Pedaler

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
User avatar
Hanne
Med nyvasket cykel
Posts: 2321
Joined: 09 Oct 2006, 13:25
Location: Bagsværd - et split fra Hareskoven
Contact:

Post by Hanne »

Casper Ortvald wrote:oki, valget er så gjort..
men ikke rigtigt nogen der turde svare på spørgsmålet om den model kan justeres (som skulle være en go ide).
Som jeg læser det hos nccykler, så er det først ved modelen over den jeg kikker på jeg kan justere....
Jeg har den billige model og den kan justeres i 3 niveauer - let, mellem og svær at komme ud af ;)
Hvis alt er under kontrol - så kører du for langsomt.
http://cykelmyginden.blogspot.com/
User avatar
Casper Ortvald
Set på landevejen!
Posts: 1741
Joined: 18 Nov 2006, 20:32
Location: Syvstjernen
Contact:

Post by Casper Ortvald »

wuhuu.. Jeg takker for hjælpen
User avatar
Dan
Downhill konge
Posts: 1867
Joined: 01 Oct 2005, 15:03
Location: Værløse

Post by Dan »

Diana wrote:Hmmm...øhhh...har lige købt Egbeater SL. Det er åbentbart ikke en positiv fremtid jeg går i møde med disse lækre indlæg I skriver...men jeg giver dem en chance...det er vel rimeligt nok... :roll:
Jeg har kørt med begge dele. Eggbeater er lidt nemmere at komme ind ud og af i mudder og generelt. Nogen siger at lejerne i Eggbeater går nemmere i stykker og man kan risikere at pedalen falder fra hinanden, men jeg har aldrig oplevet noget problem. Jeg har Time nu og den fungerer fint... der er ikke den store forskel, de fungerer begge 2
Dalle

Post by Dalle »

Diana, tænk at du lever efter i Fredags :lol: :wink:
Undertgenede er oxo på eggbeater pl. Har aldrig haft problems med dem, de er super nemme at komme i og ud af, så tillykke med valget.
Det eneste problem med egg, er at sålen på ens sko kan knække efter xx antal ture da selve anlægget sker med de 2 tynde fjedre som sidder omkring holderen på pedalen............

Trist at du ikke kommer på Mandag.

Ses Dalle, alias seagal
User avatar
Diana
Cykelmyg
Posts: 950
Joined: 19 Oct 2006, 23:40
Location: Valby Bakke

Post by Diana »

Dalle wrote:Trist at du ikke kommer på Mandagl
Hey Seagal...selvfølgelig er jeg på toppen....har da været på cyklen hver dag siden julefrokost....

Grunden til dine Egbeater holder så godt er vel mangel på slitage....kræver lige som at man bruger dem, for at dine rigtige gode erfaringer statistisk set kan bruges til noget.....Hi hi...indtil julefrokosten var der jo ingen af os der anede hvem Dalle var??? Ej det gaz..jeg beholder mine SL´er...ingen tvivl om det.

Ville gerne med den 25. men har presset citronen max..har ikke været i jylland i flere måneder...og har samtidig valgt at arbejde juleaften...så min mor er i krise...så lige at klemme en mtb. tur ind den 25. shit shit...men overvejer kraftigt at droppe nytåret derhjemme...så måske deltager jeg på tur den 31. :lol:
Ses i skoven. Kører for de BLÅ.
Dansk Moutainbike Klub. www.mtb.dk
User avatar
Hanne
Med nyvasket cykel
Posts: 2321
Joined: 09 Oct 2006, 13:25
Location: Bagsværd - et split fra Hareskoven
Contact:

Post by Hanne »

Di - hvis du er frisk på at køre den 31 om formiddagen, så er jeg klart med, Jeg får mine piger hjem om eftermiddagen, så det passer PERFEKT...Vi kan lige lufte den på boardet når vi kommer lidt nærmere

/H
Hvis alt er under kontrol - så kører du for langsomt.
http://cykelmyginden.blogspot.com/
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10093
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

Se her: http://www.mtb.dk/messageboard/board.ph ... ide=1#laes til 700,-

Se mere her: http://www.crankbrothers.com/

Eggbeaters kan ikke justeres, men klamperne kan vendes for at give 15 eler 20 graders udklik vinkel (hvis jeg husker rigtigt) . Jeg har altid brugt 15grader, og har ikke haft behov for justering (som der ellers klart var behov for på SPD pedaler).

Tja - det er sådan fifty-fifty imellem Time og CB, så tag du dem du kan finde billigst, eller klær din cykel bedst :-)

CB SL - kan fås ned til 200-250,- lettere brugt.
Ellers er der jo forresten også CB Candy modellen, som bl.a Peter Riss kørte med til DM.
User avatar
Carsten Graff
UST? Ja måske...
Posts: 1317
Joined: 23 Nov 2005, 10:12

Post by Carsten Graff »

Morten Hartvigsen wrote:CB eggbeater skal bare smøres med en fedtpumpe ca. hver måned, og lidt oftere i mudder, for at sikre at de virker optimalt, afhængig af slid.
Man skal nok påregne at skifte glidelejer en gang årligt (men det er meget nemt, og koster ikke meget)
Ja nu har jeg kørt i 1½ år på mine CB eggbeater, og jeg vidste ikke at de skulle have fedt af og til. De fungerer perfekt, men jeg vil da se hvad der sker, hvis jeg skiller dem ad.
Er der andet på cyklen der skal have service?
User avatar
Diana
Cykelmyg
Posts: 950
Joined: 19 Oct 2006, 23:40
Location: Valby Bakke

Post by Diana »

Carsten Graff wrote:Er der andet på cyklen der skal have service?
Hmm...service er det ikke det man sætter på bordet? #-o :mrgreen:
Ses i skoven. Kører for de BLÅ.
Dansk Moutainbike Klub. www.mtb.dk
User avatar
Palle 'PS' Madsen
Cykelmyg
Posts: 996
Joined: 19 Jun 2006, 08:26
Location: Roskilde

Post by Palle 'PS' Madsen »

Nej - service det er når snapsen bliver husket............. ](*,) :party: \:D/ :-({|=
Ghost mtb / Rivette R6 racer / Asics Kayano
User avatar
Diana
Cykelmyg
Posts: 950
Joined: 19 Oct 2006, 23:40
Location: Valby Bakke

Post by Diana »

Palle 'PS' Madsen wrote:Nej - service det er når snapsen bliver husket............. ](*,) :party: \:D/ :-({|=
Jeg har stået for snaps...men de lå hos J-LO....så jeg giver Aben videre... [-( [-( [-( [-( [-( [-( [-( [-( [-( [-( [-( [-( :mrgreen:
Ses i skoven. Kører for de BLÅ.
Dansk Moutainbike Klub. www.mtb.dk
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

Post by Jan Lohmann »

Hanne wrote:Di - hvis du er frisk på at køre den 31 om formiddagen, så er jeg klart med, Jeg får mine piger hjem om eftermiddagen, så det passer PERFEKT...Vi kan lige lufte den på boardet når vi kommer lidt nærmere

/H
Husk at vi har en konkurrence og champagne den 31?? Se tråden under Mountain bike. :D :D
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
Post Reply