Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
 Post subject: Dropperpost på landevejsdyret?
PostPosted: 03 Jun 2019, 23:36 
3000+ posts = spammer
User avatar

Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Posts: 9031
Location: Værløse
Nogle der har prøvet i praksis?
Selvom nedkørsler ikke lige er mit speciale, kan jeg se fidusen ved mere aero position, samt måske også i segmenter i feltet/modvind hvor der skal spares , kan nok alligevel ikke lave en lowrider-Cav-aero-spurt :-)

Kunne måske også gøre det behageligt med lidt forskellige positioner til de lidt længerer løb, well måske også en dropper styr kunne være smart her :-) :-)


Top
Offline Profile  
 
 Post subject: Re: Dropperpost på landevejsdyret?
PostPosted: 04 Jun 2019, 12:57 
Nu med dunk!

Joined: 29 Sep 2009, 20:04
Posts: 886
Location: Herlev
husk Morten,at det du evt."sparer"i vindmodstand forøger du på vægten fra dropperpost,da de som udgangspunkt vejer mellem 400 og 600 gram :shock:
Dropperstyr???
Du kan evt.købe en frempind med negativ "rejsning"

_________________
INTET ER UMULIGT FOR DEN DER BÆRER VILJEN I HJERTET!


Top
Offline Profile  
 
 Post subject: Re: Dropperpost på landevejsdyret?
PostPosted: 04 Jun 2019, 14:44 
3000+ posts = spammer
User avatar

Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Posts: 3158
Location: 2860 Søborg
Morten Hartvigsen wrote:
Nogle der har prøvet i praksis?
Selvom nedkørsler ikke lige er mit speciale, kan jeg se fidusen ved mere aero position, samt måske også i segmenter i feltet/modvind hvor der skal spares , kan nok alligevel ikke lave en lowrider-Cav-aero-spurt :-)

Kunne måske også gøre det behageligt med lidt forskellige positioner til de lidt længerer løb, well måske også en dropper styr kunne være smart her :-) :-)


Hvis du vil have mere fart nedad, skal du bare slippe bremserne lidt mere end du plejer :-)

_________________
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....


Top
Offline Profile  
 
 Post subject: Re: Dropperpost på landevejsdyret?
PostPosted: 05 Jun 2019, 15:48 
Først over stregen
User avatar

Joined: 21 May 2009, 23:25
Posts: 1648
Location: København NV
Nibali havde 20mm for nogle år siden: https://www.velonews.com/2016/07/bikes- ... our_412054

GCN har lavet en video om det: https://www.youtube.com/watch?v=yeEaeY25Amg

Og om aero vs. vægt: https://www.cyclingweekly.com/news/late ... ght-316952

- jeg tror på at aero over en hel cykeltur trumfer vægt (men jeg er jo også 20km tungere end morten)

_________________
It's not whether you get knocked down, it's whether you get up. - Vince Lombardi


Top
Offline Profile  
 
 Post subject: Re: Dropperpost på landevejsdyret?
PostPosted: 05 Jun 2019, 23:16 
3000+ posts = spammer
User avatar

Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Posts: 9031
Location: Værløse
Ja, Niels jeg kan godt slippe bremsen mere :-)

Men i de mere hjemlige løb tror jeg også der er en gevinst. Jeg øver mig stadig, og prøver at sidde lavt, og nede i 'bøjlen' når jeg kan, hvilket hjælper mig ret meget, også i feltet. På en lille bitte test på flyvestationen var forskellen fra 48km/t til 52km/t på de to positioner (ja ja det kan jeg ikke holde særligt længe :-)), så det er en kæmpe benefit for mig kan jeg se.

Det er 3 fine henvisninger :-)
1. Nibali's model er mere en justerbar pind i 1mm step ad gangen, så her er formålet lidt et andet end aero optimering 'on-the-fly' , men hvis man kører et løb 3-4-5-6 timer (eller over flere dage) kan jeg nu godt se ideen, med at kunne justerer mens man kører.
2. Ifgl. cycklingweekly testen ER det en fordel med dropper.
3. Lidt vægt betyder mindre end aero, med mindre gns. stigning er markant over hele løbet

Og venter spændt på nogle laver et dropper styr :-)


Top
Offline Profile  
 
 Post subject: Re: Dropperpost på landevejsdyret?
PostPosted: 08 Jun 2019, 19:30 
Først over stregen
User avatar

Joined: 21 May 2009, 23:25
Posts: 1648
Location: København NV
Morten Hartvigsen wrote:
Ja, Niels jeg kan godt slippe bremsen mere :-)

Men i de mere hjemlige løb tror jeg også der er en gevinst. Jeg øver mig stadig, og prøver at sidde lavt, og nede i 'bøjlen' når jeg kan, hvilket hjælper mig ret meget, også i feltet. På en lille bitte test på flyvestationen var forskellen fra 48km/t til 52km/t på de to positioner (ja ja det kan jeg ikke holde særligt længe :-)), så det er en kæmpe benefit for mig kan jeg se.

Det er 3 fine henvisninger :-)
1. Nibali's model er mere en justerbar pind i 1mm step ad gangen, så her er formålet lidt et andet end aero optimering 'on-the-fly' , men hvis man kører et løb 3-4-5-6 timer (eller over flere dage) kan jeg nu godt se ideen, med at kunne justerer mens man kører.
2. Ifgl. cycklingweekly testen ER det en fordel med dropper.
3. Lidt vægt betyder mindre end aero, med mindre gns. stigning er markant over hele løbet

Og venter spændt på nogle laver et dropper styr :-)


Si, men han brugte den "som dropper" i Giro'en et år på nedkørslerne - også selvom fabrikantens intention var en anden :shock:

_________________
It's not whether you get knocked down, it's whether you get up. - Vince Lombardi


Top
Offline Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Theme created StylerBB.net