Lørdags Gravel

Forum udelukkende omhandlende ture på cykelcross. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
User avatar
Peter Christensen
3000+ posts = spammer
Posts: 3393
Joined: 12 Jan 2006, 15:49
Location: Kgs. Lyngby

Re: Lørdags Gravel

Post by Peter Christensen »

Kenny wrote:God tur i godt selskab, det gik dog for hurtigt til at jeg nåede at nyde landskabet.

Er der en der ved om jeg må cykle med lygter i dyrehaven?
Jeg kan ikke finde noget omkring det.
Jeg læste faktisk lige en artikel for et par uger siden - kan ikke huske hvor, men det var nok vores lokale avis - hvor skovrideren i Dyrehaven faktisk henstillede til, at man ikke kørte om aftenen/natten med de kraftige MTB lygter da det stresser dyrene. Det var dog en henstilling så det lød ikke til at det er direkte forbudt.
Gid det snart var maj...!
User avatar
Jacob Korsholm
Søger sponsor!
Posts: 2609
Joined: 29 Jul 2008, 22:30
Location: Bagsværd

Re: Lørdags Gravel

Post by Jacob Korsholm »

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 6588781753" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Jais
3000+ posts = spammer
Posts: 3288
Joined: 16 Nov 2006, 10:18
Location: Gentofte

Re: Lørdags Gravel

Post by Jais »

Peter Christensen wrote:
Kenny wrote:God tur i godt selskab, det gik dog for hurtigt til at jeg nåede at nyde landskabet.

Er der en der ved om jeg må cykle med lygter i dyrehaven?
Jeg kan ikke finde noget omkring det.
Jeg læste faktisk lige en artikel for et par uger siden - kan ikke huske hvor, men det var nok vores lokale avis - hvor skovrideren i Dyrehaven faktisk henstillede til, at man ikke kørte om aftenen/natten med de kraftige MTB lygter da det stresser dyrene. Det var dog en henstilling så det lød ikke til at det er direkte forbudt.
Det stresser vel dyrene på samme måde i hareskoven???
Jeg kører tit i dyrehaven(i dagslys), eller næsten hver gang jeg skal i skoven, da det er på vejen.
Noget som jeg tror der stresser dyrene er fotografer. HVER gang jeg cykler gennem dyrehaven møder jeg 10-15 foto jægere der alle har de dyre Canon modeller(alle ved jo at Nikon er for begyndere) og de går tæt på flokken af vildt. Droner blev hurtigt forbudt, jeg fortsætter med lys( 2-3 om året) indtil der kommer et forbud
User avatar
Torben
3000+ posts = spammer
Posts: 3417
Joined: 12 May 2008, 18:42
Location: Mørkhøj

Re: Lørdags Gravel

Post by Torben »

Jais wrote:
Peter Christensen wrote:
Kenny wrote:God tur i godt selskab, det gik dog for hurtigt til at jeg nåede at nyde landskabet.

Er der en der ved om jeg må cykle med lygter i dyrehaven?
Jeg kan ikke finde noget omkring det.
Jeg læste faktisk lige en artikel for et par uger siden - kan ikke huske hvor, men det var nok vores lokale avis - hvor skovrideren i Dyrehaven faktisk henstillede til, at man ikke kørte om aftenen/natten med de kraftige MTB lygter da det stresser dyrene. Det var dog en henstilling så det lød ikke til at det er direkte forbudt.
Det stresser vel dyrene på samme måde i hareskoven???
Jeg kører tit i dyrehaven(i dagslys), eller næsten hver gang jeg skal i skoven, da det er på vejen.
Noget som jeg tror der stresser dyrene er fotografer. HVER gang jeg cykler gennem dyrehaven møder jeg 10-15 foto jægere der alle har de dyre Canon modeller(alle ved jo at Nikon er for begyndere) og de går tæt på flokken af vildt. Droner blev hurtigt forbudt, jeg fortsætter med lys( 2-3 om året) indtil der kommer et forbud
Jeg tror dyrene i hareskoven har vænnet sig til vi er på sporet .
User avatar
Peter Christensen
3000+ posts = spammer
Posts: 3393
Joined: 12 Jan 2006, 15:49
Location: Kgs. Lyngby

Re: Lørdags Gravel

Post by Peter Christensen »

Nu er der jo også lidt flere dyr i Dyrehaven - kan ikke lige huske at være stødt ind i større flokke af bambier i Hareskoven :-)

Og godt husket Jakob
Gid det snart var maj...!
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: Lørdags Gravel

Post by Kenny »

Torben lover heldagsregn, Gravel holdet kører alligevel, det er jo netop til de vådeste dage den er købt.
Klubmester i Tri-Sprint 2016
Post Reply