montering af baghjul på racer

Vores hangout, snak om løst og fast, behøver ikke handle om cykling.
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: montering af baghjul på racer

Post by Kenny »

Man tror det er løgn. Men jeg har nu kørt 2 ture på raceren på den sidste uge og der malingen er nu slidt af venstre chainstay. Jeg skal vist lige have fundet de gamle mails frem hvor der står at 2013 rammen kan tage 25mm.

God sommer :)
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: montering af baghjul på racer

Post by Kenny »

Javel nu har jeg selv fejlsøgt på problemet. Hjulet trækkes skævt i rammen uden særlig stor belastning. :cry:
Hvor svært kan det være at lave en cykel.

De har i øvrigt bekræftet at max størrelse er 25mm i min ramme.
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Peter Christensen
3000+ posts = spammer
Posts: 3397
Joined: 12 Jan 2006, 15:49
Location: Kgs. Lyngby

Re: montering af baghjul på racer

Post by Peter Christensen »

Bliver et 25 mm dæk ikke helt automatisk til et 28 mm dæk under din vægt Kenny ;-)
Gid det snart var maj...!
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: montering af baghjul på racer

Post by Kenny »

Peter du er en flab.

Jeg har afleveret cyklen på Sørens(rosebikes danske mand) privat adresse en søndag formiddag. Det er sgu kundeservice ud over hvad selv jeg forventer :)

Efter at han har fjernet slør i baghjulet, småjusteret div og kørt en test tur på 30km er jeg "selvfølgelig" stadig ikke tilfreds. Så i starten af næste uge ryger den til tyskland hvor de vurdere om jeg skal have en fjerde ramme eller have pengene retur.
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: montering af baghjul på racer

Post by Kenny »

Mig og min RoseBike.

Min cykel har postdk flexleveret for 2dage siden. Jeg har ikke flexordning og jeg har ikke modtaget min cykel.

Posten ved dog på hvilken adresse den er afleveret, men skuret hvor de satte den er tom.
Her til aften har en anden post end postbudet også været på adressen, men kun datteren var hjemme og sammen fandt de ikke cyklen, men hun gav pigen bedsked på at hendes forældre skulle ringe til posten når de kommer hjem. Derefter ringede posten på min dør for at undskylde og komme med en lang forklaring.
Jeg tror posten er presset og jeg ved ikke om jeg skal grine eller græde.

Huset hvor den måske er afleveret kan jeg se fra mit vindue, så hvis de har den kan de jo ikke rigtigt bruge den til så meget andet end at give den væk eller sælge den.
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
ChristianPhilipJ
Fyr og flamme
Posts: 2579
Joined: 15 May 2013, 22:53
Location: Hørsholm

Re: montering af baghjul på racer

Post by ChristianPhilipJ »

Kenny wrote:Mig og min RoseBike.

Min cykel har postdk flexleveret for 2dage siden. Jeg har ikke flexordning og jeg har ikke modtaget min cykel.

Posten ved dog på hvilken adresse den er afleveret, men skuret hvor de satte den er tom.
Her til aften har en anden post end postbudet også været på adressen, men kun datteren var hjemme og sammen fandt de ikke cyklen, men hun gav pigen bedsked på at hendes forældre skulle ringe til posten når de kommer hjem. Derefter ringede posten på min dør for at undskylde og komme med en lang forklaring.
Jeg tror posten er presset og jeg ved ikke om jeg skal grine eller græde.

Huset hvor den måske er afleveret kan jeg se fra mit vindue, så hvis de har den kan de jo ikke rigtigt bruge den til så meget andet end at give den væk eller sælge den.
:lol: :lol: :lol: :lol:
Det ville også være for nemt hvis det var foregået smertefrit :-)
User avatar
Søren K.
Bagfra højre-om!
Posts: 1098
Joined: 17 Oct 2006, 12:11
Location: 2800 Lyngby

Re: montering af baghjul på racer

Post by Søren K. »

Kenny - "nogen" prøver vist at fortælle dig at det der med racercykler ikke er for rigtige mand som dig! ;)
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: montering af baghjul på racer

Post by Kenny »

Ja det er skæbnen.

Jeg har netop sendt serie nr og en beskrivelse af cyklen til posten. "Modtageren" har ikke cyklen så de er sammen med posten blevet enige om at der har været nogen på deres adresse og vil derfor lave en politianmeldelse.

Rosebike kontakter samtidig DHL og fortæller dem at pakken er blevet væk.
Det "sjove" er at på den kvittering jeg har på den nye ramme står der ikke geargruppe osv på, da det jo blot er flyttet over på den nye ramme, der er derfor ingen udgift der skal skal lægges til og trækkes fra.

Om jeg får en ny cykel eller pengene tilbage og hvor lang tid der går ved Rosebike ikke pt.
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Jan D
3000+ posts = spammer
Posts: 3664
Joined: 29 May 2009, 15:34
Location: Søborg

Re: montering af baghjul på racer

Post by Jan D »

F.... en møgsag
Jan D
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Post by Kenny »

Cyklen man Ikke kan slippe af med. De er ved at samle en ny cykel til mig, denne gang med 6800 i stedet for 6700.
Jeg behøves heldigvis ikke at vente på at de får afsluttet sagen med DHL inden jeg får en ny.
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: montering af baghjul på racer

Post by Kenny »

Så lykkedes det endelig, jeg har modtaget en ny cykel.
Jeg har fået monteret 52/36 i stedet for 53/39 som der var på de andre rammer, så håber den er lidt nemmere at træde op ad bakkerne. Hvis det er helt galt kan man, så vidt jeg kan se skifte imellem alle klinger på det nye 6800 kranksæt.

Nu skal jeg bare finde en dag jeg kan teste den :) Jeg håber fandme den er i orden.
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: montering af baghjul på racer

Post by Kenny »

Nå jeg behøvede ikke andet end at trække cyklen ind fra haven før den var gal.
Når jeg drejer til højre, fanger skruerne på frempinden, kablet til bagbremsen hvorved den aktiveres.
Jeg kan prøve at flytte lidt på kablerne, men de rykker sig tilbage når jeg drejer til venstre.
Jeg har ikke engang siddet på cyklen og skruerne har allerede skåret igennem yderkablet.

Det er satme en god kvalitetskontrol de har.....Nøj hvor er jeg træt af dem.
Hvis nu det var første cykel, så kunne jeg nok overkomme at gå ned til cykelhandleren og bede ham skifte kabel, da jeg ikke ved hvordan styrbåndet fungere, men nu når det er fjerde ramme hvor tingene bare ikke spiller, så er jeg virkelig ved at smide cyklen til storskrald.
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4109
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Re: montering af baghjul på racer

Post by Niels G Henningsen »

52/36 og en 12-23 er en helt fin gearing til flade dk.....
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
Jais
3000+ posts = spammer
Posts: 3292
Joined: 16 Nov 2006, 10:18
Location: Gentofte

Re: montering af baghjul på racer

Post by Jais »

Kenny wrote:Når jeg drejer til højre, fanger skruerne på frempinden, kablet til bagbremsen hvorved den aktiveres.
Jeg kan prøve at flytte lidt på kablerne, men de rykker sig tilbage når jeg drejer til venstre.
Jeg har ikke engang siddet på cyklen og skruerne har allerede skåret igennem yderkablet.
.
Lyder underligt.. har du et foto eller video.
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: montering af baghjul på racer

Post by Kenny »

@Jais Yes jeg sender altid fotodokumentation til dem.
Kablerne er åbenbart monteret for højt på styret, men jeg kan ikke tvinge dem ned så det virker ordentlig.
Han kommer forbi mit arbejde i næste uge og omplacere kablerne, skifter det ene kabel samt skifter styrbånd ,da det åbenbart ikke kan genbruges.
Du kan da kigge forbi :)

Han vil gerne have at jeg cykler en tur i weekenden for at teste den :)
Jeg må se om jeg kan finde nogle 25mm dæk i morgen.

@Niels 52/36 12-25 Jeg havde faktisk overvejet en 11/12-28.
Jeg prøvede faktisk at ændre en par småting på ordren, bla lidt smallere styr osv. Men jeg fik afslag, cyklen blev produceret som jeg først havde bestilt den, altså bortset fra den nu er med 6800 gruppen. Og så var det jeg ringede til Søren og fortalte at de ikke ville ændre på min ordre. Og spurgte om han ikke nok ville prøve at få skiftet kranksættet ud alligevel.
Han fik skiftet kranksættet og da cyklen kom var den også med anden saddel end jeg havde på den første. Nu er der en Selle Italia SLS monolink moderne dims på, om den er bedre eller dårligere har jeg ingen ide om.
Rose saddelpinden er også skiftet ud til en Ritchey, så helt som jeg havde bestilt den er den nu ikke, men jeg overler nok :)

Ud over det, så ser den nye ramme med klar lak, 10x federe ud end den gamle i mat.
Klubmester i Tri-Sprint 2016
Post Reply