Fodpumpe

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
Post Reply
User avatar
Peter Christensen
3000+ posts = spammer
Posts: 3397
Joined: 12 Jan 2006, 15:49
Location: Kgs. Lyngby

Fodpumpe

Post by Peter Christensen »

Jeg skal ud og finde en ny fodpumpe og vil høre om der er nogen der har gode erfaringer med deres. Min nuværende SKS lider af det problem at slangen fra pumpen går ind i siden af det hoved man monterer på ventilen, hvilket bevirker at slangen trækker i den ene side af hovedet. Det medfører tit at der slipper luft ud ved ventilen da den så ikke slutter helt tæt.

Så jeg leder efter en model som har en god stabil fod, lang og fleksibel slange, kan bruges til både MTB og racer (kan pumpe min. 120 psi), pålidelig manometer og et hoved der slutter tæt om ventilen selv ved højt tryk. Prisen er underordnet.
Gid det snart var maj...!
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

Post by Jan Lohmann »

Jeg skal ikke gøre mig klog, men check om pumpen viser rigtigt. Min bedste pumpe viser 10 PSI for meget . Go' jagt
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
User avatar
Gunnar G
Set uden lys
Posts: 1027
Joined: 29 Aug 2009, 13:41
Location: Vanløse

Re: Fodpumpe

Post by Gunnar G »

Peter Christensen wrote:...
Så jeg leder efter en model som har en god stabil fod, lang og fleksibel slange, kan bruges til både MTB og racer (kan pumpe min. 120 psi), pålidelig manometer og et hoved der slutter tæt om ventilen selv ved højt tryk. Prisen er underordnet.
Jeg skal hellere ikke gøre mig klog da jeg ikke har prøvet så mange modeller. Jeg har en 5-6 år gammel Specialized Airtool fodpumpe der opfylder de fleste af dine krav.
Dog er manometret ikke særlig brugbart til MTB tryk, da skalaen går op til 160 eller 200 psi. Det kan være svært at aflæse små ændringer á 2-3 psi mens man pumper, da manometret er nede i gulvhøjde.
Det kan også være lidt besværligt at sætte hovedet rigtigt på ventilen. Det skal mases lidt på mens låsemekanismen bliver aktiveret, ellers slipper ventilen ikke luft igennem under pumpning.
Toujours sur la plaque.
Post Reply