Hvad man IKKE skal gøre med sine DÆK !!!

Vores hangout, snak om løst og fast, behøver ikke handle om cykling.
Post Reply
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10085
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Hvad man IKKE skal gøre med sine DÆK !!!

Post by Morten Hartvigsen »

Da jeg var kommet hjem fra slush nr. 3, var mit forhjul punkteret...heldigt tænkte jeg, at det ikke var mens jeg kørte..men så....

Opdagede jeg at slangen var sprækket..hm...nå , vupti en ny slange i og så på med dækket...hva faen.....hvordan er det dækket ser ud...på ca. 5cm af dækket var alle knopperne som opløst vingummi, og dækkket var flækket på siden..tænke tænke tænke, hvordan mon lige det?

Jo, konklusionen må være at fordækket har siddet fastlåst i en position lige over udstødningen, der på min røde Peugeut 309 "racer" åbentbart er lige lidt for benzinholdig, og det sammen med varmen har fået dækket til at opløses på vejen hjem.. og BANG...mit næsten nye dæk :cry: -

SÅ husk det drenge og hustler pige - køb ikke en 309'er :lol:
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Surt - Prøv at vende cyklen en halv omgang Morten :cry: Af samme årsag kører jeg altid med cyklen monteret sådan, at forhjulet vender modsat udstødningen, da forhjulet normalt hænger længere nede en baghjulet. (I hvert fald på den model holder vi har) Det er ikke noget jeg har fundet på, men et fif fra en gammel rotte i "faget".

Nok lidt sent at få det fif nu.... :(
Post Reply