Godt tilbud?

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
Post Reply
Jakeman
Ny på Hustleren
Posts: 19
Joined: 02 Sep 2008, 21:16
Location: København V

Godt tilbud?

Post by Jakeman »

Jeg går og overvejer, at købe en landevejscykel og er nu blevet tilbudt en Focus Cayo Expert 07 med komplet Shimano Ultegra serie. Cyklen har tilsyneladende kun kørt et par hundrede kilometer.

Størrelsen ser ud til at passe (XL=58 cm til mine 190 cm) og prisen er sat til 5000 DKK, hvilket virker rimeligt på mig, er I enige?

Er der noget jeg skal være særligt opmærksom på?

Mvh

Jakeman
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Stellet og delene kan der ikke udsættes noget på, hvilke hjul?

Cayo er en rigtig fin ramme, så så længe der ikke er skader på den, så er den absolut et godt køb.

Hvor slidt er klinger, kæde, kassette osv osv? Du kan hurtigt få en udskrivning her, ud over de 5K. Lejer i hjul osv osv.

Virker skifterne ordenligt? Specielt det højre greb slides, hvis den har tilbagelagt mange kilometer.

Igen delene fejler i udgangspunktet ikke noget, tjek for voldsomt slid samt brud på stel.

Jeg er 1.92, og har selv haft flere 58'ere.
Jakeman
Ny på Hustleren
Posts: 19
Joined: 02 Sep 2008, 21:16
Location: København V

Post by Jakeman »

Hmmmm, jeg troede bare der var et "standard" hjul med på sådan en cykel, jeg kan godt se, at jeg er ved at bevæge mig ind i en helt anden verden af udskiftninger af dele. Hvis der findes noget der hedder "Standard" hjul, er det formentlig dem der sidder på. Hvor meget betyder hjulene (vægt, stivhed eller hvad det nu er, det drejer sig om)?

Jeg tror som sagt ikke, at delene er slidte, men det kommer selvfølgelig an på en prøvetur.

Jakeman
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Hjul betyder rigtigt meget, det er den roterende masse. Find evt. ud af hvad det er, og skriv det her.

Men ok, 5000 er mindre end rammen normalt koster alene....
User avatar
Casper Fabricius
Mudderkonge
Posts: 1845
Joined: 02 Dec 2003, 14:23
Location: Islands Brygge

Post by Casper Fabricius »

få hundrede km er vel = ikke slidte dele
Jakeman
Ny på Hustleren
Posts: 19
Joined: 02 Sep 2008, 21:16
Location: København V

Post by Jakeman »

Nu er cyklen købt og står nu i kælderen. Den er monteret med Easton hjul (jeg tror de hed noget med "Vision"), kan det passe? Og hvad er det i givet fald for noget grej?

Mvh

Jakob
User avatar
Michael J
Set uden lys
Posts: 1012
Joined: 18 Jul 2008, 14:40
Location: 2860 Søborg
Contact:

Post by Michael J »

Jakeman wrote:Nu er cyklen købt og står nu i kælderen. Den er monteret med Easton hjul (jeg tror de hed noget med "Vision"), kan det passe? Og hvad er det i givet fald for noget grej?

Mvh

Jakob
Vil tro det er Easton Vista, dem har jeg også på min cross/ pendler cykel, de vejer ca 1800g og ruller fint, har efter 1år stadig ingen problemer trods mit medlemsskab af 0,1tons klubben :-)
Fremtiden kommer af sig selv - Det gør fremskridt IKKE!
http://www.michael-jensen.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply