Se her piger (og andre med svage fingre)!!

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
Post Reply
User avatar
Charlotte vM
Bagfra højre-om!
Posts: 1094
Joined: 31 Oct 2006, 18:05
Location: Slangerup

Se her piger (og andre med svage fingre)!!

Post by Charlotte vM »

Nu har jeg - så længe tilbage jeg kan huske - haft problemer med at få kæden op på den store klinge foran, især i slutningen af turen hvor jeg er ekstra træt, hvis der er meget mudder eller hvis det er meget koldt om fingrene.

- Jeg har simpelthen ikke kræfter i fingrene til det!:roll: Derfor har jeg måtte rode mig ud i en langt-ude løsning med at bruge håndråden i stedet for tommelfingeren, men det er jo ikke særligt optimalt!

Anyways, så har nu fået sat sådan en her: http://www.ride4fun.dk/product.asp?prod ... b=0&page=2 (passer nemlig også til Shimano forskiftere) på. Og det fungerer bare GE-NI-ALT! Jeg måtte bare lige dele min genistreg (synes jeg selv:wink: ) med jer!

/Charlotte*nu med custom-made cykel :D *
User avatar
Fraser
Punkteret
Posts: 129
Joined: 14 Oct 2005, 17:40
Location: 5 min fra 100m skoven

Post by Fraser »

skulle bare være XO :-) du linker til og ikke X9

Fraser
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

Post by Jan Lohmann »

Jeg bruger Scram drejgreb og aldrig før har jeg brugt mit gear så meget for det er så let at skifte ;-))
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
User avatar
Stephan Bak
Alene i udbrud
Posts: 712
Joined: 28 Apr 2005, 21:22
Location: København / Islands Brygge

Post by Stephan Bak »

Jep, jeg er også super tilfreds efter af være skiftet fra trigger typen...men dt tager lige lidt tid inden det sidder 1005 på rygmarven når man har vænnet sig til triggerne.

En yderligere fordel er at man kan tillade sig at skifte senere i forbindelse med sving og bakker. Og i øvrigt hurtigere kan skifte 2-3 gear i eet hug!

Klart at anbefale! 8)
Image
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10085
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

nu har jeg kørt med Shimano triggers i 3 eller 4 år tror jeg, og har først her sidste week-end prøvet nogle X.0 grip-shift - og det virkere bare nice, så jeg tror også jeg må kapitulerer til noget SRAM grej snarest.
Post Reply