Mikkel Henningsen wrote:
Kenny wrote:
God beretning.
Hvor meget vandring er passende, er de Santa Cruz sådan nogle 160mm sataner eller var det helt fint på din ht.
Jeg kørte på min hardtail med 120mm foran
Morten Hartvigsen kørste på sin Orange Crush hardtail - 130mm måske?
Tror søren, som også kører lidt mere aggressivt, har været glad for sin fully og rigelige vandring.
Jeg har en FOX 34 med 150mm vandring for og 2,4 grove dæk - og alle 150mm bliver altså brugt !
120mm Mikkel ! wow det er ikke så meget til det terræng, det ville jeg ikke kunne kører med, med min ringe teknik

Der har været én stage i Silkeborg med 2 sektioner jeg simpelthen ikke turde kører, så der måtte jeg af og gå. I slettestrand kørte jeg det hele (alle A-linier), men var da rigeligt udfordret, selvom jeg næsten lige er kommet hjem fra træning in Chaminox på en blanding af Enduro, XC og deciderede DH spor. Slettestrand var nu nok ellers nemmere end de andre cups, da der var flere stages som faktisk rigtigt meget lignede sjove XC spor, hvor der også skulle trædes lidt (længste træde stage var omkring 3 1/2 minut).
Der har så vidt jeg ved ikke været stages med gaps ? eller ?
Jeg er super glad for konceptet, og vil meget gerne kører hele cuppen næste år.
Der er typisk 9-10 stages, og næste år pilles de sværeste ud for motions klassen, så det kun er sport der kører alle stages.
Jeg rykker mig 100% for hver gang, og på Slettestrand var Mikkel så flink at guide mig så jeg kunne kører stage 9 med 'maries drop' ... og da jeg også så en H40 dame trille den, så var jeg frisk på at prøve, og her hjalp Mads Weidemanns fif fra sidste træning i Geel mig vældig meget. Det blev til 4-5 test runs. Første run trillede jeg ned, og kørte ikke optimal linie, næste run fik jeg linien på plads, og så byggede jeg lidt mere fart på. Så til sidst gik det rimeligt ok, med gode linievalg, men dog stadig med en del dæk <> jord kontakt

... for der er altså nogle dudes der nærmest bare hopper fra punkt til punkt på de nedkørsler.. crazy at se på, og utroligt at det kan lade sig gøre.
2 x Thumps up herfra for TrailCup konceptet.