Coast2coast, Langtur d. 18 juni 2022

Forum udelukkende omhandlende ture på cykelcross. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
User avatar
Jais
3000+ posts = spammer
Posts: 3288
Joined: 16 Nov 2006, 10:18
Location: Gentofte

Re: Coast2coast, Langtur d. 18 juni 2022

Post by Jais »

Claes wrote:Jeg er nødt til at trække mig. Høfeber gør at jeg ikke kan træde en bule i en blød hat pt (nogen vil sikkert mene at det har jeg aldrig ku). Hvis det er det der “vild natur” der giver Pollental langt over 100 pt så syns jeg det er noget lort
Sikker på at det ikke er de 1600 hm :o :o :o :o :wink: ...
God tur til resten af jer. det bliver en episk tur, og jeg ville gerne have været med, men formen er der ikke, ingen undskylninger.
User avatar
Peter Christensen
3000+ posts = spammer
Posts: 3393
Joined: 12 Jan 2006, 15:49
Location: Kgs. Lyngby

Re: Coast2coast, Langtur d. 18 juni 2022

Post by Peter Christensen »

De få - men rå - kører selvfølgelig stadig :-D
Hop på undervejs hvis I har mulighed for det - det kunne være så hyggeligt :thumbsup:
Gid det snart var maj...!
User avatar
ChristianPhilipJ
Fyr og flamme
Posts: 2563
Joined: 15 May 2013, 22:53
Location: Hørsholm

Re: Coast2coast, Langtur d. 18 juni 2022

Post by ChristianPhilipJ »

Peter Christensen wrote:De få - men rå - kører selvfølgelig stadig :-D
Hop på undervejs hvis I har mulighed for det - det kunne være så hyggeligt :thumbsup:
Satster stadig på at støde til i Hillerød, Niels har sendt mig livetrack, nu skal jeg så bare forstå det her nymodens computernoget...
User avatar
JensM
Uden mudderdæk
Posts: 539
Joined: 03 Jan 2018, 15:26

Re: Coast2coast, Langtur d. 18 juni 2022

Post by JensM »

ChristianPhilipJ wrote:
Peter Christensen wrote:De få - men rå - kører selvfølgelig stadig :-D
Hop på undervejs hvis I har mulighed for det - det kunne være så hyggeligt :thumbsup:
Satster stadig på at støde til i Hillerød, Niels har sendt mig livetrack, nu skal jeg så bare forstå det her nymodens computernoget...
Sidste år kørte vi turen med 20 km i snit uden pauser og defekter mm :D
Ud fra det, og sammenholdt med at vi rammer Hillerød slot efter 180 km er mit seriøse bud, at det bliver ca kl 19. :D
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: Coast2coast, Langtur d. 18 juni 2022

Post by Kenny »

Jeg håber at kører med en times tid fra Venslev til Frederikssund, det kommer lidt an på hvor langt jeg er med husmaling og hækkeklipning.
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4088
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Re: Coast2coast, Langtur d. 18 juni 2022

Post by Niels G Henningsen »

JensM wrote:
ChristianPhilipJ wrote:
Peter Christensen wrote:De få - men rå - kører selvfølgelig stadig :-D
Hop på undervejs hvis I har mulighed for det - det kunne være så hyggeligt :thumbsup:
Satster stadig på at støde til i Hillerød, Niels har sendt mig livetrack, nu skal jeg så bare forstå det her nymodens computernoget...
Sidste år kørte vi turen med 20 km i snit uden pauser og defekter mm :D
Ud fra det, og sammenholdt med at vi rammer Hillerød slot efter 180 km er mit seriøse bud, at det bliver ca kl 19. :D
sidste år brugte vi uforholdsvis meget tid på at handle og spise frokost i Ringsted ( ikke at det ændrer det kørte gennemsnit , kun totaltiden :mrgreen: )
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
Jais
3000+ posts = spammer
Posts: 3288
Joined: 16 Nov 2006, 10:18
Location: Gentofte

Re: Coast2coast, Langtur d. 18 juni 2022

Post by Jais »

ChristianPhilipJ wrote:
Peter Christensen wrote:De få - men rå - kører selvfølgelig stadig :-D
Hop på undervejs hvis I har mulighed for det - det kunne være så hyggeligt :thumbsup:
Satster stadig på at støde til i Hillerød, Niels har sendt mig livetrack, nu skal jeg så bare forstå det her nymodens computernoget...

Overvejer at hoppe med på den del af turen.... @CPJ jeg pinger dig evt. direkte i morgen...
User avatar
MikkelJakobsen
Ny på Hustleren
Posts: 39
Joined: 03 Sep 2013, 07:30
Location: Pt Århus

Re: Coast2coast, Langtur d. 18 juni 2022

Post by MikkelJakobsen »

Sørgelige rester vi ses imorgen! Har registreret toget du har nævnt Niels. Jeg tænker at hoppe på ved hovedbanegården.
Mikkel Jakobsen
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4088
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Re: Coast2coast, Langtur d. 18 juni 2022

Post by Niels G Henningsen »

MikkelJakobsen wrote:Sørgelige rester vi ses imorgen! Har registreret toget du har nævnt Niels. Jeg tænker at hoppe på ved hovedbanegården.
OK !
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
Peter Christensen
3000+ posts = spammer
Posts: 3393
Joined: 12 Jan 2006, 15:49
Location: Kgs. Lyngby

Re: Coast2coast, Langtur d. 18 juni 2022

Post by Peter Christensen »

Her er en lille sammenfatning af vores 2022 C2C tur:

Jeg havde planlagt at cykle til Næstved sammen med Morten H. allerede fredag og så overnatte dernede indtil turen efter planen skulle starte lørdag morgen. Desværre meldte Morten sig syg torsdag så jeg måtte cykle alene derned fredag eftermiddag. En nogenlunde OK tur med lidt mindre grus end jeg havde håbet på, men dog alligevel nogle fine stykker bl.a. gennem Hedeland som altid er guf på en gravelcykel. Lige inden Næstved var jeg en tur gennem Herlufsholm som efter alt presseomtalen jo lige skulle have et besøg. Virkelig et flot område og en super flot tur langs Susåen det sidste stykke ind til Næstved. Jeg havde planlagt at overnatte i et shelter som ligger lige i indsejlingen til Næstved havn og heldigvis var det tomt da jeg kom frem så jeg kunne nyde den flotte sommeraften og så ellers hoppe i posen så man kunne være frisk til lørdagens tur.
Lørdag morgen cyklede jeg de ca. 8km til Karrebæksminde hvor turen skulle starte. Her mødtes jeg med den stærkt reducerede gruppe af langdistanceryttere fra klubben, som nu bestod af Jens Møller, Niels Henningsen og Mikkel Jakobsen og undertegnede. Jeg var så heldig, at kunne få min bagage i Jens bil så jeg slap for at køre med det i løbet af dagen. Vi fik taget et gruppebillede ved broen til Enø og så kunne vi ellers starte turen mod Gilleleje kl. 9.15 som på papiret burde være 205km. Efter et par mindre fejlkørsler de første 10 km fik vi tunet GPS'en ind og holdt os derefter nogenlunde på ruten resten af turen. Den første del af turen gik rimelig østpå gennem Fruens plantage et både bakket og meget flot område lidt udenfor Næstve. Efter at have krydset Sydmotorvejen gik turen nordpå op til Kobanke som skulle være Sjællands højeste naturlige punkt. Ikke den store turistattraktion, men vi fik da taget et par billeder og cyklede videre. Efter ca. 60km tog vi dagens første pause som passede fint med at Mikkel's bagaksel havde løsnet sig så da den var fikset kunne vi køre videre op mod Haslev. Lidt før vi rundede de 100km skulle vi lige forbi dagens anden store højdepunkt Gyldenløveshøj som er Sjællands højeste punkt (126m), men her har man jo snydt lidt ved at bygge en kunstig høj på toppen for at kunne claime titlen som Sjællands Everest. Derfra var øjenene stift rettet mod Kirke Hvalsø, hvor dagens frokost skulle indtages. Så efter at have shoppet lidt af Super Brugens lækkerier gik ruten nu op mod bunden af Isefjorden, hvor der igen var nogle super flotte og lækre spor. Et stykke oppe af fjordstien blev vi mødt af Guldtømmeren som havde meldt sin ankomst og kunne guide lidt rundt i hans hood. Lidt efter Kyndbyværket stak Kenny mod syd igen og vi fortsatte turen mod Frederikssund. Det var nogenlunde herefter at Jens proklamerede at han efterhånden havde brug for et bio-break og jagten på et toilet startede. Det skulle dog vise sig, at det var sværere end først antaget at opdrive et toilet på denne egn af Sjælland. Ude omkring Gørløse vi besøg af dagens anden gæst i form af CPJ, som også gerne ville med på den sidste del af ruten. Jens fik ikke lov til at låne toilettet på det lokale pizzaria så den stakkels mand måtte holde sig helt til Hillerød før de presserende sager kunne ordnes. Det var så samtidig her at Mikkel, som jo ellers havde ageret frontfigur på det meste af ruten og dermed skånet os andre for modvinden, syntes det var tid til at køre mod syd og dermed slutte dagens eventyr. Så nu var vi igen kun 4 mand, men vejret og humøret var stadig højt så vi begav os mod Grib Skov. Videre op forbi Søborg slotsruin og videre til Gilleleje, hvor dagens odysse sluttede med et gruppebillede på stranden i solnedgangen meget præcist kl.21. Så altså ca. 12 timer havde turen taget inkl. pauser og tælleren endte på 209km.
Jeg havde længe fantaseret om en stor bakke pomfritter så vi blev enige om at afslutte turen på det lokale pizzaria i Gilleleje, hvor vi fik tanket op på kalorier og jeg fik styret min pomfritlyst og vi kunne evaluere på dagens tur.

Så tak til mine medryttere på turen for det gode selskab og for at holde humøret højt under hele turen. Tak til Jens for planlægning og en virkelig fed rute som sagtens kan tåle en gentagelse - enten i flere etaper eller bare dele af den. Tak til Kenny og Christian for at dukke op og deltage i dele af festen. Fin måde at deltage på, hvis man ikke helt har mod på en 200+ km tur.

Billeder kan ses på FB
Gid det snart var maj...!
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4088
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Re: Coast2coast, Langtur d. 18 juni 2022

Post by Niels G Henningsen »

Peter havde lovet at skrive om turen,og det ses ovenfor .
Jeg havde alligevel brygget lidt sammen til Mikkel Henningsen, så her mine betragtninger i svagt revideret form.... Uden at ville ødelægge spændingen, så ser det ud til at vi har kørt samme tur... Heldigvis

TH C2C 2022, en eksklusiv oplevelse af de bedre.
Året endurance oplevelse var der for mit vedkommende store forventninger til, og de blev indfriet til UG. Mange var tilmeldt , men flere måtte desværre melde fra, ikke desto mindre gik turen rigtig fint, selvom vi var en lille gruppe... eller måske fordi
Så grundstammen var Jens, Mikkel, Peter & undertegnede, samt i birollerne Kenny & CPJ.
Fulgtes med Mikkel Jakobsen til Næstved med ”morgen ekspressen” fra Hovedbanegården og da vi så ruten på kortet – Garmin skærmen- tænkte vi bare , at køre ud og møde den, og så følge den til Start stedet...
Desværre tog jeg lige fejl af, hvilken vej af ruten vi skulle, på det lille kort udsnit, så lad os bare sige vi var varmet op , da vi nåede Karrebæksminde, hvor Jens kom i bil kørt af sønnikke , der havde lidt "kør mig hjem gæld" at betale tilbage, så han kørte også bilen til Gilleleje og mødte os der "lidt senere".
Peter havde sovet i Shelter i nærområdet og nåede også lige en dukkert i oceanet inden afgang..
Jeg havde det lige så godt, så måtte springe den del overover.
Vejret var egentlig perfekt [så kort kort] , dog med en lidt mindre gunstig vind retning og styrke end "ønske scenariet" , halvdelen havde stadig lidt ”vind allergi” efter sidste lørdags 200 km Storebæltsløb.
Ruten oprindeligt lagt Big A, og nyligt tilpasset af Jens, der er åbenbart er lokal kendt flere steder på Sjælland. Den eneste, som dog ikke lige havde fået uploadet den reviderede version på GPS’en var .... Jens
Nå men vi fik manøvreret fint gennem ruten, også mindre fejlkørsler og nedlagt stier fik vi uden problemer navigeret os ud af . Ingen uheld som sådan, andet end Mikkels bagerste ”through axel” skruede sig løs og han fik en "lidt hurtig opbremsning"... Heldigvis på et tidspunkt, hvor han ikke lå i front, som ellers det meste af dagen, hvor han lagde et ”seriøst tempo” .
Men , han var rigtig god til at drosle ned opad, en evne han har angiveligt har tillagt sig efter han er begyndt, at køre med kæresten
Omkring Næstved fik vi ramt noget nedlagt MTB spor, hvor jeg lige valgte at trække ned af en enkelt bakke.. Om det var det , eller fordi jeg fik givet mig selv et lille trælår med styret i processen skal jeg lade være usagt, men fik lidt krampe i låret, og frygtede lidt ,at det ville gå som ved Storebælt ugen før ( hvor de sidste 50 -60 km var med krampe).
Heldigvis fortog det sig, og siden var det bare almindelig akkumuleret træthed, som dagen skred frem.
Vi kørte gennem det ene flotte landskab efter det andet, og egentligt meget lidt asfalt, selvom det jo ikke kunne undgås.
Men lidt af en kabale at lægge så lang en rute på mest grus. På Fjordstien op langs Isse/Lammefjorden sågar helt i vandkanten på nogle ”dejlige” rullesten...
Ude omkring km 120 stødte Kenny til (jeg havde delt livetrack med ham, så han ku' vurdere hvornår vi ville være i hans nabolag) og kørte med ~25 km, det var ret fint, selvom det lige tog toppen af hastigheden. Til gengæld kendt Kenny hvert et græsstrå undervejs.
Senere stødte Christian Phillp til ved Gørløse og han kørte med resten af vejen, med ret meget bagage distancen taget i betragtning… Det var dog fordi, han havde medbragt en flaske champagne til finalen. Vi afstod dog for dette, og spiste istedet en pizza på et lokalt udendørs pizzaria & en enkelt øl dertil.
Mikkel valgte i Hillereød, at vende snuden mod København, da det efterhånden var en lang dag, og retur fra Gilleleje med tog indebærer timedrift.
Selv var jeg så heldig, at få et lift til S-toget af Jens , så hjemturen var "piece of cake" som sådan.
Stort tak til alle herfra, en mindeværdig dag… og aften !
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
ChristianPhilipJ
Fyr og flamme
Posts: 2563
Joined: 15 May 2013, 22:53
Location: Hørsholm

Re: Coast2coast, Langtur d. 18 juni 2022

Post by ChristianPhilipJ »

Gode lange beretninger fra Peter og Niels.

Som skrevet står, hoppede jeg på ved Gørløse og fik sidste del af turen med. Det var slet ikke så skidt, meget af den var gennem kendt område i Grib Skov og frem for alt ikke så meget asfalt.

Måske jeg tager en halv tur næste år :-)
User avatar
Jacob Korsholm
Søger sponsor!
Posts: 2609
Joined: 29 Jul 2008, 22:30
Location: Bagsværd

Re: Coast2coast, Langtur d. 18 juni 2022

Post by Jacob Korsholm »

I er nogle hårde hunde. Imponerende.
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10086
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Re: Coast2coast, Langtur d. 18 juni 2022

Post by Morten Hartvigsen »

Takker for fine beretninger, håber at kunne være med næste år :-)
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4088
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Re: Coast2coast, Langtur d. 18 juni 2022

Post by Niels G Henningsen »

En anden gang skal vi sigte efter tankstationer (af de større) med betjening etc i stedet for Kirker, så tror jeg muligheden for seriøse "Bio Breaks" og en kop kaffe til de øvrige, bliver betydeligt større.
Således var jeg og mine venner meget glade for Circle-K i Svendborg på vores lille nat tur omkring kl 04:30 ....
https://www.strava.com/activities/7359335399" onclick="window.open(this.href);return false;
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
Post Reply