Hvormange Lumen er Hustler-standard

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
Post Reply
User avatar
Claes
Bagfra højre-om!
Posts: 1068
Joined: 23 Jun 2012, 23:21
Location: Hellerup

Hvormange Lumen er Hustler-standard

Post by Claes »

Det er på mere end høje tid at få opgraderet lyset til jernhesten.

Hvad er en fornuftig lysstyrke til mtb’en i disse tider?


...og er der andet der er vigtigt når man shopper lygter.

Kan huske da CPJ lyste hele Blekinge op med en 5000 lumen lygte for år tilbage, den gang var 1000 lumen lirens - men det var den gang.
User avatar
Jan D
3000+ posts = spammer
Posts: 3650
Joined: 29 May 2009, 15:34
Location: Søborg

Re: Hvormange Lumen er Hustler-standard

Post by Jan D »

Hvad siger Skakke?
Jan D
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10085
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Re: Hvormange Lumen er Hustler-standard

Post by Morten Hartvigsen »

Ligger vi ikke på 1500 -3500 lumen pt ? Men man kommer altså stadig langt med omkring 1000 lumens placeret rigtigt.

Test fra 2018: https://mtbsporet.dk/bedste-mtb-lygter-test" onclick="window.open(this.href);return false;

Lupine Alpha er vidst pt. topscorer med 7200 lumens, ja jeg er stadig tilhænger af Lupine :-) men bruger selv de lidt mindre Lupine modeller, faktisk bruger jeg stadig min Lupine Tesla 4 (700 lumens) på styret den spiller stadig.

Lupine Piko (får i flere varianter) er også rigtig fin på hjelmen - også hvis man er til udeliv
Last edited by Morten Hartvigsen on 09 Oct 2019, 23:49, edited 3 times in total.
User avatar
BoS
Førstevælger!
Posts: 2773
Joined: 27 Nov 2005, 17:28
Location: Nærum
Contact:

Re: Hvormange Lumen er Hustler-standard

Post by BoS »

Jeg bruger denne her.
https://www.lupine.de/produkte/helmlampen/wilma-r" onclick="window.open(this.href);return false;
Batteriet holder ret lang tid, hvis man bruger den der bluetooth fjernbetjening, man spænder på styret. Så kan man blænde op og ned efter behov.

Med det lille batteri og lampen på halv styrke kan jeg stadig se, at Torben kører og kigger ned i sin egen skygge når jeg kører bag ved ham. Lampen holder ca 3 1/2 time på halvt blus. Så lang tid gider jeg dog aldrig at træne. :-)
T-Shark er (også) den fedeste låge på kirkegården
User avatar
Claes
Bagfra højre-om!
Posts: 1068
Joined: 23 Jun 2012, 23:21
Location: Hellerup

Hvormange Lumen er Hustler-standard

Post by Claes »

Takker, giv god mening

Til dem der vil måle er Magicshine MJ-908 opgivet til 8000 lumen
User avatar
ChristianPhilipJ
Fyr og flamme
Posts: 2563
Joined: 15 May 2013, 22:53
Location: Hørsholm

Re: Hvormange Lumen er Hustler-standard

Post by ChristianPhilipJ »

Under alle omstændigheder er det fedest med en i hjelmen og en på styret. Jeg har 1000-2000 på styret alt efter hvad der ligger i kassen og så 2000 på hjelmen.

Gå på ebay UK eller de og søg efter Solar Storm, de er latterligt billige, batterierne er ikke de mest sexede, men du har lys til flere vintre for 3-400 kr...
User avatar
BjarkeS
Træner aldrig!
Posts: 1487
Joined: 17 Nov 2014, 11:59
Location: Kgs. Lyngby
Contact:

Re: Hvormange Lumen er Hustler-standard

Post by BjarkeS »

Jeg er meget glad for denne; https://www.cykelpartner.dk/sigma-buste ... 17000.html" onclick="window.open(this.href);return false; er pt udsolgt her, men kan sikkert findes andre steder.

God tysk kvalitet. Den er blevet testet her: https://www.youtube.com/watch?v=ZWnjC99PvZg" onclick="window.open(this.href);return false;
Klubmester 2016 i MTB Marathon - Just do it
User avatar
AndreasA
3000+ posts = spammer
Posts: 3657
Joined: 18 Dec 2007, 13:49
Location: 2500 valby
Contact:

Re: Hvormange Lumen er Hustler-standard

Post by AndreasA »

Claes wrote:Takker, giv god mening

Til dem der vil måle er Magicshine MJ-908 opgivet til 8000 lumen
Magicshine måler i noget der hedder Kina-lumen. Det er ikke helt det samme som alm. lumen.. :)

Men det er faktisk batteriet ydeevne der er vigtigt. Altså hvis du også vil se noget på hjemvejen.
"Life moves pretty fast. If you don’t stop to look around once in a while, you could miss it” Ferris Bueller.

http://www.andreasmikkel.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
AndreasA
3000+ posts = spammer
Posts: 3657
Joined: 18 Dec 2007, 13:49
Location: 2500 valby
Contact:

Re: Hvormange Lumen er Hustler-standard

Post by AndreasA »

Jeg har i øvrigt den her på styret.
https://www.wiggle.dk/gemini-titan-2500 ... ont-light/

Den er vild!

og så en Lupine Betty på hatten, men det kniber lidt for gamle Betty at følge med Gemini'en
"Life moves pretty fast. If you don’t stop to look around once in a while, you could miss it” Ferris Bueller.

http://www.andreasmikkel.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Claes
Bagfra højre-om!
Posts: 1068
Joined: 23 Jun 2012, 23:21
Location: Hellerup

Hvormange Lumen er Hustler-standard

Post by Claes »

Skakke, Bjarke med flere, hvor vigtig er den der fjernbetjening i virkeligheden. Jeg har jo cyklet rundt i den vildlelse i årevis at en knap og 3 lysstyrker har fungeret fint. Er der noget jeg misser?

Store A. Den lygte er for vild, man mistænker dig for også at ha skørter og sænket undervogn på mtb’en.

EBay er bestemt et bud, måske man sku satse på pundets fald og leverance inden 31/10...
User avatar
Claes
Bagfra højre-om!
Posts: 1068
Joined: 23 Jun 2012, 23:21
Location: Hellerup

Hvormange Lumen er Hustler-standard

Post by Claes »

Apropos kineser lumen. Solar Storm ligger på 15-20.000 lumen hos en enkelt leverandør på eBay uk. Må være UK lumen...


Tror sgu jeg som altid lytter til cpj (og rådet om Batterikapacitet)

Til gengæld er nedenstående umådeligt tillokkende til den københavnske morgentrafik (grænsen for påbudt høreværn er 85 dB i dk)

The horn is the loudest cycle horn on the market and puts the cyclist in control of their own safety. (...)
FEATURE:
- Electron Loud Alarm: Good performance of 90 dB sound...!
User avatar
BoS
Førstevælger!
Posts: 2773
Joined: 27 Nov 2005, 17:28
Location: Nærum
Contact:

Re: Hvormange Lumen er Hustler-standard

Post by BoS »

Fjernbetjeningen er alfa-omega... Du kan hurtigt blænde ned eller op uden at skulle køre med een hånd. Det er godt hvis du pludseligt har brug for mere lys. Eller hvis du møder nogen i skoven, og skal blænde ned. Når du kan tilpasse din lampe til din kørsel, så holder dit batteri også meget længere...
T-Shark er (også) den fedeste låge på kirkegården
User avatar
ChristianPhilipJ
Fyr og flamme
Posts: 2563
Joined: 15 May 2013, 22:53
Location: Hørsholm

Re: Hvormange Lumen er Hustler-standard

Post by ChristianPhilipJ »

Claes wrote:Apropos kineser lumen. Solar Storm ligger på 15-20.000 lumen hos en enkelt leverandør på eBay uk. Må være UK lumen...


Tror sgu jeg som altid lytter til cpj (og rådet om Batterikapacitet)

Til gengæld er nedenstående umådeligt tillokkende til den københavnske morgentrafik (grænsen for påbudt høreværn er 85 dB i dk)

The horn is the loudest cycle horn on the market and puts the cyclist in control of their own safety. (...)
FEATURE:
- Electron Loud Alarm: Good performance of 90 dB sound...!
Ha ha... mht. lumen kan du normalt trække ca. 1000 lumen ud af en diode, det kræver dog at den er drevet optimalt, hvilket langt fra er tilfældet i disse lamper. En anden faktor, som er med til at gøre fx. Lupine så god er reflektoren, en god reflektor er dyr, men giver også mulighed for færre dioder og dermed lavere strømforbrug og igen længere levetid på batteriet... men, det koster!
User avatar
Bo Bloch
Alene i udbrud
Posts: 718
Joined: 18 Sep 2010, 22:07
Location: Nivå

Re: Hvormange Lumen er Hustler-standard

Post by Bo Bloch »

Lupine NEO 700 lumen dækker mit behov
Kører med lavt tryk
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10085
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Re: Hvormange Lumen er Hustler-standard

Post by Morten Hartvigsen »

Bo Bloch wrote:Lupine NEO 700 lumen dækker mit behov
Man kan faktisk købe direkte hos Lupine nu : https://www.lupine-shop.com/en/" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply