Kæden slipper ikke klingen ved gearskifte

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
Post Reply
User avatar
Carsten Graff
UST? Ja måske...
Posts: 1316
Joined: 23 Nov 2005, 10:12

Kæden slipper ikke klingen ved gearskifte

Post by Carsten Graff »

Jeg har fået et problem med kæden / midter klingen.

Når jeg skifter til stor klinge, slipper kæden ikke klingen helt, men følger med rundt, og sætter sig i fast mellem midter / stor klingen.

Skal jeg skifte kæde og klinger ? eller kan det være et andet problem. Jeg har fået checket kæden for nylig og den fejlede intet.
User avatar
Daniel Smith
Yndlingsfarve: Grøn
Posts: 464
Joined: 22 Jun 2009, 22:20
Location: Gentofte

Post by Daniel Smith »

What klinger do you have (and how old)? If the little 'steps' are worn/broken?

Otherwise, your front mech. is adjusted properly? Does it lift and push the chain over enough?
En canadier, så måske har jeg nogle stave 'fejler'.
User avatar
John Hein
Alene i udbrud
Posts: 748
Joined: 21 Aug 2008, 10:45
Location: Gentofte

Post by John Hein »

Det lyder som slidt klinge og kæde, når du får chainsuck, hvis der små grater på tænderne på den miderste klinge, kan du prøve at slibe dem væk.
Det udsætter skift af klinger og måske også kæde og kassette et stykke tid.
Titanium på de indre linier
User avatar
Klaus Bomholt
Over stok og sten
Posts: 590
Joined: 30 Nov 2005, 12:05
Location: Højeloft Vænge 80, Værløse

Post by Klaus Bomholt »

En kæde bliver længere med tiden. Hvis du sammenligner længden på din gamle kæde med en ny (samme antal led) vil du se at den sikkert er 2 - 4 cm længere. Dvs hvert led er længere og passer derfor ikke længere til hverken klinger eller krans og ikke mindst slider - især - dine klinger op. Også er der dømt chain suck mm.

Så det er vist bare ned til din cykel pusher...

Du kan evt købe 2-3 kæder at rulle i mellem (dvs når kæde 1 har strukket sig 1-2 mm så skifte til kæde 2, osv) som livstidsforlænger især kransens levetid. Hvis du har ben til det kan du jo også købe lille og mellem stål klinger.
Post Reply