Cykelholder

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
Post Reply
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Cykelholder

Post by Kenny »

Er der nogen der har travlet marked igennem for nylig og har fundet et bedre/billigere alternativ til Thule.

En gang om ugen har vi brug for to cykelholdere på samme dag.
Vi har en Euroway G2 til 3 cykler som er for stor til at Naja synes den er sjov at håndtere, jeg søger derfor en cykelholder til 2cykler.

Når jeg alligevel skal bruge penge på en ny holder, vil jeg gerne have en med mere plads imellem cyklerne, da cyklerne står og gnubber mod hinanden på den nuværende med 19cm imellem cyklerne.

VeloSpace XT2 har 25cm og mulighed for at udvide til 3cykler, som den eneste, men egenvægten på 18,7kg, er onk for høj til at naja kan håndtere den.

EasyFold har 22cm, vejer 17,9kg, men er nok nemmere at håndtere hvis Naja bruger tiden på at pakke den sammen.
Prisen stikker dog helt af.

VeloCompact 2 har en fornuftig vægt på 14,2kg og prisen er den laveste. Men der er kun 19cm som den nuværende.

Hvad har i fundet med lav vægt, god plads imellem cyklerne og en pris der er til at betale.
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10085
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Re: Cykelholder

Post by Morten Hartvigsen »

Afstanden er nogenlunde den samme på alle modeller, så har du brug for mere plads skal du nok tage én til 3 cykler, men så følger vægten og prisen også med.

Branford (2) : https://www.harald-nyborg.dk/p4273/cyke ... l-2-cykler" onclick="window.open(this.href);return false;
Menabo (3) : https://shopping.coop.dk/vare/menabo-cy ... =pg:2/ct:r" onclick="window.open(this.href);return false;

Det vejer dog også begge lige omkring de 17kg, så det hjalp ikke.

Hvis det bare er i Danmark du skal transporterer så kunn edu også vælge en god 'sakse-model' hvor cykler hænger frit (der er mange fabrikanter her). På plussiden vejer lidt, er billige, men kræver jo en lygtebom.

Sidst er der montering på taget/tagbøjler, hvilket da også kan være en udfordring hvis man ikke er så høj, og har svært ved at løftet cykle op på taget. Fordelen er at der ikke skal lygtebom, de kan sidde der permanent. Her er også flere fabrikanter.

Jeg har nu ikke målrettet trevlet marketed igennem for nylig :-) så måske der er noget smarterer derude. Alle de fede jeg har set er dog også dyre.
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: Cykelholder

Post by Kenny »

Det skal ikke være til 3 cykler og der står ikke afstand på nogle af dem og de er tunge.
Er det nogle du har erfaringer med, hvordan fungere vippefunktionen feks.

Jeg glemte at der skal være en god vippefunktion, og så gør det ikke noget at kvaliteten er tæt på Thule.
Jeg vil gerne betale, men jeg synes bare Thule hurtigt bliver meget dyre.
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Claus Wagner
GRØN FRONT!
Posts: 1587
Joined: 29 Sep 2009, 20:04
Location: Herlev

Re: Cykelholder

Post by Claus Wagner »

Kenny,der er ikke rigtigt noget godt alternativ til Thule.
Min svoger har købt en gennem en underlødig leverandør ,som kunne alt det som han søgte,men den er allerede nu ved at blive skiftet ud til Thule med vippefunktion efter kun et par md.brug.
INTET ER UMULIGT FOR DEN DER BÆRER VILJEN I HJERTET!
User avatar
Michael B
Bagfra højre-om!
Posts: 1061
Joined: 22 Jun 2012, 08:40
Location: 2670 Greve

Cykelholder

Post by Michael B »

Kenny.
Jeg har denne her og er meget glad for den kan gøres smal så den evt. Kan smides ind bagi når ungernes cykler er læsset af på skolen. Denne video illustrer det ret godt. Ved ikke om man kan få den billigere andre steder.

https://www.cykelpartner.dk/thule-veloc ... gL4WvD_BwE" onclick="window.open(this.href);return false;


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Nu med billede
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4088
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Re: Cykelholder

Post by Niels G Henningsen »

Man kommer langt, hvis man skruer pedalerne af cyklerne, sadler op/ned og drejer styrene.. Ja omstændigt, men kan gøre forskellen på "Nej her kan ikke være X cykler" til "Masser af plads" :-)
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: Cykelholder

Post by Kenny »

@Rekrut det er den der er for lidt afstand imellem cyklerne.

@Niels Styr og saddel er ikke et problem, på en moderne MTB er der dropperpost, og pedalerne har jeg aldrig haft problemer med.
Problemet er at forgaffel og bagende står og gnubber mod hinanden, efterhånden er alt jo minimum boost rammer.
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Jan D
3000+ posts = spammer
Posts: 3650
Joined: 29 May 2009, 15:34
Location: Søborg

Re: Cykelholder

Post by Jan D »

Kenny wrote:@Rekrut det er den der er for lidt afstand imellem cyklerne.

@Niels Styr og saddel er ikke et problem, på en moderne MTB er der dropperpost, og pedalerne har jeg aldrig haft problemer med.
Problemet er at forgaffel og bagende står og gnubber mod hinanden, efterhånden er alt jo minimum boost rammer.
Jeg har købt noget beskyttelse med velcro, der sidder ok fast ved transport.
Jan D
User avatar
Claes
Bagfra højre-om!
Posts: 1068
Joined: 23 Jun 2012, 23:21
Location: Hellerup

Cykelholder

Post by Claes »

Jan D wrote:
Kenny wrote:@Rekrut det er den der er for lidt afstand imellem cyklerne.

@Niels Styr og saddel er ikke et problem, på en moderne MTB er der dropperpost, og pedalerne har jeg aldrig haft problemer med.
Problemet er at forgaffel og bagende står og gnubber mod hinanden, efterhånden er alt jo minimum boost rammer.
Jeg har købt noget beskyttelse med velcro, der sidder ok fast ved transport.
Rørskåle og velcro

Sakseholder

Easy-piecy
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10085
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Re: Cykelholder

Post by Morten Hartvigsen »

hint: http://www.varerum.dk" onclick="window.open(this.href);return false; plejer at være billigst med Thule stumper

Kenny jeg tror ikke du kommer udenom en til 3 cykler hvis der skal være god plads
Post Reply