Pedaler

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
User avatar
Casper Ortvald
Set på landevejen!
Posts: 1741
Joined: 18 Nov 2006, 20:32
Location: Syvstjernen
Contact:

Pedaler

Post by Casper Ortvald »

Som nogen måsku ved, så kører jeg med go gamle udslitte jokke-sko og helt ganske alm pedaler. :shock:
Det ser ud til (på trods af meget modvilje) må anskaffe og afprøve sådan noget klampe/pedal værk.

Hva kan folk anbefale, UDEN at jeg skal sælge ungerne og finde en flise til konen !!!!

Nuj det kommer til at koste mange styrt når jeg for det på ! :P
User avatar
Charlotte vM
Bagfra højre-om!
Posts: 1094
Joined: 31 Oct 2006, 18:05
Location: Slangerup

Post by Charlotte vM »

Egg-beater SL: http://www.ride4fun.dk/product.asp?prod ... =43&page=1 - det er "mellem-udgaven", så du kan få den både billigere og dyrere... De siges at være uovertruffne i mudder!
- De er i hvert fald på min ønskeseddel til jul! :D
"Pain is temporary, quitting is forever"
Følg livet på landet!
Licht
Helt uden hænder!
Posts: 62
Joined: 05 Jul 2006, 14:12

Post by Licht »

Hvis du er til egg beater må du hellere købe Looks 4x hos bike-discount.de. samme pedal bedre lejer.

Men da du også skal have sko, ville jeg stikke ned til Nærum, Heino eller Ritter de plejer alle at have en pakke med sko og pedaler sammen til en billy penge.
User avatar
Charlotte vM
Bagfra højre-om!
Posts: 1094
Joined: 31 Oct 2006, 18:05
Location: Slangerup

Post by Charlotte vM »

Nåårh ja, sko!
Nu er det jo vinter, så hvad med sådan nogle her: http://www.ride4fun.dk/product.asp?prod ... 151&page=1

Hvis du er officiel Hustler, kan du få rabat hos www.ride4fun.dk (nærmere oplysninger kan efter sigende ses i Privaten - har aldrig selv været inde i det aller helligste :mrgreen: )

Hvis du bare går efter de billigste kan disse her anbefales: http://www.ride4fun.dk/product.asp?prod ... 151&page=1

/Charlotte*var der nogen der sagde reklame? :oops: :mrgreen: *
"Pain is temporary, quitting is forever"
Følg livet på landet!
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Charlotte von Moos wrote:Nåårh ja, sko!
Nu er det jo vinter, så hvad med sådan nogle her: http://www.ride4fun.dk/product.asp?prod ... 151&page=1

Hvis du er officiel Hustler, kan du få rabat hos www.ride4fun.dk (nærmere oplysninger kan efter sigende ses i Privaten - har aldrig selv været inde i det aller helligste :mrgreen: )

Hvis du bare går efter de billigste kan disse her anbefales: http://www.ride4fun.dk/product.asp?prod ... 151&page=1

/Charlotte*var der nogen der sagde reklame? :oops: :mrgreen: *
NØØØJ du er slem ;) :lol: Hvad giver Rune i timen 8)
User avatar
Stephan Bak
Alene i udbrud
Posts: 712
Joined: 28 Apr 2005, 21:22
Location: København / Islands Brygge

Post by Stephan Bak »

Tjae - man får jo lidt hvad man betaler for...
Egg beater og de tilsvarende look er efter sigende særdeles mudderresistente og tilmed lette - men helt gratis er de heller ikke. SPD fåes billigt og fungerer også udemærket - når der ikke er alt for meget mudder eller sne. Nåe ja - det er selvfølgelig kun et problem hvis man er nødt til at sætte fødderne ned i pløret :lol:
Et billigere alternativ er fx shimanos SPD

Sko. Ja, det er super nice med et par vintersko! Er økonomien ikke til det, så er sommer sko + neopren overtræk en løsning. Køb i givet fald nogle billige neopren overtræk - de holder ikke så længe når man skal af og trække! :wink:
Image
User avatar
Casper Ortvald
Set på landevejen!
Posts: 1741
Joined: 18 Nov 2006, 20:32
Location: Syvstjernen
Contact:

Post by Casper Ortvald »

Stephan Bak wrote: Køb i givet fald nogle billige neopren overtræk - de holder ikke så længe når man skal af og trække! :wink:
Hey.. hvem har sladret !!!!!!!!!

men tak for info folkens.. ser ud til det kun er nødvendigt at sælge en af ungerne.. ikke dårligt
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Det vigtigste er, at du køber en pedal hvor du sparker mudder og sne ud af pedalen og ikke ned i pedalen når du klikker i.

Gode pedaler:
- Crank Brothers / Look (Egg beater design)
- Alle TIME pedaler
- Nogle SPD modeller.

Se efter pedaler med 'bøjler' der hvor du fæstner skoen, så skidt kan komme væk.

Min personlige fav. er Time, da du her har flere muligheder for at indstille hvornår pedalen skal udløse. (Dog ikkw de helt billige modeller)

Gode designs:

Time:
Image

Egg beater:
Image

SPD:
Image
User avatar
Anders Kirchhoff
Nu med støttefod
Posts: 811
Joined: 24 Jan 2005, 20:07
Location: Birkerød

Post by Anders Kirchhoff »

Kan kun anbefale TIME ATAC/ALIUM. Alle pengene værd. Nemme og komme ind og ud af. Har aldrig haft problemer med dem, heller ikke i det muddervejr vi kører i i øjeblikket. Har prøvet SPD, hvor mudderet gjorde, at jeg ikke kunne klikke i. Eggbeater har jeg prøvet, men trådt 3 i smadder, men jeg træder også hårdt 8) eller også er jeg bare for tung!
Jeg er mest til sportsgrene, hvor der holder en ambulance for ende af bakken!
User avatar
jannik 'lordy' stuhr
Bagfra højre-om!
Posts: 1073
Joined: 24 Feb 2006, 18:06
Location: Værløse
Contact:

Post by jannik 'lordy' stuhr »

tja casper " jeg skal ALDRIG kører med fødderne fast i pedalen " ;)
User avatar
Palle 'PS' Madsen
Cykelmyg
Posts: 996
Joined: 19 Jun 2006, 08:26
Location: Roskilde

Post by Palle 'PS' Madsen »

Kører med Shimano's SPD 540 til 350,- og sko til 599 fra Heino's i Glostrup. Mudder kan være lidt irriterende, men de er i alt fald økonomisk overkommelige.
Ghost mtb / Rivette R6 racer / Asics Kayano
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10097
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

Kirchhoff wrote:Kan kun anbefale TIME ATAC/ALIUM. Alle pengene værd. Nemme og komme ind og ud af. Har aldrig haft problemer med dem, heller ikke i det muddervejr vi kører i i øjeblikket. Har prøvet SPD, hvor mudderet gjorde, at jeg ikke kunne klikke i. Eggbeater har jeg prøvet, men trådt 3 i smadder, men jeg træder også hårdt 8) eller også er jeg bare for tung!
Hejsa - Den model du smadrede har efterfølgende fået redesignet indmaden, så måske dem fra >2003 er bedre, jeg har ihvertfald ikke smadret nogle endnu.

Jeg har nu kørt med CB egg beater (S =rustfri-stål modellen og med 2 sæt 3xTI modellen) på både racer og MTB, i snart 3år, og de virker alle super. Jeg har faktisk hele 4 sæt CB pedaler + 1 reserve sæt.... jeg skiftede fra SPD i 2003 da jeg havde problemer i mudder.

CB eggbeater skal bare smøres med en fedtpumpe ca. hver måned, og lidt oftere i mudder, for at sikre at de virker optimalt, afhængig af slid.

Man skal nok påregne at skifte glidelejer en gang årligt (men det er meget nemt, og koster ikke meget)
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Buy, ride and forget = Time ;)
User avatar
Anders Kirchhoff
Nu med støttefod
Posts: 811
Joined: 24 Jan 2005, 20:07
Location: Birkerød

Post by Anders Kirchhoff »

Morten Hartvigsen wrote: Hejsa - Den model du smadrede har efterfølgende fået redesignet indmaden, så måske dem fra >2003 er bedre, jeg har ihvertfald ikke smadret nogle endnu.
Jeg er glad for, at du har fået glæde af min pedal. Jeg må indrømme, at jeg nok har været uheldig, for selv funktion og vægten på eggbeater er god, men da jeg havde ødelagt nr. 3 pedal, ja, så skiftede jeg tilbage til de noget tungere TIME, men de har NEVER voldt mig problemer. Måske jeg bare er dårlig til og vedligeholde, men så er TIME også i top. De kræver minimalt.
Jeg er mest til sportsgrene, hvor der holder en ambulance for ende af bakken!
Licht
Helt uden hænder!
Posts: 62
Joined: 05 Jul 2006, 14:12

Post by Licht »

Kirchhoff, du er bare bitter fordi du rejste til Frankrig for at deltage i de franske mesterskaber i XC marathon og måtte udgå efter 15 km pga. ødelagt pedal.

Det var ellers en god rute.....jeg skal vise dig den en dag ved lejlighed.

Spøg til side, jeg har herre tynde ben og træder som en kælling og har også trådt eggbeater 04 + Look 4x i stykker (Look holdt meget længere).

Men på den anden side så har jeg heller ikke skiftet fedt i lejerne mindst en gang om måneden, det er der sgu da ingen der gider. Jeg er skiftet til Shimanos M959 og været OK glade for dem lige til nu, hvor mudderet er ankommet. Magen til lort sammenlignet med egg beater......i ved hvad jeg mener.

Jeg bliver nok nød til at investere i et par Time.....
Post Reply