E-cykel

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
Post Reply
User avatar
Tobias
Fås den i carbon?
Posts: 1175
Joined: 27 Feb 2008, 16:51
Location: Birkerød

E-cykel

Post by Tobias »

Nogle der kender til e-cykler? Jet var ude og prøve en Koga City Bike på speed i går. Det var vildt..... hend af vej kørte jeg i løbet af ingen tid mere end 70, ja km/t. Det viste sig at den var chip tunet..... kan man det?
User avatar
Jacob Korsholm
Søger sponsor!
Posts: 2609
Joined: 29 Jul 2008, 22:30
Location: Bagsværd

Re: E-cykel

Post by Jacob Korsholm »

Dem jeg har prøvet har været begrænset til 25 km/t.
User avatar
Niels P
3000+ posts = spammer
Posts: 3168
Joined: 28 Sep 2008, 14:25
Location: Virum

Re: E-cykel

Post by Niels P »

for at være lovlig må den kun yde 250W max 25 km/t og kun hjælpe når man træder i pedalerne. Men alt kan jo pilles ved og med batterier der kan yde langt mere i kortere tid kan alt jo lade sig gøre. Det bliver en fest når de bliver almindelige i skovene
/Niels
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4088
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Re: E-cykel

Post by Niels G Henningsen »

Der findes mange modeller af elektrisk drevne 2 hjulede køretøjer, hvorfor ikke gå "all in" http://www.zeromotorcycles.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Og så cykle på dine cykler :-) :applaus: :applaus: :applaus:
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
Peter Christensen
3000+ posts = spammer
Posts: 3393
Joined: 12 Jan 2006, 15:49
Location: Kgs. Lyngby

Re: E-cykel

Post by Peter Christensen »

Ja det lader ikke til at det er det store problem at fjerne den elektroniske begrænsning. Jeg bliver rimelig ofte overhalet på vej til/fra arbejde af personer der kører klart hurtigere end 25km/t. Problemet med dem er at man kan se at de fleste af disse personer ikke er vant til at køre så stærkt på cykel. Så de reagerer ikke særligt hensigtmæssigt når der f.eks. er nogen der trækker ud foran dem.

Man vender sig dog til anarkien på cykelstierne - 45 knallerterne kører jo også lystigt på cykelstierne - desværre virker det til at vores politistyrke har vigtigere ting på programmet i øjeblikket.
Gid det snart var maj...!
User avatar
Tobias
Fås den i carbon?
Posts: 1175
Joined: 27 Feb 2008, 16:51
Location: Birkerød

Re: E-cykel

Post by Tobias »

Hey tak for indspark. Det er altså ulovligt til kørsel på offentlig vej. Men sjovt var det.
Post Reply