Fra klubmesteren

Vores hangout, snak om løst og fast, behøver ikke handle om cykling.
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Fra klubmesteren

Post by Kenny »

I lørdags skulle Team Hustler’s klubmesterskab i tri på sprint distancen (750/20/5) afgøres til FjorTri
Claus A, Søren og Jacob havde en revanche til gode fra fra KMD 4:18:4 fra et par år tilbage, hvor jeg vandt klubmesterskabet på en teknisk sejer. De andre kunne desværre ikke holde sig til regelsættet og så kunne de jo ikke vinde.
De har valgt ikke at tage udfordringen op,(de har måske hørt at jeg har svømmet en gang om ugen det meste af vinteren) hvilket der desværre heller ikke er andre hustlere der har gjort.
A og a ha måske set at jeg er svær at slå på den korte distance og satser på at kører mig træt til xterra ,men nu må vi se 
Det lignede altså sikker sejer, men nu skulle jeg jo også lige gennemføre løbet inden jeg kunne kalde mig klubmester.

Vi springer alle de dårlige undskyldninger over og hopper direkte til løbet.

Fjortri er et lille løb i mit lokal område og der var lidt over 100 deltagere i dag.
Indskrivning startede kl8 og løbet bliver skudt i gang kl.10

Da jeg pakkede tasken fredag aften og kunne jeg godt mærke at jeg var en smule spændt på dagen og da det hel var nyt ville jeg gerne ankomme i god tid for at kigge på skiftezone osv,.. Så uret blev sat til 06:30.

Da jeg stod op var jeg overraskende rigtig meget spændt på dagen, måske fordi jeg tvivlede lidt på om jeg gennemføre med den manglende træning.

Stævnepladsen var ca. 8km fra mig så jeg tog cyklen derhen.
På stævnepladsen var stemningen god, alle de tillægsord der normalt bliver sagt om triatleter passede i hvert fald ikke her. Jeg kan faktisk se at ham min sidekammerat i cykelstativet, som jeg spurgte lidt tid råds, blev nr 4, og han beklagede sig ikke engang over at jeg måske fyldte lidt rigeligt 

Deltagerne var alt imellem super atleten på 70k racere og enkelte på citybikes, så der passede jeg fint ind med min Rosebike 

Med det lille deltagerantal var der samlet start i vandet. Noget jeg aldrig har prøvet før, så jeg valgte at starte yderst til højre hvor pladsen ikke var alt for træng. Umiddelbart var det også i lige linje til den husbåd vi skulle dreje ved.
Eller rettere der lå en bøje til venstre for den man skulle uden, men da halvdelen af feltet svømmede imellem bøjen og husbåden gjorde jeg det samme for ikke at blive savet over.
Den samlet start gik overraskende godt og jeg blev ikke slået og revet i, som jeg ellers har hørt mange historier om.
På de 750m nåede jeg at sluge en del vand og tænke mange tanker. Der er meget teknik at huske på i havet. Husk at drafte i boblerne efter de andre, træk helt igennem, svøm i en lige linje osv. Men tankerne kom da også forbi xterra som er dobbelt så langt og formentlig med flere bølger.
Tiden for svømningen blev 17:17 hvor tidsmåtten lå 10m oppe på bredden, hvilket vist en min klart bedste svømmetid nogensinde inkl min træning i svømmehallen, så jeg er godt tilfreds selvom nogle af brystsvømmerne gjorde det ca lige så hurtig.

T1 Hen til cyklen af med dragten, som i øvrigt smuttede af uden problemer. Det er åbenbart nemmere at få den af med det samme, end når man står og hyggesnakker inden man tager den af til træning.
På med sokker, mtb sko, hjem, briller og vindvest og så havde jeg ikke mere travlt end at jeg lige kunne sludre med de andre ved siden af mig 
Tiden 2:39 jeg kan se på de andres tider at jeg bør tage i hvert fald 1min af den tid næste gang.

Cykelturen starter med en løbetur op ad en halvstejl bakke fra vandet til landevejen/cykelstien. Derfor havde jeg monteret mtb pedaler på cyklen. Jeg hyggede mig da også da jeg hoppede på cyklen imens de andre stod og fumlede med deres pisse smarte tri sko formonteret på cyklen.
Starten af cykelturen startede også en smule op ad bakke, der var ikke meget gang i benene, og jeg blev overhalet af et par stykker. Men efter lidt tid kom jeg op i fart. Specielt på de flade stykker hentede jeg rigtig mange. Det var en fed fornemmelse og gav ekstra energi til at komme over de små bakker. Specielt at overhale alle dem med tribøjler var en fornøjelse.
Tilbage ved skiftezonen skulle jeg ned af den samme stejle bakke vi var løbet op af. Det er sgu ikke nemt med stenhårde cykellår. Men ned kom jeg.
Tiden er altså inkl løb op og ned af bakke 20km 43:48 / 27,39km/t hvilket jeg er fint tilfreds med.

T2 tiden på 1:35 er mere sammenlignelig med de andre, hvis jeg ser bort fra de super hurtige. Hvis jeg køber elastiksnørebånd og ikke glemmer at smide cykelpumpen så jeg skal retur med den, så passer tiden nok fin med de andre.

Løbeturen var hård. Jeg starter med at finde et sted at tisse. Jeg har egentlig skulle tisse fra jeg tog våddragt på, men da det er begrænset hvor meget vand der kommer i sådan en valgte jeg ikke at tisse i dragten og på cykelturen ville et stop koste for meget tid.
Løbeturen starter også op ad bakke, mine ben er stenhårde og det føles om at løbe på stolper. Lånene blev bedre, men jeg døjede med sidestik der startede på cykelturen, men som jeg ignorerede i håb om at det forsvandt i T2 når jeg stod oprejst, men det gjorde det så ikke.
Til gengæld løsnede de total stive lægmusker først op efter 4km.
Min hurtigste 5km er pt 29:54 Jeg havde derfor håbet på 35min, men det tog altså 36:32 inden jeg kom i mål, da jeg måtte gå rigtig mange gange.
Så der er lidt at arbejd med.

Var det fedt. Gu var det så, men det er nok ikke for sjovt at Hr. Garmin siger at jeg skal restituere i 3½dag. Jeg tog en velfortjent morfar da jeg kom hjem og var total smadret resten af dagen.

Næste klubmesterskab bliver afgjort 3/7 i Tisvilde og der er endnu ikke udsolgt
Dem der ikke deltager må godt komme forbi og heppe, vi får brug for det :)
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Jacob Korsholm
Søger sponsor!
Posts: 2609
Joined: 29 Jul 2008, 22:30
Location: Bagsværd

Re: Fra klubmesteren

Post by Jacob Korsholm »

Godt kæmpet Kenny.

Dejligt at du fandt et sted hvor din rose bike passede ind :)
User avatar
Peter Christensen
3000+ posts = spammer
Posts: 3396
Joined: 12 Jan 2006, 15:49
Location: Kgs. Lyngby

Re: Fra klubmesteren

Post by Peter Christensen »

Det er sgu godt gået Kenny - jeg kan godt forstå de andre ikke tør at stille op. Man får helt lyst til at indløse en billet til xterra når man læser din beretning.
Gid det snart var maj...!
User avatar
Michael J
Set uden lys
Posts: 1012
Joined: 18 Jul 2008, 14:40
Location: 2860 Søborg
Contact:

Re: Fra klubmesteren

Post by Michael J »

Godt klaret og fed fortælling :thumbsup:
Fremtiden kommer af sig selv - Det gør fremskridt IKKE!
http://www.michael-jensen.com" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Claes
Bagfra højre-om!
Posts: 1071
Joined: 23 Jun 2012, 23:21
Location: Hellerup

Fra klubmesteren

Post by Claes »

Super fed beskrivelse, jep, den giver bestemt lyster til tri
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10089
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Re: Fra klubmesteren

Post by Morten Hartvigsen »

fedt at du skriver lidt, og velfortjent TILLYKKE :-)
User avatar
Tobias Sonne
Mangler fart
Posts: 2075
Joined: 07 Aug 2009, 19:50
Location: 2970 Hørsholm

Re: Fra klubmesteren

Post by Tobias Sonne »

I sandhed en mester!
User avatar
AndreasA
3000+ posts = spammer
Posts: 3657
Joined: 18 Dec 2007, 13:49
Location: 2500 valby
Contact:

Re: Fra klubmesteren

Post by AndreasA »

Champen har talt og klubmesterskabet er mere end fortjent..
Vi ses på voksendistancen til juli. ;)
"Life moves pretty fast. If you don’t stop to look around once in a while, you could miss it” Ferris Bueller.

http://www.andreasmikkel.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: Fra klubmesteren

Post by Kenny »

Pt er min deltagelse i xterra i fare for at blive aflyst.

Jeg har bestilt ny bagdæmper til min Epic da alt helst skal spille og den var begyndt at svuppe igen. Da jeg skulle skifte dæmperen opdagede jeg at slangen fra dæmper til brain enhed har gnavet dybt i rammen ved saddelrøret.
Det er en forhandler der har skiftet dæmperen for mig sidst og det ser ud til at de har glemt at montere et metalbeslag, som er årsagen til at slangen har gnavet et hul i rammen.

Specialized har først afvist at bytte rammen, men da jeg derefter sendte en masse billed dokumentation til forhandleren fik jeg svar på mail om at de venter svar ang. rep og det vil blive lavet u/b, samt at de afventer svar på leveringstid.

Det er lidt kryptisk at afkode den mail. Hvis det er en rep er der vel ikke noget der skal leveres, så skal den vel sendes ud i byen.
Om jeg får en ny ramme eller om den bare bliver reppet ved jeg ikke, men jeg har spurgt om det er forsvarligt at kører med indtil xterra. Det har de ikke svaret på, så pt aner jeg ikke om jeg har en cykel eller ej.
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
ChristianPhilipJ
Fyr og flamme
Posts: 2573
Joined: 15 May 2013, 22:53
Location: Hørsholm

Re: Fra klubmesteren

Post by ChristianPhilipJ »

Kenny wrote:Pt er min deltagelse i xterra i fare for at blive aflyst.

Jeg har bestilt ny bagdæmper til min Epic da alt helst skal spille og den var begyndt at svuppe igen. Da jeg skulle skifte dæmperen opdagede jeg at slangen fra dæmper til brain enhed har gnavet dybt i rammen ved saddelrøret.
Det er en forhandler der har skiftet dæmperen for mig sidst og det ser ud til at de har glemt at montere et metalbeslag, som er årsagen til at slangen har gnavet et hul i rammen.

Specialized har først afvist at bytte rammen, men da jeg derefter sendte en masse billed dokumentation til forhandleren fik jeg svar på mail om at de venter svar ang. rep og det vil blive lavet u/b, samt at de afventer svar på leveringstid.

Det er lidt kryptisk at afkode den mail. Hvis det er en rep er der vel ikke noget der skal leveres, så skal den vel sendes ud i byen.
Om jeg får en ny ramme eller om den bare bliver reppet ved jeg ikke, men jeg har spurgt om det er forsvarligt at kører med indtil xterra. Det har de ikke svaret på, så pt aner jeg ikke om jeg har en cykel eller ej.
Du siger bare til hvis du vil låne en 29'er i str. Medium, så finder vi på noget.... men pas på, man bliver afhængig af de store hjul!
User avatar
Michael B
Bagfra højre-om!
Posts: 1062
Joined: 22 Jun 2012, 08:40
Location: 2670 Greve

Fra klubmesteren

Post by Michael B »

Kenny jeg har også min topfuel der bare står og venter på at komme afsted, dog med små hjul :-)
Du siger bare til
Nu med billede
User avatar
AndreasA
3000+ posts = spammer
Posts: 3657
Joined: 18 Dec 2007, 13:49
Location: 2500 valby
Contact:

Re: Fra klubmesteren

Post by AndreasA »

Nu stopper i drenge, jeg var klar på en skrivebords sejr..
"Life moves pretty fast. If you don’t stop to look around once in a while, you could miss it” Ferris Bueller.

http://www.andreasmikkel.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: Fra klubmesteren

Post by Kenny »

Jeg takker for tilbudene, jeg har fundet en løsning.
Last edited by Kenny on 21 Jun 2016, 21:03, edited 1 time in total.
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4104
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Re: Fra klubmesteren

Post by Niels G Henningsen »

Hvis du engang skule blive arbejdsløs, tror jeg "Tænk" eller forbrugerrådet vil kunne have stor glæde af dig og dine købs/service erfaringer... Og så i øvrigt stor Cadeau for din præstation & tilbagemelding her i tråden !
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
Torben
3000+ posts = spammer
Posts: 3426
Joined: 12 May 2008, 18:42
Location: Mørkhøj

Re: Fra klubmesteren

Post by Torben »

Jeg frygter den dag Kenny kommer og køber 1 liter sødmælk i min kiosk :lol:
Post Reply