Cool watch...

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
User avatar
Jais
3000+ posts = spammer
Posts: 3289
Joined: 16 Nov 2006, 10:18
Location: Gentofte

Post by Jais »

Niels PMC wrote:
Jais wrote:Passer Polar's puls sender til Garmin Edge 305 eller skal man bruge Garmin's:?: :?: Jeg er nemmelig lidt varm på en Garmin Edge men vil ikke af med mit Polar 725SX så ville det jo være lex at begge kunne modtage signalet :idea: ...
NIX :lol:

Garmin pulsbæltet snakker kun med din Garmin,og enheden vil heller ikke kommunikere med et Polar pulsbælte.

Men ellers go ahead :arrow:
Tak,

Så må valget falde på en Garmin Edge 205... Er der nogen der kender et godt sted at købe sådan en :?:
User avatar
BoT
Bagfra højre-om!
Posts: 1085
Joined: 31 Aug 2006, 22:45

Post by BoT »

Jais wrote:Så må valget falde på en Garmin Edge 205... Er der nogen der kender et godt sted at købe sådan en :?:
Jeg fik min Edge 305 med cadence sensor billigere end udsalgspris i Nærum Cykler, da jeg egentligt kun var ude efter en 205. De havde kun en 305, så de slog lidt af. Det ka da også hænde at det hjalp, at jeg har lagt omrking 30k i den biks førhen ;-)
Når du har købt den, så gå ind på forum på pmc-mtb og se diverse indlæg fra Niels H. Motionbased og Google World vil blive dine venner.
Glæder mig til at jeg selv kan komme ud og bruge min igen (whine).
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

Post by Jan Lohmann »

Jais wrote:
Niels PMC wrote:
Jais wrote:Passer Polar's puls sender til Garmin Edge 305 eller skal man bruge Garmin's:?: :?: Jeg er nemmelig lidt varm på en Garmin Edge men vil ikke af med mit Polar 725SX så ville det jo være lex at begge kunne modtage signalet :idea: ...
NIX :lol:

Garmin pulsbæltet snakker kun med din Garmin,og enheden vil heller ikke kommunikere med et Polar pulsbælte.

Men ellers go ahead :arrow:
Tak,

Så må valget falde på en Garmin Edge 205... Er der nogen der kender et godt sted at købe sådan en :?:
Jeg købte min 305 på e-bay

prøv lige at kigge på dette link
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... B:EF:UK:11
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4104
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Post by Niels G Henningsen »

når du har har slagtet sparegrisen,så køb dog 305'eren......... :D

/Niels H
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
Jais
3000+ posts = spammer
Posts: 3289
Joined: 16 Nov 2006, 10:18
Location: Gentofte

Post by Jais »

Niels PMC wrote:når du har har slagtet sparegrisen,så køb dog 305'eren......... :D

/Niels H
Hvorfor :?: Jeg kommer aldrig til til at bruge puls delen, det vil jeg bruge min Polar 725sx, så jeg kun har en dagbog... Men er der andre fordele ved 305'en :?:
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4104
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Post by Niels G Henningsen »

EDGE 305 har GPS & barometrisk højdemåler i modsætning til 205'eren der udelukkende har højden fra GPS alene.
Dette skulle give en mere præcis højdmåling.
Desuden har 305'eren muligheden for cadence måling vha seperat sensor.

/Niels
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
BoS
Førstevælger!
Posts: 2776
Joined: 27 Nov 2005, 17:28
Location: Nærum
Contact:

Post by BoS »

Niels PMC wrote:Dette skulle give en mere præcis højdmåling.
/Niels
Når jeg kører med min GPS med "GPS højdemåler" nede på Strandvejen ved Skodsborg, svinger den mellem 50 og 100 højdemeter, så det kan jeg kun give dig ret i... :-)
User avatar
BoT
Bagfra højre-om!
Posts: 1085
Joined: 31 Aug 2006, 22:45

Post by BoT »

Jeg har været ude for at mit hus i Virum har sænket sig 50m under en lang tur med 305'eren :P
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Polarmålernes højdemåler skal ALTID kalibreres når man starter sin tur – dagligt, elles passer højdemåleren ikke 100%. Dvs. højdemeter-målingen for en tur er god nok, altså hvor mange meter du har kørt op / ned, men udgangspunktet kan variere - det er derfor jeres 'hus' ligger forskelligt på forskellige dage - det har noget med temperatur og barometertryk at gøre. Det er også vigtigt at jeres Polarmåler har den rette temperatur (ude temperaturen) inden den kalibreres.

Mon ikke det samme gælder Garmin?
Licht
Helt uden hænder!
Posts: 62
Joined: 05 Jul 2006, 14:12

Post by Licht »

Hvis vejret d.v.s. det barometriske tryk ændre sig mens du er ude på tur vil du også komme hjem til en anden højde end da du tog afsted.

Dette vil ofte vise sig på morgen eller aften ture da det er der der oftes sker store ændringer i trykket.

som tommelfingerregl kan man sige at hvis vejret skifter mens man er væk, ændrer grunlaget for en præcis højdemåling sig også.

Du vil ofte se at piloter der flyver små manskiner, balloner, drager etc uden alt det rigtigt dyre udstyr, vil kalibrere deres barometriske højdemåler meget ofte for at tage højde for vejr (tryk) ændringer, da det er noger lort hvis landingsbanen kommer 50m før instrumenterne!

Men barometrisk måling er stadig det mest præcise for folk som os. der ikke lige kan koble et par xtra sattelitter på GPS'en
User avatar
Jais
3000+ posts = spammer
Posts: 3289
Joined: 16 Nov 2006, 10:18
Location: Gentofte

Post by Jais »

Så fik jeg mig en Garmin Edge 305 :D Men jeg vil også gerne blive ved med at bruge data fra mit Polar 725X… er der nogen der har erfaringer med noget pc software der kan bruge data fra begge?
User avatar
BoS
Førstevælger!
Posts: 2776
Joined: 27 Nov 2005, 17:28
Location: Nærum
Contact:

Post by BoS »

Jais wrote:Så fik jeg mig en Garmin Edge 305 :D Men jeg vil også gerne blive ved med at bruge data fra mit Polar 725X… er der nogen der har erfaringer med noget pc software der kan bruge data fra begge?
Ja, Windows..! Hahahaha :wink:
Post Reply