MTB Vintersko

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
User avatar
Dan
Downhill konge
Posts: 1867
Joined: 01 Oct 2005, 15:03
Location: Værløse

MTB Vintersko

Post by Dan »

Nu hvor vi er igang med alt muligt nyt udstyr herinde. Hvad med vintersko/støvler??

Hvad skal man købe?? Det skal være noget som fungerer, skoovertræk er ikke godt nok.
User avatar
fschlage
Helt uden hænder!
Posts: 61
Joined: 14 Apr 2006, 23:31
Location: Glostrup

Re: MTB Vintersko

Post by fschlage »

dan wrote:Nu hvor vi er igang med alt muligt nyt udstyr herinde. Hvad med vintersko/støvler??

Hvad skal man købe?? Det skal være noget som fungerer, skoovertræk er ikke godt nok.
Lake, Lake og Lake.
http://www.lakecycling.com/ProductInfo. ... tid=MXZ301

Det er de varmeste mtb vinter sko jeg har fundet. At det så ikke er nok når jeg kører på grusveje, er nok en defekt ved mine fødder :x

Mvh. Flemming
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Har Shimanos vinterstøvler, de er varme og lækre og rimeligt vandtætte. (Der kommer kun lidt vand ned, hvis der løber MEGET vand ned af benene) Sker dog KUN i helt ekstremt vejr.

Sidst år kørte jeg med dem i 5-10 minusgrader, uden ekstrasokker og overtræk er nu en by i rusland.
User avatar
Casper Fabricius
Mudderkonge
Posts: 1845
Joined: 02 Dec 2003, 14:23
Location: Islands Brygge

Post by Casper Fabricius »

J-LO wrote:Har Shimanos vinterstøvler, de er varme og lækre og rimeligt vandtætte. (Der kommer kun lidt vand ned, hvis der løber MEGET vand ned af benene) Sker dog KUN i helt ekstremt vejr.

Sidst år kørte jeg med dem i 5-10 minusgrader, uden ekstrasokker og overtræk er nu en by i rusland.
jeg kører med de samme
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

Post by Jan Lohmann »

J-LO wrote:Har Shimanos vinterstøvler, de er varme og lækre og rimeligt vandtætte. (Der kommer kun lidt vand ned, hvis der løber MEGET vand ned af benene) Sker dog KUN i helt ekstremt vejr.

Sidst år kørte jeg med dem i 5-10 minusgrader, uden ekstrasokker og overtræk er nu en by i rusland.
Jeg kører med de samme og er også rimelig tilfreds. Siden jeg fik dem i julegave har jeg ikke brugt 'overtrækkere' :D
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
User avatar
Charlotte vM
Bagfra højre-om!
Posts: 1094
Joined: 31 Oct 2006, 18:05
Location: Slangerup

Post by Charlotte vM »

J-LO wrote:Har Shimanos vinterstøvler, de er varme og lækre og rimeligt vandtætte. (Der kommer kun lidt vand ned, hvis der løber MEGET vand ned af benene) Sker dog KUN i helt ekstremt vejr.

Sidst år kørte jeg med dem i 5-10 minusgrader, uden ekstrasokker og overtræk er nu en by i rusland.
Det lyder godt... Jeg er nemlig selv på udkig efter noget der kan holde mine fødder varme... Er det dem her?:

http://cycle.shimano-eu.com/catalog/cyc ... 2310907066
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Hej Charlotte, godt at se dig her :)

Yep det er dem. Mine er dog modellen fra sidste år, men de ligner til 99%. De fås pt. for 799 hos Ritter i Lyngby Storcenter. Normalprisen er vis ca. 1200.

Har Van-moss senior ikke noget i sit sortiment?
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

Post by Jan Lohmann »

Charlotte von Moos wrote:
J-LO wrote:Har Shimanos vinterstøvler, de er varme og lækre og rimeligt vandtætte. (Der kommer kun lidt vand ned, hvis der løber MEGET vand ned af benene) Sker dog KUN i helt ekstremt vejr.

Sidst år kørte jeg med dem i 5-10 minusgrader, uden ekstrasokker og overtræk er nu en by i rusland.
Det lyder godt... Jeg er nemlig selv på udkig efter noget der kan holde mine fødder varme... Er det dem her?:

http://cycle.shimano-eu.com/catalog/cyc ... 2310907066
For det første velkommen til.

De sko som både Jakob og jeg har ligner dem meget. Mine hedder SH-W101, men da de er fra sidste winter så er de selvfølgelig ude af kataloget ;-(

Måske er manchetten på vores lidt højere bagtil, men det er svært at se på billedet. Om vores er med Gore-tex, ved jeg ikke for det er ikke anført på skoen.
Men alt andet lige så er jeg meget glad for mine. Det vigtigt at køre med sokker af uld de holder noget bedre på varmen end de gængse cykelsokker ;-)

Jeg håber at svaret hjalp (lidt)
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
User avatar
jannik 'lordy' stuhr
Bagfra højre-om!
Posts: 1073
Joined: 24 Feb 2006, 18:06
Location: Værløse
Contact:

Post by jannik 'lordy' stuhr »

jeg bruger okse disse sko
og er glad ved dem

og hej til Charlotte ;)
User avatar
Diana
Cykelmyg
Posts: 950
Joined: 19 Oct 2006, 23:40
Location: Valby Bakke

Post by Diana »

Charlotte von Moos wrote:
J-LO wrote:Har Shimanos vinterstøvler, de er varme og lækre og rimeligt vandtætte. (Der kommer kun lidt vand ned, hvis der løber MEGET vand ned af benene) Sker dog KUN i helt ekstremt vejr.

Sidst år kørte jeg med dem i 5-10 minusgrader, uden ekstrasokker og overtræk er nu en by i rusland.
Det lyder godt... Jeg er nemlig selv på udkig efter noget der kan holde mine fødder varme... Er det dem her?:

http://cycle.shimano-eu.com/catalog/cyc ... 2310907066
Hey Charlotte...

Hvor blev du af til Dustfinalen.. :wink: eller hvor blev jeg af..sory. Havde vi ikke en aftale ved DH bakken..sory..havde bare lige 1000 ting, der lige skulle ordnes.. Men så er det jo godt du er kommet her... :wink: Har skrevet en lille hilsen til dig i din mailbox... Finder du nogle gode støvler....kan det være jeg skal overveje at købe nogle også... Vi ses. Diana
Ses i skoven. Kører for de BLÅ.
Dansk Moutainbike Klub. www.mtb.dk
User avatar
Alice 'Cooper'
Yndlingsfarve: Grøn
Posts: 490
Joined: 15 Oct 2006, 18:13
Location: ølstykke
Contact:

Post by Alice 'Cooper' »

Hey Charlotte

Nice 2 C U på Hustlers, kommer du med til slush på søndag :?:

Alice
Al træning er god Adventure træning!
Husk 600 gr grønt om dagen.
User avatar
Hanne
Med nyvasket cykel
Posts: 2321
Joined: 09 Oct 2006, 13:25
Location: Bagsværd - et split fra Hareskoven
Contact:

Post by Hanne »

Cocio wrote:Hey Charlotte

Nice 2 C U på Hustlers, kommer du med til slush på søndag :?:

Alice

Hej Charlotte

Velkommen til Hustlerne.. Nu er vi jo snart mange tøser.. det er sgu fedt

/Hanne :thumbsup:
Hvis alt er under kontrol - så kører du for langsomt.
http://cykelmyginden.blogspot.com/
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10085
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

al den snak om piger.... det er ikke intressandt :roll: næ - de her sko er sagen: Northwave Celsius

http://www.bikerstreff.de/More/Schuhe/NorthwCelsius.htm

Jeg købte mine hos www.bikesupply.dk i Stenløse sidste år til ca. en tudse.
I frostvejr synes jeg dog stadig jeg fryser om tærene selv om jeg bruger alm. sokker, men med termosokker holder jeg varmen lidt længere.

I regnvejr kan der godt løbe vand langs benene ind i støvlen, så der skal man have buskerne uden over støvlerne.

Image
User avatar
Charlotte vM
Bagfra højre-om!
Posts: 1094
Joined: 31 Oct 2006, 18:05
Location: Slangerup

Post by Charlotte vM »

Wow, hvilken velkomst! :D (og så til en der teknisk set ikke er hustler :oops: )

Jeg tror liiiige at jeg vil undersøge de Shimano dér med ham den gamle :wink: , det ville jo ikke være så tosset... :P

/Charlotte
User avatar
Alice 'Cooper'
Yndlingsfarve: Grøn
Posts: 490
Joined: 15 Oct 2006, 18:13
Location: ølstykke
Contact:

Post by Alice 'Cooper' »

ORRR der er vist nogen der har forbindelser...noget man kan benytte?
Al træning er god Adventure træning!
Husk 600 gr grønt om dagen.
Post Reply