Magura forhandler KBH / magura tips?

Vores hangout, snak om løst og fast, behøver ikke handle om cykling.
Post Reply
User avatar
Mikkel Henningsen
Med nye lunger
Posts: 2226
Joined: 21 May 2009, 23:25
Location: København

Magura forhandler KBH / magura tips?

Post by Mikkel Henningsen »

Til H12 smed min Magura MT8 forbremse al funktionsevne fra sig i løbet af 10 min (virkede til opvarmning, cyklen lagt fra mig mens jeg skiftede tøj, og defekt bremse da jeg samlede cyklen op).
Jeg har bleedet den, og den virkede igen - indtil efter jeg havde spist aftensmad og skulle flytte på den i kælderen. Så var der ingen bremse evne igen.

Til H12 så caliberen "olie beskidt" ud, men jeg kan ikke mærke olie på den eller se nogen læk nu.

Er der nogen forslag, eller nogen der kender en smed jeg kan aflevere Magura hos og få noget fungerende tilbage?


Tak for et dejligt H12 - det er fedt at se, at alle hustlere og deltagere smiler på alle fotos taget :D
It's not whether you get knocked down, it's whether you get up. - Vince Lombardi
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10093
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Re: Magura forhandler KBH / magura tips?

Post by Morten Hartvigsen »

har de ikke 5års leak garanti ?

kender kun Maguar Marta, men tricket der er udluftning, udluftning, udluftning, udluftning .... og hvis det ikke hjælper, så er det nok en pakning der er en lille bitte micro smule utæt ... og det kan være ret svært at spotte... så derfra smider jeg dem ud., eller bruger til resv. dele.

NB: Mener importøren ligger i Stenløse
User avatar
Mikkel Henningsen
Med nye lunger
Posts: 2226
Joined: 21 May 2009, 23:25
Location: København

Re: Magura forhandler KBH / magura tips?

Post by Mikkel Henningsen »

Tak.
De bliver luftet engang til. Har købt dem brugt, men modellen har ikke eksisteret i 5 år.
It's not whether you get knocked down, it's whether you get up. - Vince Lombardi
User avatar
AndreasA
3000+ posts = spammer
Posts: 3657
Joined: 18 Dec 2007, 13:49
Location: 2500 valby
Contact:

Re: Magura forhandler KBH / magura tips?

Post by AndreasA »

#sku_ha_købt_Shimano
;)
"Life moves pretty fast. If you don’t stop to look around once in a while, you could miss it” Ferris Bueller.

http://www.andreasmikkel.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Mikkel Henningsen
Med nye lunger
Posts: 2226
Joined: 21 May 2009, 23:25
Location: København

Re: Magura forhandler KBH / magura tips?

Post by Mikkel Henningsen »

AndreasA wrote:#sku_ha_købt_Shimano
;)
Det tænker jeg ofte. Om mange komponenter....

Men nu kunne jeg få de andre til halv pris, og de bremser ondelyneme godt :twisted:

De er nu bleedet igen, og har indtil videre fungeret i 10min - men med en "smaskende / boblende" diskret lyd fra cylinderen ved træk i håndtaget :?
It's not whether you get knocked down, it's whether you get up. - Vince Lombardi
User avatar
AndreasA
3000+ posts = spammer
Posts: 3657
Joined: 18 Dec 2007, 13:49
Location: 2500 valby
Contact:

Re: Magura forhandler KBH / magura tips?

Post by AndreasA »

Du skal bare være glad for at du ikke køre med de New Ultimate bremser jeg kører rundt med..
De er pivlette. Bremser ikke så godt..
"Life moves pretty fast. If you don’t stop to look around once in a while, you could miss it” Ferris Bueller.

http://www.andreasmikkel.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Jan D
3000+ posts = spammer
Posts: 3662
Joined: 29 May 2009, 15:34
Location: Søborg

Re: Magura forhandler KBH / magura tips?

Post by Jan D »

Mikkel Henningsen wrote:
AndreasA wrote:#sku_ha_købt_Shimano
;)
Det tænker jeg ofte. Om mange komponenter....

Men nu kunne jeg få de andre til halv pris, og de bremser ondelyneme godt :twisted:

De er nu bleedet igen, og har indtil videre fungeret i 10min - men med en "smaskende / boblende" diskret lyd fra cylinderen ved træk i håndtaget :?
Er det den rigtige olie?
Jan D
User avatar
Mikkel Henningsen
Med nye lunger
Posts: 2226
Joined: 21 May 2009, 23:25
Location: København

Re: Magura forhandler KBH / magura tips?

Post by Mikkel Henningsen »

Yes. Originalt "blåt blod"
It's not whether you get knocked down, it's whether you get up. - Vince Lombardi
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10093
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Re: Magura forhandler KBH / magura tips?

Post by Morten Hartvigsen »

Nogle gange kan man 'pumpe' dem op, altså fri for luft, ved at holde et fast tryk på bremsegrebet i længere tid - slippe- og så holde et fast tryk igen (gentag efter behov), det plejer så at kunne virke i 2,3-5 måske 12 timer måske længerer (lige nok til et løb). Hvis man så ikke gør mere ved det hen over sommeren .... lidt dovent måske :-) ..... så tiltager problemet som regel når det nærmer sig frysepunket, og ved frost risikerer man at de er fuldstændig slappe. Samme problem kan nogle gange ses efter at cyklen har fået en flyvetur, altså en rigtig flyvetur :-)

På nogle bremser kan pakninger skiftes (hvis det er det), men det kræver typisk at rigtig mange små dimser skal fifles på plads, så der opgav jeg og købte nogle nye:-)

Jeg ved ikke om andre end Magura Marta har tilsvarende problemer, for jeg har aldrig kørt med andet (kører lidt 'samme dele koncept' så vidt muligt på alle mine cykler for at kunne genbruge reservedele / service dele), men jeg vil antage at det er noget alle slås med?
User avatar
AndreasA
3000+ posts = spammer
Posts: 3657
Joined: 18 Dec 2007, 13:49
Location: 2500 valby
Contact:

Re: Magura forhandler KBH / magura tips?

Post by AndreasA »

lyder som en pissefed bremse.. ,)
"Life moves pretty fast. If you don’t stop to look around once in a while, you could miss it” Ferris Bueller.

http://www.andreasmikkel.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10093
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Re: Magura forhandler KBH / magura tips?

Post by Morten Hartvigsen »

AndreasA wrote:lyder som en pissefed bremse.. ,)
:lol:

jo, når de er nye og virker er de fede - og lette - men de kan være lidt svære at udlufte
User avatar
Mikkel Henningsen
Med nye lunger
Posts: 2226
Joined: 21 May 2009, 23:25
Location: København

Re: Magura forhandler KBH / magura tips?

Post by Mikkel Henningsen »

De er lige så lette at bleede som shimano - og det er lettere end avid.
Jeg vil stadig fastholde, at de 2 punkter: de kan bremse, de er lette gør dem særdeles gode.
Hold så op med at troll'e mig og hartvigsen
It's not whether you get knocked down, it's whether you get up. - Vince Lombardi
Post Reply