Lygter..........

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
Post Reply
User avatar
Palle 'PS' Madsen
Cykelmyg
Posts: 996
Joined: 19 Jun 2006, 08:26
Location: Roskilde

Lygter..........

Post by Palle 'PS' Madsen »

Syntes ikke lige at jeg kunne finde en tråd om dette emne andre steder i vores forums.
Skal have fat i noget lys her til vinterkørslen, da det jo ellers kun er i weekenden man kan komme ud at trille. Regner med max at smide 1000,- efter dette, så jeg ved godt at jeg ikke kan få det ypperste (Lupine)
Har kig på denne fra Sigma:
http://www.bikestore.cc/product_info.ph ... /7583.html

Har kigget lidt på www.mtbr.com, men enten er de pissedyre eller også umulige at skaffe. Har også været igennem www.mtb.dk og der er da også mange fine meninger, men det nu rart nok at høre det fra proffer som jer. 8) :P
Hvad syntes I?
Ghost mtb / Rivette R6 racer / Asics Kayano
User avatar
jannik 'lordy' stuhr
Bagfra højre-om!
Posts: 1073
Joined: 24 Feb 2006, 18:06
Location: Værløse
Contact:

Post by jannik 'lordy' stuhr »

Hej ps

har selv det sæt det fåes noget billigere uden baglygten og æsken hos www.bike-discount.de
det er et udemærket sæt dog er det idelt med et ekstre batteri til til den du sætter på hjelmen så ledningen ikke hænger ned.

lygterne giver udemærket lys og holder ca' 2 - 3 timmers lys på begge 2

mvh jannik
User avatar
Stephan Bak
Alene i udbrud
Posts: 712
Joined: 28 Apr 2005, 21:22
Location: København / Islands Brygge

Post by Stephan Bak »

Umiddelbart ville jeg mene at løsninen giver lige lidt nok lys. Så ville jeg hellere enten selv bikse en sammen med mere lys som man gør hos DMK. Eller lige ofre et lidt mere og få en Silva pandelampe med skift mellem 10 og 20 watt. den giver også en perfekt spredning på lyset så der er meget lys og fous området, men samtidig spreder den lidt af lyset noget mere så man også har lidt overblik.

Den fåes bl.a hos løberen og se også her

Image

Selv synes jeg at den giver næsten lige så godt lys som de helt dyre.

Du kan jo evt også smide en annonce ind på DMK's skrotbunke!
Image
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

HUsk vi får rabat på Lupine, vi var mange som købte deres Lupine Passubio XC ( http://www.ride4fun.dk/product.asp?prod ... =69&page=1 ) til 24 timers.

Se evt. sponsoraftelen i privaten - sig til hvis du har spm.
User avatar
Dan
Downhill konge
Posts: 1867
Joined: 01 Oct 2005, 15:03
Location: Værløse

Post by Dan »

Passubio er genial, der er nok lys til at holde en lille grillfest. :D :D
Licht
Helt uden hænder!
Posts: 62
Joined: 05 Jul 2006, 14:12

Post by Licht »

Vi har nogle NiteRider lygter fra sidste år som vi skal af med der kan jeg klare nogle gode rabatter på både de halogen og HID lygter.

Send mail hvis du er interesseret så sender jeg dig nogle priser.

Der er bla.

http://www.bikesupply.dk/shop/default.a ... tID=35K005

https://www.cambriabike.com/Shopexd.asp?id=28100
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Anders, jeg købte en sort vandtæt sportstake til jeres lagersalg, er der flere af dem? Waterseal Ocra 80.
Licht
Helt uden hænder!
Posts: 62
Joined: 05 Jul 2006, 14:12

Post by Licht »

Ja, skriv til mig hvad du skal bruge.
User avatar
Casper Ortvald
Set på landevejen!
Posts: 1741
Joined: 18 Nov 2006, 20:32
Location: Syvstjernen
Contact:

Post by Casper Ortvald »

Spørgsmål !! :idea:
Når nu lille Casper skulle ud og kører her tirsdag (som jeg går ud fra er fast ??), bør man forvente at vi kører singeltrack eller er det bare størrere stier ?
Grunden til jeg spørger er at fattigrøven her, har kun fået lavet en hjemmelavet lygte til styret (finflot en), og kan se det er lidt svært at orientere sig til siderne på det røde spor. En hjelm lampe er på vej, men brinck havde ikke lige den stump jeg skulle bruge. Ja jeg har lavet "lygterne" selv... ingen penge er noget af det jeg har mest af, så man må jo priotere. :D
Alt ialt.. Ville det være spildt at møde op til tirsdags træning uden pandelampe ?

Taxaduha Casper

ps. Blybatt = go ben.. i længden
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Hej Casper.

Der er rigtigt mange som spinner tirsdag og torsdag, så fremmødet er nok ikke så stort når det kommerr til lygteturene pt. Skriv evt. en besked og spør i vores MTB forum? Du er også velkommen til at nappe et af de spinningafbud, som kommer ugentligt, hold øje med vores spinning forum.

Du kan ikke køre tirsdagsturene uden lys, det er helt umuligt. Husk at vi får % på Lupine, se i det private forum, ellers spør ;)
User avatar
Alice 'Cooper'
Yndlingsfarve: Grøn
Posts: 490
Joined: 15 Oct 2006, 18:13
Location: ølstykke
Contact:

Post by Alice 'Cooper' »

Var det ikke en ide med en lygte bygger dag ?
Al træning er god Adventure træning!
Husk 600 gr grønt om dagen.
User avatar
Palle 'PS' Madsen
Cykelmyg
Posts: 996
Joined: 19 Jun 2006, 08:26
Location: Roskilde

Post by Palle 'PS' Madsen »

Har selv bygget min lygte med inspiration fra mtb.dk og århus1900.
Den virker fint med masser af power.
Det kan godt gøres for ca 500,- men så er det med et noget tungere batteri og kortere brændetid end min lygte.
Check: http://www.mtb.dk/nyheder.php?id=765
Med mindre man virkeligt køre ''budget'' eller bare som mig syntes det er fedt at sysle med sådanne ting, mener jeg at man bør købe et færdigt system.
Se evt. i denne tråd hvad Anders Licht siger.....
Ellers skulle Lupine og Silva være 'top dollar'.
Mindre lys kan muligvis gøre det, men gør det også det sværere at køre i mørke. 8) :shock:
Ghost mtb / Rivette R6 racer / Asics Kayano
User avatar
Alice 'Cooper'
Yndlingsfarve: Grøn
Posts: 490
Joined: 15 Oct 2006, 18:13
Location: ølstykke
Contact:

Post by Alice 'Cooper' »

Jacob fra DTU adventure race har lige bygget en lygte som er lille som lupine og med et batteri på samme størrelse og med en meget seriøs lygte. Den er ikke low budget koster ca 1000,- at lave den.

Han har lige skrevet til mig og det lyder som om at der er penge at spare. Vil mene de kan leve op til mange af de lygter der koster 2000 at købe

Citat: der er lige kommet nogle nye dioder på market som lyser 20-30% mere end dem som sidder i min lampe og bruger halvt så meget batteri!! det største problemer prisen og så det at de skal bestilles i australien!! men niels og jeg skal nok helt sikkeret have nogle og så ville jeg lige høre om du/I også skal have nogen med?? Bestiller nok først i næste måned
Al træning er god Adventure træning!
Husk 600 gr grønt om dagen.
User avatar
Anders Kirchhoff
Nu med støttefod
Posts: 811
Joined: 24 Jan 2005, 20:07
Location: Birkerød

Post by Anders Kirchhoff »

Casper O wrote:Spørgsmål !! :idea:
Når nu lille Casper skulle ud og kører her tirsdag (som jeg går ud fra er fast ??), bør man forvente at vi kører singeltrack eller er det bare størrere stier ?
Grunden til jeg spørger er at fattigrøven her, har kun fået lavet en hjemmelavet lygte til styret (finflot en), og kan se det er lidt svært at orientere sig til siderne på det røde spor. En hjelm lampe er på vej, men brinck havde ikke lige den stump jeg skulle bruge. Ja jeg har lavet "lygterne" selv... ingen penge er noget af det jeg har mest af, så man må jo priotere. :D
Alt ialt.. Ville det være spildt at møde op til tirsdags træning uden pandelampe ?

Taxaduha Casper

ps. Blybatt = go ben.. i længden
Prøv det på torsdag. Der triller vi fra Holtehallerne kl. 17 nul dut.
Jeg er mest til sportsgrene, hvor der holder en ambulance for ende af bakken!
User avatar
Casper Ortvald
Set på landevejen!
Posts: 1741
Joined: 18 Nov 2006, 20:32
Location: Syvstjernen
Contact:

Post by Casper Ortvald »

Kirchhoff wrote:
Prøv det på torsdag. Der triller vi fra Holtehallerne kl. 17 nul dut.
Lyder herligt, Håber jeg kan nå det.. nogen man bør SMS'e i tilfældet af man ikke når det ? Vil nødigt have i står og venter på mig :lol:
Post Reply