max har dem både i MTB og RACE

Jeg bruger selv str 43 i alm sko men str 44 for begge typer sko

De er ikke billige men har aldrig fortrudt.

Med SIDI DRAGON2 Carbon kan du udskifte alle udersål komponenter, indersål, snaplås, spænde og rem efterhåden som de bliver slidt og trænger til at blive skiftet. Yderligere kan hælen justeres så den passer maks

Advarsel: IKKE BILLIG

En sko for livet der aldrig går af mode NEJ NEJ der er ikke en reklame men en top nice sko

http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=29820


//Strået
Frog jumps er vejen frem ....
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

Post by Jan Lohmann »

Jeg gentager ;-)

Køb ikke sko via nettet! De skal prøves. Det kan gå hvis man kender modellen
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
User avatar
Straarup
Mangler prokontrakt
Posts: 1523
Joined: 22 Nov 2006, 14:55
Location: Rødovre
Contact:

Post by Straarup »

Jan Lohmann wrote:Jeg gentager ;-)

Køb ikke sko via nettet! De skal prøves. Det kan gå hvis man kender modellen
Du har ret Jan, men man kan altid prøve dem og så efterfølgende købe dem på nettet. En paksis jeg ikke selv anvender, jeg køber altid det første sæt hos den lokale og derefter på nettet ;-)

//Strået
Frog jumps er vejen frem ....
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4104
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Post by Niels G Henningsen »

Jan Lohmann wrote:Jeg gentager ;-)

Køb ikke sko via nettet! De skal prøves. Det kan gå hvis man kender modellen
Helt enig.... Vil dog melde mig på Sidi Carbon fronten, men fordi de passer mig er det ikke en garanti for, at de også vil passe andre.
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
BoT
Bagfra højre-om!
Posts: 1085
Joined: 31 Aug 2006, 22:45

Post by BoT »

Hej Allan

Jeg købte R4Fs tilbud på S-works carbon som var nedsat, da det er sidste års model (kun 1 drejespænde).
Jeg blev overrasket over hvor godt det føles med helt stive såler istedet for de gamle specialized sport i trail version. Hvis jeg kører langt eller skal gennem meget mudder, foretrækker jeg dog stadig mine gamle bløde futter.
Du vil blive glad for noget carboing, men de kan efter sigende føles ret kolde. Jeg ville dog ikke punge over 2K i et par sko.
User avatar
Allan Jensen
Altid med hjelm
Posts: 179
Joined: 21 Mar 2010, 13:20
Location: Værløse

Post by Allan Jensen »

Hej alle,

Tak for gode inputs.

Valget er faldet på Specialized Pro med carbon, som R4F, har på tilbud til DKK 1400 for 2011 modellen - nedsat fra DKK 1800. Skoen sad rigtig godt. Prøvede også deres Scott team sko, men størrelsen passede ikke. Selvfølgelig prøvede jeg også S-works, men den var lidt dyr (DKK 2300) så jeg syntes at Pro-modellen var et godt kompromis mellem pasform, carbon og pris. Jeg vil give flere af jer ret i, at det ikke vil være godt at købe på nettet, for jeg endte i en størrelse 43 - og på nettet ville jeg have købt 42 - som var alt for små - såfremt jeg ikke havde prøvet den før.


Tak for jeres input.

Glæder mig til at komme i skoven med dem. Og ja Bo, jeg vil gemme de andre sutter til regnvejr og mudderdage - en god ide.

Ses,

Allan
User avatar
Peter 'TB'
BOFH
Posts: 1055
Joined: 02 Jul 2008, 11:57

Post by Peter 'TB' »

Jan Lohmann wrote:Jeg gentager ;-)

Køb ikke sko via nettet! De skal prøves. Det kan gå hvis man kender modellen
Hvorfor ikke? Du har bedre rettigheder ved at købe på nettet end du har i en butik. Man skal bare være klar over at det kræver lidt større indsats af sig selv hvis de skal byttes.
Image
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

Post by Jan Lohmann »

Peter 'TB' wrote:
Jan Lohmann wrote:Jeg gentager ;-)

Køb ikke sko via nettet! De skal prøves. Det kan gå hvis man kender modellen
Hvorfor ikke? Du har bedre rettigheder ved at købe på nettet end du har i en butik. Man skal bare være klar over at det kræver lidt større indsats af sig selv hvis de skal byttes.
Netop, for at undgå besværet og den ekstra udgift til returporto, som måske gør at købet ikke bliver billigere end hvis det var købt i DK *.

Dertil kommer at du måske skal prøve 4-5 par sko for at finde et par som passer og det er ret besværligt på nettet!

* for at undgå den diskussion så ved at jeg at man også kan købe sko på nettet i DK ;-)
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
User avatar
Peter 'TB'
BOFH
Posts: 1055
Joined: 02 Jul 2008, 11:57

Post by Peter 'TB' »

Jan Lohmann wrote: Netop, for at undgå besværet og den ekstra udgift til returporto, som måske gør at købet ikke bliver billigere end hvis det var købt i DK *.

Dertil kommer at du måske skal prøve 4-5 par sko for at finde et par som passer og det er ret besværligt på nettet!

* for at undgå den diskussion så ved at jeg at man også kan købe sko på nettet i DK ;-)
Vi er helt enige hvis man står på bar bund og ikke kender skidt fra kanel - men cykelnørder er nok de største grejludere og ved derfor ofte lige præcis hvilke ting de vil have :)

Man kan jo også bestille i flere størrelser og sende dem retur man ikke paser Det er vores sikrede ret ved fjernsalg. :)
Image
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

Post by Jan Lohmann »

[quote="Peter 'TB'
Man kan jo også bestille i flere størrelser og sende dem retur man ikke paser Det er vores sikrede ret ved fjernsalg. :)[/quote]

Du kender vist ikke de nye pakkeporto priser og så er handlemåden uforskammet overfor forretningen!
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
Post Reply