Diætist

Vores hangout, snak om løst og fast, behøver ikke handle om cykling.
Post Reply
User avatar
Peter Christensen
3000+ posts = spammer
Posts: 3397
Joined: 12 Jan 2006, 15:49
Location: Kgs. Lyngby

Diætist

Post by Peter Christensen »

Jeg vil høre om der er interesse for at deltage i et arrangement med en diætist. Jeg forestiller mig at det kunne være et foredrag omkring kost og vejledning om f.eks. vægttab. Hvad kan man gøre hvis man gerne vil optimere sin kost i forbindelse med træning.

Hvis det kunne have interesse må I gerne skrive en kommentar. Hvis der er opbakning vil jeg få et tilbud på et arrangement og ansøge om penge til generalforsamlingen.
Gid det snart var maj...!
User avatar
Jacob Korsholm
Søger sponsor!
Posts: 2609
Joined: 29 Jul 2008, 22:30
Location: Bagsværd

Re: Diætist

Post by Jacob Korsholm »

Fin idé Peter. Dog ikke noget for mig. Jeg er godt klar over hvilke af mine uvaner, som giver lidt ekstra på sidebenene :)
User avatar
Claes
Bagfra højre-om!
Posts: 1072
Joined: 23 Jun 2012, 23:21
Location: Hellerup

Diætist

Post by Claes »

Jacob Korsholm wrote:Fin idé Peter. Dog ikke noget for mig. Jeg er godt klar over hvilke af mine uvaner, som giver lidt ekstra på sidebenene :)
Cykeltøj skal jo sidde stramt, så der skal være noget til at rette folderne ud.

Hvis fokus er på kost og træning/løb er jeg klart på, er sgu lidt bagud på hvad der dur til 12 timers løb og lign.
User avatar
Peter Christensen
3000+ posts = spammer
Posts: 3397
Joined: 12 Jan 2006, 15:49
Location: Kgs. Lyngby

Re: Diætist

Post by Peter Christensen »

Vi kan jo have fokus på hvad vi har lyst til. Personligt kunne jeg godt tænke mig at få en lavet en beregning på mit kalorieindtag og få kigget på hvad der kan skæres på hvis man gerne vil tabe et par kilo. Derudover vil jeg gerne vide lidt mere om indtag af mad i forbindelse med og efter træning.
Gid det snart var maj...!
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4104
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Re: Diætist

Post by Niels G Henningsen »

Rigtigt spændende emne......

Men på vort niveau er de gængse kostanbefalinger dækkende.

kort fortalt : drop slik, kager & alkohol og spis varieret , fyld protein på lige efter træning (cacaomælk) , og spis ikke umiddelbart før du træner/konkurrerer (~2t før , så er det ude af mavesækken,hvor det ingen gavn gør, det kommer højst retur)

Jeg har fra arbejdet et glimrende regneark til udregning af energi behov, som vi måske kan distribuere.

Hvis du tager på, spiser du for meget :-)
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
BjarkeS
Mangler prokontrakt
Posts: 1501
Joined: 17 Nov 2014, 11:59
Location: Kgs. Lyngby
Contact:

Diætist

Post by BjarkeS »

Jeg er interesseret i et arrangement med en diætist selv om min tid som letvægts roer har givet en vis viden


Sent from my iPhone using Tapatalk
Klubmester 2016 i MTB Marathon - Just do it
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: Diætist

Post by Kenny »

Jeg har heller ikke brug for en diætist :) Jeg har brug for at det bliver ulovligt at købe slik i Danmark.

Peter den nemmeste og billigste måde at få et overblik over dit kalorieindtag, er nok at oprette dig på http://www.madlog.dk/" onclick="window.open(this.href);return false; (måske er du heldig at du kan prøve det gratis?)
Der får du meget hurtig en ide om hvor meget det betyder at komme sukker i kaffen, spise en basse til morgenmødet eller tage en ekstra skefuld når mor har lavet din livret.
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
ChristianPhilipJ
Fyr og flamme
Posts: 2576
Joined: 15 May 2013, 22:53
Location: Hørsholm

Re: Diætist

Post by ChristianPhilipJ »

Lærer gerne mere.... specielt i forhold til perioden op til og under længere løb og/eller træningspas.

Har selv leget lidt med http://www.lifesum.com" onclick="window.open(this.href);return false; - findes også som app til iPhonen, der er kontant afregning af alt hvad du spiser og drikker.
User avatar
Niels P
3000+ posts = spammer
Posts: 3168
Joined: 28 Sep 2008, 14:25
Location: Virum

Re: Diætist

Post by Niels P »

myfitnesspal arbejder sammen med garmin
/Niels
Post Reply