ørepropper uden vind støj ?

Sælg dit gamle udstyr, eller køb noget brugt.
Post Reply
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

ørepropper uden vind støj ?

Post by Morten Hartvigsen »

hvilke in-ear ørebøffer har i erfaringer med, som giver MINIMAL vindstøj, og samtidig er behagelige at have på - er godt nok træt af vindstøj :evil: og gider ikke pandebånd eller 'proff' tape på ører :-)
User avatar
AndreasA
3000+ posts = spammer
Posts: 3659
Joined: 18 Dec 2007, 13:49
Location: 2500 valby
Contact:

Re: ørepropper uden vind støj ?

Post by AndreasA »

Jeg kører men nogle Yurbuds / Jbl'er med et Ironman logo på. De fungere ok og uden vindstøj. Men jeg kører jo heller ikke så stærkt..
Købt i Fona tror jeg, modellen hedder Inspirer400
"Life moves pretty fast. If you don’t stop to look around once in a while, you could miss it” Ferris Bueller.

http://www.andreasmikkel.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: ørepropper uden vind støj ?

Post by Kenny »

Har vindstøj ikke noget at gøre med, om det er typen der udelukker udefrakommende lyde eller om du kan høre omgivelserne?

Jeg fortrækker selv at kunne høre trafikken og må leve med vindstøj.
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Bo Bloch
Alene i udbrud
Posts: 718
Joined: 18 Sep 2010, 22:07
Location: Nivå

Re: ørepropper uden vind støj ?

Post by Bo Bloch »

Jeg tror det er nemmere at høre trafikken hvis man får fjernet vindstøjen, og for mit vedkommende er jeg ikke til koncert bare fordi jeg høre musik/radio, min lydstyrke er ikke højere end at jeg kan føre en samtale imends og det gør så at det er ikke alt jeg kan høre for vindstøjen
Kører med lavt tryk
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: ørepropper uden vind støj ?

Post by Kenny »

Det jeg mener er, at der findes groft sagt findes to typer til in-ear.
En der sidder som en en "prop" du bruger til svømmehallen, den fungere næsten også som høreværn. Høre du samtidig musik uanset niveau så må det unægteligt nedsætte udefrakommende lyde endnu mere.

Den anden type kan også sættes i øret, men lukker ikke tæt og du kan høre udefrakommende lyde selvom du høre musik, hvis du ikke skruer vanvittigt op.

Personligt køre jeg med den sidste model og høre ikke højere musik end at jeg kan høre trafikken.
De steder hvor vindstøjen vinder over musikken må jeg bare nøjes med vindstøj :)
Det er selvfølgelig muligt at skrue op så musikken vinder, meeeeeen det er sgu ikke sundt for ørene alligevel.

Vi er selvfølgelig forskellige og er man typen der høre musik for fuld skrald, så man hverken kan høre omverden eller mærke sin egen krop så er det jo bare at gå all in og købe proppen og skrue helt op.
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
BoS
Førstevælger!
Posts: 2777
Joined: 27 Nov 2005, 17:28
Location: Nærum
Contact:

Re: ørepropper uden vind støj ?

Post by BoS »

Morten: Jeg kører med nogen Sennheizer til 399,-. Sjovt nok oplever jeg vindstøj på højre øre, men ikke det venstre. Jeg har prøvet mig lidt frem med de forskellige "propper", der følger med, men har ikke rigtigt løst problemet. Jeg har nok et freak øre i højre side. Jeg har ikke fokuseret så meget på pris, men bare på, at de ikke skulle "suse", da jeg alligevel mest hører P1 eller Radio24syv
T-Shark er (også) den fedeste låge på kirkegården
User avatar
Klaus Bomholt
Over stok og sten
Posts: 590
Joined: 30 Nov 2005, 12:05
Location: Højeloft Vænge 80, Værløse

Re: ørepropper uden vind støj ?

Post by Klaus Bomholt »

Jeg har formstøbte ørepropper - det er det eneste som virker - du skal være obs på: når du sveder, stikker de ud, rengøring, dæmpnings frekvens/niveau.
Jeg kan absolut ikke bruge ørepropper når jeg cykler = en stor del af mit sensor apparat :-)
Bruger dem primært til MC (Ducati med Termingoni potter) med kan også sove med dem hvor der er nattestøj (fly, båd, mm). Mine: http://www.spaldinghc.dk/dot-standard-h ... ftryk.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Mere avancerede med filter efter ønske: http://www.audionova.dk/hoerevaern/musik" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Niels P
3000+ posts = spammer
Posts: 3168
Joined: 28 Sep 2008, 14:25
Location: Virum

Re: ørepropper uden vind støj ?

Post by Niels P »

Formstøbte se: http://www.4sound.dk/articles/formstoeb ... ure-in-ear" onclick="window.open(this.href);return false;
/Niels
Post Reply