Nybegynder - what to buy?

Sælg dit gamle udstyr, eller køb noget brugt.
Post Reply
Thomas
Ny på Hustleren
Posts: 4
Joined: 23 Jan 2004, 09:41
Location: Birkerød

Nybegynder - what to buy?

Post by Thomas »

hej guys

jeg overvejer at forsøge mig ud i denne ædle sport. Men hvad skal man købe som føstegangskøber. Er der nogen der har en fed låge de skal af med til en god pris??

what say you? :o

Thomas Nancke
Novice
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10093
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

hejsa og velkommen

Jo , der er flere herinde der har låger til salg, JLO har et par stykker i Large og vist nok også en ramme i medium + en ramme. Men hvilken str skal du bruge ?? Jeg er selv 182cm, og bruger 17".

Se ellers www.mtb.dk - skrotbunken, der handles meget og typisk til 1/2 af nypris.

Start med en medium klasse cykel til ca. 3.000-5.000, f.eks. en Cube (de er billige i tyskland)
Thomas
Ny på Hustleren
Posts: 4
Joined: 23 Jan 2004, 09:41
Location: Birkerød

størrelse på ramme

Post by Thomas »

hej er 182 og alm. af bygning. så det kan jo også være at jeg skal have en 17" kan man finde et sted på nettet hvor man kan finde ud af hvor stor rammen skal være.? det må være noget med skridt mål og den slags!

t
Novice
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Hej Thomas, long time no see :)

Hvad er dit budget? Skal det være nyt eller må det være velholdt bruge?

Sandfeld og Tom kører også på 17-17.5", så jeg tror også du skal ha' noget 17.5 - 18" max. Der findes nogle websites som kan hjælpe med størrelser, men det er og bliver en smagssag. Jeg synes du skal komme med ud og trille, jeg er sikker på at du må prøve en af vores, inden du køber hvis du vil?

Prøv at tjekke dette website ang. størrelse: www.wrenchscience.com - Linket hedder: "WS Sizing System :: Get fit for Road and Mountain Bikes!" i højre side.

Vælg mellem:
Hardtail = kun fjeder i forgaffel. Det klart mest almindeligt.
Full Suspension = Fjeder for og bag. Koster en hel del mere.

Tell us what you need, så finder vi en låge til dig!
Thomas
Ny på Hustleren
Posts: 4
Joined: 23 Jan 2004, 09:41
Location: Birkerød

Post by Thomas »

hey dude

jeg var inde på sitet og indtaste mine mål. den sagde at jeg skulle bruge en 18" center til center

så du har jo nok ret.

jeg ville vildt gerne låne en der kunne passe mig, så jeg kunne sjusse mig frem til hvad der skal være.

i kører hele vinteren ikke? det virker som en god sport om vinteren også.

sig frem. (hvornår kører i)

thomas
Novice
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10093
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

jeg kører ihvertfald hele vinteren, både nogle af DWORAK + Slushcup + Craft duatlon (nogel af dem) + træning, jeg syns du skal prøve både 17 -> 18" før du bestemmer dig, det er nemlig sådan lidt en smagssag, og det afhænger jo også lidt af overrørets + frempindens længde, samt hvor sporty kørestilling man ønsker.

motion = lidt større ramme (for dig nok 18"-18,5, måske endda 19), meget sporty/race = mindre ramme (for dig 17-18"), men prøv at låne dig lidt frem hos venner (hustlerene) først. Og meget sporty stilling, kan måske godt betyde en større belastning af ryggen).
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Jeg kører ikke pt. pga. en operation, men jeg håber at være tilbage om ca. 1 md. Triller lidt på raceren da det ikke er så hårdt for ryggen, men mtb'en må vente.

Hvad er dit budget Thomas?
Post Reply