Carbon spørgsmål

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
Post Reply
User avatar
Jakob Skouboe
Uden hjælpemotor
Posts: 370
Joined: 07 May 2006, 21:14
Location: Charlottenlund
Contact:

Carbon spørgsmål

Post by Jakob Skouboe »

Hej folkens

Min gamle gamle kulfiberramme er efterhånden godt brugt og skidtet bliver sværere og sværere at få af..:)

Kan man bruge en slags coating til den, så den bliver nemmer at få ren. Det er den gamle matte type carbonramme (se pix) og skidtet suger ind i den nærmest..:)


Jeg har tænkt i tectyl, men hvad ellers og hvad skader ikke rammen?

Image
Giant NRS Composite / Giant MCM Composite

Giant NRS Giant MCM
User avatar
Charlotte vM
Bagfra højre-om!
Posts: 1094
Joined: 31 Oct 2006, 18:05
Location: Slangerup

Post by Charlotte vM »

Jeg kender ikke noget til coating, men Pedros Bio Cleaner ( http://www.ride4fun.dk/product.asp?prod ... =13&page=1 ) fjerner ALT skidt! - den er totalt effektiv... Havde selv forårsrengøring af cyklen med den sidste weekend...

Måske findes der noget andet Pedros der opfylder resten? - det skader i hvert fald ikke rammen, det er jo sådan nogle øko-hippier der fremstiller det... 8)
"Pain is temporary, quitting is forever"
Følg livet på landet!
User avatar
Peter Christensen
3000+ posts = spammer
Posts: 3393
Joined: 12 Jan 2006, 15:49
Location: Kgs. Lyngby

Post by Peter Christensen »

Nanocover :shock:
User avatar
Stephan Bak
Alene i udbrud
Posts: 712
Joined: 28 Apr 2005, 21:22
Location: København / Islands Brygge

Post by Stephan Bak »

Hårlak???
Image
Viggo
Helt uden hænder!
Posts: 92
Joined: 01 Nov 2006, 15:31

Post by Viggo »

Tectyl tror jeg ikke er godt. Det giver en lidt klistret overflade der ikke er bestandig.
Så tror jeg det er bedre at give et lag god lak der giver en glat overflade. Når man har fået lavet det, kan det da godt være de dér "nanocoats" virker, det er meget små partikler beregnet til at lukke de små huller i lakkens overflade. Dvs ikke direkte på carbon der har store huller, da det vil opsuge partiklerne og ikke give en glat overflade.
Personligt tror jeg ikke nanopartikler er pengene værd til en mtb, få hellere rammen lakeret ordentligt, f.eks hos http://www.metacoat.dk/.
/Viggo
Post Reply