Drop af forskifter

Vores hangout, snak om løst og fast, behøver ikke handle om cykling.
Post Reply
User avatar
Peter Christensen
3000+ posts = spammer
Posts: 3393
Joined: 12 Jan 2006, 15:49
Location: Kgs. Lyngby

Drop af forskifter

Post by Peter Christensen »

Jeg er ved konvertere den gamle MTB til en vinterlåge jeg kan cykle til arbejde på her til vinter. Jeg vil gerne sætte den op så den bare kører på den store klinge og så droppe forskifteren. Er der nogen der har erfaring med det - kommer man til at tabe kæden eller er det fint nok?
Gid det snart var maj...!
User avatar
ChristianPhilipJ
Fyr og flamme
Posts: 2563
Joined: 15 May 2013, 22:53
Location: Hørsholm

Drop af forskifter

Post by ChristianPhilipJ »

Du skal bare have en NW klinge og helst en bagskifter med tilpas stram fjeder ..... shimano kalder dem shadow +




Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
Jacob Korsholm
Søger sponsor!
Posts: 2609
Joined: 29 Jul 2008, 22:30
Location: Bagsværd

Re: Drop af forskifter

Post by Jacob Korsholm »

Hvis vejen til arbejdet er uden for mange bump, så ville jeg starte med at afprøve dit nuværende setup og vente med en narrow wide klinge/ny bagskifter.
User avatar
Mikkel Henningsen
Med nye lunger
Posts: 2221
Joined: 21 May 2009, 23:25
Location: København

Re: Drop af forskifter

Post by Mikkel Henningsen »

Jeg lod forskifteren sidde, og skruede den ind så den fungerede som kædeguide, på den Cube jeg købte af Graff og konverterede til 1 klinge. Kæden nåede ikke at falde af inden den blev stjålet.

Kørte m. alm bagskifter og en kæde der lige kunne klare det store tandhjul bagpå
It's not whether you get knocked down, it's whether you get up. - Vince Lombardi
User avatar
AndreasA
3000+ posts = spammer
Posts: 3657
Joined: 18 Dec 2007, 13:49
Location: 2500 valby
Contact:

Re: Drop af forskifter

Post by AndreasA »

Jeg har kørt uden forskifter på min fully længe, altså ude i skoven på en narrow-wide klinge fra B.O.R.
Den fungere perfekt..! Jeg har aldrig smidt kæden.
Og det er selvom at bagskifteren er en gammel Sram 9speed XO bagskifter.
Wolftooth AbsoluteBlack laver nogen klinger magen til, de er vist nemmere at få fat I, men jeg kan godt høre Jesper Thomsen om der er en forhandler af Bor klingerne i Kbh.
"Life moves pretty fast. If you don’t stop to look around once in a while, you could miss it” Ferris Bueller.

http://www.andreasmikkel.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply