Page 1 of 2

Sådan Garmin!

Posted: 20 Mar 2018, 21:35
by BjarkeS
Min Garmin egde 1000 ville ikke oplade, slukkede når den fik forbindelse og kunne derfor ikke overføre min træning. Jeg var dialog med Garmin support og det endte med at de bad om at jeg sendte den til reparation. Jeg sendte den fredag og idag tirsdag fik jeg en ny egde 1030 ganske gratis.

Det er service. Sådan Garmin!


Sent from my iPad using Tapatalk

Re: Sådan Garmin!

Posted: 20 Mar 2018, 22:18
by Jan D
Det er sgu god service :thumbsup:

Re: Sådan Garmin!

Posted: 26 Mar 2018, 15:44
by Kenny
De har åbenbart skruet op for den ellers altid gode service.
Jeg har byttet mange Garmin produkter, og der går som regel en lille uges tid inden den nye lander i postkassen.
Men i morgen smutter forbi Garmin for at bytte min 1030(den er jo også ved at være halvgammel og har kørt i hvert fald 5ture :lol: da jeg græd lidt over at påsken forlænger ombytnings tiden, så jeg får en ny en med det samme.

Re: Sådan Garmin!

Posted: 30 Mar 2018, 11:20
by Kenny
Hvordan går det med din 1030. Min nye fryser også. Dvs den er total ubrugelig og jeg har solgt min 1000 der faktisk virkede

Sådan Garmin!

Posted: 30 Mar 2018, 13:26
by BjarkeS
Min virker upåklageligt. Jeg blev opgraderet fra 1000 til 1030.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Sådan Garmin!

Posted: 31 Mar 2018, 09:41
by Niels P
Kenny wrote:Hvordan går det med din 1030. Min nye fryser også. Dvs den er total ubrugelig og jeg har solgt min 1000 der faktisk virkede
Har du importeret gamle ruter eller andet som kan have overført problemet

Re: Sådan Garmin!

Posted: 31 Mar 2018, 11:39
by Kenny
Jeg har bare sat den op via Connect App. Ingen ruter.

Jeg har prøvet alt tænkeligt, det sidste jeg mangler er at slutte for BT på enheden da jeg har en mistanke om at den er ustabil, men så forsvinder visse vigtige funktioner.

Det tester jeg på mandag.

Re: Sådan Garmin!

Posted: 07 Apr 2018, 23:41
by Morten Hartvigsen
Holder batteri på de 20 timer ? (også med kort visning?)
Billigst hvor ? 4063,- siger pricerunner

Re: Sådan Garmin!

Posted: 10 Apr 2018, 15:52
by Kenny
Jeg er ikke helt sikker på om garmin spørger mig om hvordan mine indstillinger er, eller om de mener at jeg skal slå alt det fra de skriver og teste deres skrammel.

Jeg tror umiddelbart godt jeg kan finde en billigere måde at logge distance og tid prå, end at købe en edge1030 og derefter slå samtlige funktioner fra.
Jeg har fået respons nede fra værkstedet omkring din sag, hvor din Edge 1030 fryser når du er ude og cykle. I den forbindelse vil vores teknikere gerne have meget information, for at kunne udelukke nogen muligheder. Vi vil fra Garmins sætte stor pris på, hvis du vil svare / prøve på disse spørgsmål vedrørende din Edge 1030:

1) Med den nye softwareversion 3.90 til Edge 1030. Sikre dig at alle sensorer er slået fra (Bluetooth, Wi-Fi og andre ANT+ sensorer)
2) Sikre dig at ingen tredjepart indhold fra Garmin Connect IQ er installeret på din Edge 1030
3) Sikre dig at alle Strava segmenter er slettet fra enheden. (de kan slettes fra segment-mappen inde på din Garmin mappe). Derudover sikre dig, at du ikke efterfølgende synkroniserer din Edge 1030 (fordi tilmeldte strava-segmenter vil blive sendt til din enhed igen)
4) Sikre dig at ingen ruter, oprettet via Garmin Connect eller tredjepart software bliver brugt, når du tester om din Edge 1030 fryser
5) Sikre dig at GPS+GLONASS (russisk GPS) er sat til med "Every second recording" eller kun gps og "smart recording"
6) Hvilken kortversion bruger du på din Edge 1030?
7) Sikre dig når du tester din Edge 1030, at du får GPS-signal og derefter starter en aktivitet, og at du ikke prøver at navigere til et specifikt punkt/addresse (hvilket vil også sige turn by turn-navigation er slået fra)

Sådan Garmin!

Posted: 10 Apr 2018, 19:25
by Claes
Lidt ekstra til garmin kundeservice.

Gevindet i min garmin holder knækkede, den skulle over på sommer raceren.

Jeg skrev til kunderservice. De bad om lidt fotos og et serienr. Nu er der en ny holder på vej, som de skrev “det kræver meget stærke fingre at knække gevindet på en garmin holder”

Bum, gammeldags god service.

Re: Sådan Garmin!

Posted: 11 Apr 2018, 06:57
by Niels P
Kenny wrote:Jeg er ikke helt sikker på om garmin spørger mig om hvordan mine indstillinger er, eller om de mener at jeg skal slå alt det fra de skriver og teste deres skrammel.

Jeg tror umiddelbart godt jeg kan finde en billigere måde at logge distance og tid prå, end at købe en edge1030 og derefter slå samtlige funktioner fra.
Jeg har fået respons nede fra værkstedet omkring din sag, hvor din Edge 1030 fryser når du er ude og cykle. I den forbindelse vil vores teknikere gerne have meget information, for at kunne udelukke nogen muligheder. Vi vil fra Garmins sætte stor pris på, hvis du vil svare / prøve på disse spørgsmål vedrørende din Edge 1030:

1) Med den nye softwareversion 3.90 til Edge 1030. Sikre dig at alle sensorer er slået fra (Bluetooth, Wi-Fi og andre ANT+ sensorer)
2) Sikre dig at ingen tredjepart indhold fra Garmin Connect IQ er installeret på din Edge 1030
3) Sikre dig at alle Strava segmenter er slettet fra enheden. (de kan slettes fra segment-mappen inde på din Garmin mappe). Derudover sikre dig, at du ikke efterfølgende synkroniserer din Edge 1030 (fordi tilmeldte strava-segmenter vil blive sendt til din enhed igen)
4) Sikre dig at ingen ruter, oprettet via Garmin Connect eller tredjepart software bliver brugt, når du tester om din Edge 1030 fryser
5) Sikre dig at GPS+GLONASS (russisk GPS) er sat til med "Every second recording" eller kun gps og "smart recording"
6) Hvilken kortversion bruger du på din Edge 1030?
7) Sikre dig når du tester din Edge 1030, at du får GPS-signal og derefter starter en aktivitet, og at du ikke prøver at navigere til et specifikt punkt/addresse (hvilket vil også sige turn by turn-navigation er slået fra)
Når man tester så er man nød til at eliminere fejlene. Så som de skriver - slå alt fra..... Fryser den? hvis ikke så slå funktionerne til en efter en. Når den fryser har du fundet hvor fejlen ligger. Ligesom når der ryger en sikring hjemme

Re: Sådan Garmin!

Posted: 11 Apr 2018, 08:39
by Kenny
Enig, men jeg mener bare ikke det er mit job at fejlsøge på deres produkt, jeg har faktisk gjort et ihærdigt forsøg på at fejlfinde allerede og sendt informationerne til dem.

Kan du forstille dig hvor mange ture jeg skal cykle for at fejlsøge ved at slå en ting til af gangen, alt imens jeg ikke har de funktioner jeg har betalt for.

Jeg har kørt to ture med BT slået fra på edge, hvor den ikke har fejlet. Næste tur tænder jeg BT men slukker for telefonen. Virker det også er det nok BT forbindelse imellem telefon og edge der fejler.
Fryser den stadig er det nok BT funktionen på edge der er noget galt med.

Re: Sådan Garmin!

Posted: 11 Apr 2018, 12:59
by BoS
Er der overhovedet nogen af jer, der har haft en Garmin som bare virkede? Altså som i "Jeg har aldrig snakket med Garmins kundeservice" :-)

Re: Sådan Garmin!

Posted: 11 Apr 2018, 13:15
by Torben
BoS wrote:Er der overhovedet nogen af jer, der har haft en Garmin som bare virkede? Altså som i "Jeg har aldrig snakket med Garmins kundeservice" :-)
Ja. min gamle 800 virker stadigvæk :D og det ser ud til det er en god ide at beholde den

Re: Sådan Garmin!

Posted: 11 Apr 2018, 13:32
by Jan D
Min 1000'er virker - men jeg kører måske ikke nok?