Gør som Trump anbefaler - riv skoven

Vores hangout, snak om løst og fast, behøver ikke handle om cykling.
Post Reply
User avatar
Peter Christensen
3000+ posts = spammer
Posts: 3393
Joined: 12 Jan 2006, 15:49
Location: Kgs. Lyngby

Gør som Trump anbefaler - riv skoven

Post by Peter Christensen »

Jeg vil høre om folk er friske på et lille eksperiment. Altså at gøre som Trump anbefaler (og som finnerne åbenbart har gjort længe ;-) ) - rive skovbunden. Ikke for at undgå skovbrande, men for at se om sporerne kunne blive knap så fedtede og ødelagte når regnen kommer.

Så jeg har tænkt mig at tage ud til Nørreskoven (da det er et af mine favoritsteder) og fjerne blade fra en del af sporet på hvad jeg nu kan overkomme på et par timer. Jeg ved, at andre sporgrupper gør det samme på spor rundt i landet for at undgå et fedtet ødelagt spor pga. blade. Jeg ved ikke om det virker, men nu skal det have et forsøg.

Hvis der er nogen der har lyst til at deltage kunne det da være hyggeligt - ellers når jeg hvad jeg når alene. Jeg kan også have nogle med i bilen hvis de har lyst til at køre med.

Jeg starter søndag kl.9 her:

https://goo.gl/maps/EavjPbBPhQv" onclick="window.open(this.href);return false; - altså der hvor sporet tidligere krydsede vejen når man skulle fra Nørreskoven til Hareskoven.
Gid det snart var maj...!
User avatar
ChristianPhilipJ
Fyr og flamme
Posts: 2563
Joined: 15 May 2013, 22:53
Location: Hørsholm

Re: Gør som Trump anbefaler - riv skoven

Post by ChristianPhilipJ »

Niels Pind (Hareskovens Sporgruppe) har en løvblæser...
Snakecity hygger sig gevaldigt med at blæse bladene af sporet og ud fra deres begejstring at dømme, lader det til at virke.
User avatar
Niels P
3000+ posts = spammer
Posts: 3168
Joined: 28 Sep 2008, 14:25
Location: Virum

Re: Gør som Trump anbefaler - riv skoven

Post by Niels P »

Jeg regner med at gå nogle ture med løvblæseren i den kommende uge. Og ja det virker
/Niels
User avatar
Niels P
3000+ posts = spammer
Posts: 3168
Joined: 28 Sep 2008, 14:25
Location: Virum

Re: Gør som Trump anbefaler - riv skoven

Post by Niels P »

Måske du lige skulle skrive til Paul Snyder at du har tænkt dig at rive "hans" spor så han ikke bliver overrasket - ellers kan jeg gøre det
/Niels
User avatar
Peter Christensen
3000+ posts = spammer
Posts: 3393
Joined: 12 Jan 2006, 15:49
Location: Kgs. Lyngby

Re: Gør som Trump anbefaler - riv skoven

Post by Peter Christensen »

Niels P wrote:Måske du lige skulle skrive til Paul Snyder at du har tænkt dig at rive "hans" spor så han ikke bliver overrasket - ellers kan jeg gøre det
Det må du godt. Jeg kender ham ikke men kan ikke forestille mig at han har et problem med det :-)
Gid det snart var maj...!
User avatar
Niels P
3000+ posts = spammer
Posts: 3168
Joined: 28 Sep 2008, 14:25
Location: Virum

Re: Gør som Trump anbefaler - riv skoven

Post by Niels P »

Peter Christensen wrote:
Niels P wrote:Måske du lige skulle skrive til Paul Snyder at du har tænkt dig at rive "hans" spor så han ikke bliver overrasket - ellers kan jeg gøre det
Det må du godt. Jeg kender ham ikke men kan ikke forestille mig at han har et problem med det :-)
Det tror jeg heller ikke, men......
/Niels
User avatar
Claus Wagner
GRØN FRONT!
Posts: 1587
Joined: 29 Sep 2009, 20:04
Location: Herlev

Re: Gør som Trump anbefaler - riv skoven

Post by Claus Wagner »

Jeg var i Rude idag og der oplevede jeg faktisk det samme,at en fra skov og naturstyrelsen gik med sin løvblæser og fjernede blade fra sporet.
Han havde fjernet blade hele vejen op af Maglebjerg.
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
INTET ER UMULIGT FOR DEN DER BÆRER VILJEN I HJERTET!
User avatar
Niels P
3000+ posts = spammer
Posts: 3168
Joined: 28 Sep 2008, 14:25
Location: Virum

Re: Gør som Trump anbefaler - riv skoven

Post by Niels P »

fedt. Er du sikker det var en SN man og ikke en fra sporgruppen?
/Niels
User avatar
Claus Wagner
GRØN FRONT!
Posts: 1587
Joined: 29 Sep 2009, 20:04
Location: Herlev

Re: Gør som Trump anbefaler - riv skoven

Post by Claus Wagner »

Niels P wrote:fedt. Er du sikker det var en SN man og ikke en fra sporgruppen?
Helt sikkert,da han lidt senere kom kørende i en bil fra SN og bar "uniform"af samme mærke.
INTET ER UMULIGT FOR DEN DER BÆRER VILJEN I HJERTET!
User avatar
Niels P
3000+ posts = spammer
Posts: 3168
Joined: 28 Sep 2008, 14:25
Location: Virum

Re: Gør som Trump anbefaler - riv skoven

Post by Niels P »

Jeg frygtede lidt at Paul Snyder, Aka "Spor Mafia", havde sine egne ideer om hvad der er godt/skidt/rigtigt/forkert vedr. spor. Han er faktisk helst fri for at hans spor bliver revet og ser det som et beskyttende lag når foråret kommer!!!!!!
Det er ikke en kamp jeg gider at tage og jeg synes der er masser af andre skove der trænger til en hjælpende hånd med at få fjernet blade så de kan tørre op og bladene ikke bliver til organisk materiale der bliver til mudder på sporene. Så.......er der en anden skov du vil kaste dig over. Jeg er sikker på at Hareskovene ville blive glade og jeg havde selv tænkt mig at gå i gang der næste uge. Kommer gerne og giver en hånd med. Kan tage løvblæser og yderligere river med fra vores skurvogn
/Niels
User avatar
Peter Christensen
3000+ posts = spammer
Posts: 3393
Joined: 12 Jan 2006, 15:49
Location: Kgs. Lyngby

Re: Gør som Trump anbefaler - riv skoven

Post by Peter Christensen »

Det er fint - jeg finder et andet sted :-)
Gid det snart var maj...!
User avatar
Peter Christensen
3000+ posts = spammer
Posts: 3393
Joined: 12 Jan 2006, 15:49
Location: Kgs. Lyngby

Re: Gør som Trump anbefaler - riv skoven

Post by Peter Christensen »

Niels og mig har aftalt at mødes ved Skovlyst søndag kl.9.

Hvis der er andre der gerne vil med så giv lige lyd så vi kan tage værktøj med.
Gid det snart var maj...!
User avatar
Niels P
3000+ posts = spammer
Posts: 3168
Joined: 28 Sep 2008, 14:25
Location: Virum

Re: Gør som Trump anbefaler - riv skoven

Post by Niels P »

For at uddybe Pauls begrundelse har jeg modtaget følgende fra ham:

Jeg var ud for c. 4 år siden i en våd vinterperiod og tænkte, Hold da op! Sporet må da være helt smadret, fordi folk kørte alligevel og der var blade over det hele. Jeg løftede en stor håndfuld blade op og blev total overrasket. Sporet under var helt tørt og i perfekt stand. Jeg lå så bladene ned igen og fortsat med det jeg skulle. Kom sommer var bladene væk og sporet var fint.

Så trods at jeg synes det er smart at fjerne bladene, har jeg hold mig til at ikke gøre det. Måske fordi vi ikke har så mange besøg derover, men det synes om at virke. Udover det, så synes jeg det er fint hvis det holder folk lidt væk om vinteren, da kun dels af sporet er bygget til hele års kørsel. Det synes jeg også er ok, da vi har det blå spor i Harreskoven lige over vejen. På den måde kan vi bygge lidt smallere og mere naturligt uden at sporet bliver kørt i stykker. Det er tanken i hvert fald.
/Niels
User avatar
Peter Christensen
3000+ posts = spammer
Posts: 3393
Joined: 12 Jan 2006, 15:49
Location: Kgs. Lyngby

Re: Gør som Trump anbefaler - riv skoven

Post by Peter Christensen »

Status fra dagens lille sporevent. Niels og mig fik ryddet et god bid af sporet ovre i Jonstrup vang. Det gik faktisk overraskende nemt, hvilket selvfølgelig også hænger sammen med den beskedne mængde nedbør der er kommet. Jeg tror det kommer til at have en positiv effekt på sporets tilstand de næste måneder.
Attachments
IMG_1917 (2).jpg
IMG_1917 (2).jpg (209.09 KiB) Viewed 4613 times
Gid det snart var maj...!
User avatar
Mikkel Henningsen
Med nye lunger
Posts: 2221
Joined: 21 May 2009, 23:25
Location: København

Re: Gør som Trump anbefaler - riv skoven

Post by Mikkel Henningsen »

Hvor er i gode Peter & Niels :thumbsup:
It's not whether you get knocked down, it's whether you get up. - Vince Lombardi
Post Reply