8 timer i Aabenraa

Forum udelukkende omhandlende ture på mountainbike. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
Post Reply
User avatar
ChristianPhilipJ
Fyr og flamme
Posts: 2563
Joined: 15 May 2013, 22:53
Location: Hørsholm

8 timer i Aabenraa

Post by ChristianPhilipJ »

Phew, det var hård kost!

Der var fra arrangørernes side indledningsvis lagt op til 7 km spor (med 90% singletrack) og 250 hm pr. omgang, de havde undervejs haft held til at finde et par km mere og (måske) barberet lidt af toppene, så min GPS sagde godt 9 km pr. omgang og ca. 220 hm.
Der var kort sagt lagt i ovnen til en udfordrende dag i de sønderjyske bjerge.

De godt 300 startende ryttere blev mødt at et dejligt spor med masser af singletrack, opkørsler der får kælkebakken i Hareskoven til at ligne en ubetydelig knold, fede flowstykker og snævre spor i grantykninger hvor alle med styrbredder over 700mm bestemt var udfordret.

Starten gik kl. 10 med en tur direkte mod himlen, så blev det felt strakt godt og grundigt ud.... Ud på sporet og nyde dagen. Der var passager med gode features, drops og heldigvis også nådige B-linier, så alt i alt et godt mix. Sporet forblev godt hele dagen, vi fik en lille skyller om eftermiddagen der gjorde nogle af rodpassagerne en anelse udfordrende, men alt i alt et fedt spor - eneste anke er, at der er lange passager, hvor det er umuligt at overhale og det sætter de langsommere ryttere under pres når en Nino Schurter wannabe ligger og presser bagved.

Fra Team Hustler var Steen (33 ud af 60) og jeg (17 ud af 60) til start i Herre Single (det hedder det åbenbart derovre!) og Team Charity stillede med Maria (2 af 6) i Dame Single! og Kent/Bjarne i Herre Double (15 af 36). Ku' godt lyde som om det er en tennisspiller der har fået lov til at lave de beskrivelser....

Det var 2. gang løbet blev gennemført og man fornemmede at det var noget de fleste havde prøvet før, der var en godt opbygget stævneplads med mulighed for at sparke lidt dæk og købe mad og drikke. Til rytterne var der energidrik, kaffe og masser af hjemmebagt kage hele dagen, i prisen var der desuden et varmt måltid med salat, ris/pasta og lyst kød - der manglede ikke noget.

Præmieoverrækkelsen startede kl. 18.15 - dvs. 15 min. efter at målet lukkede, så det gik tjept, efterfølgende blev de 8 lodtrækningspræmier udloddet, så 18.50 var vi klar til at rykke mod bilerne og køre østover med ømme stænger.

Alt i alt en god og udfordrende dag, det eneste vi umiddelbart kunne komme på af kritikpunkter var at der ikke var vand/energidrik i soloteltet, vi skulle ned i den anden ende af stævnepladsen for at få fyldt dunke.

Skal det køres igen? Ja, det skal det da, ikke nødvendigvis som single/solo, men det tåler bestemt en gentagelse.

Resultater findes her http://my6.raceresult.com/47883/results?lang=dk

I øvrigt var der masser af fotografer på sporet hele dagen, billeder bliver løbende lagt op på deres FB side https://www.facebook.com/RKCCmtb/?fref=ts

Over and out!
User avatar
Jan D
3000+ posts = spammer
Posts: 3650
Joined: 29 May 2009, 15:34
Location: Søborg

Re: 8 timer i Aabenraa

Post by Jan D »

Fint skriv - og godt kørt alle sammen :applaus:
Jan D
User avatar
Mikkel Henningsen
Med nye lunger
Posts: 2221
Joined: 21 May 2009, 23:25
Location: København

Re: 8 timer i Aabenraa

Post by Mikkel Henningsen »

:thumbsup:
Fedt - og deltagelse er jo et fint cover for "industri-spionage" :lol:
It's not whether you get knocked down, it's whether you get up. - Vince Lombardi
User avatar
Jacob Korsholm
Søger sponsor!
Posts: 2609
Joined: 29 Jul 2008, 22:30
Location: Bagsværd

Re: 8 timer i Aabenraa

Post by Jacob Korsholm »

Altid dejligt når nogen tager sig tid til at skrive en løbsberetning.

Godt kørt.
User avatar
Søren K.
Bagfra højre-om!
Posts: 1096
Joined: 17 Oct 2006, 12:11
Location: 2800 Lyngby

Re: 8 timer i Aabenraa

Post by Søren K. »

Må jeg ligge den på websitet? Kunne være OK med noget der er under 1,5 år gammelt....
User avatar
ChristianPhilipJ
Fyr og flamme
Posts: 2563
Joined: 15 May 2013, 22:53
Location: Hørsholm

Re: 8 timer i Aabenraa

Post by ChristianPhilipJ »

Søren K. wrote:Må jeg ligge den på websitet? Kunne være OK med noget der er under 1,5 år gammelt....
Gi' den gas! :thumbsup:
User avatar
Steen Andersen
Med blød hat
Posts: 1918
Joined: 13 May 2008, 21:45
Location: Holte

Re: 8 timer i Aabenraa

Post by Steen Andersen »

Godt skrevet, næsten som at være der selv. :party:
Tykke kan også have tynd mave ;-)
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: 8 timer i Aabenraa

Post by Kenny »

Jacob Korsholm wrote:Altid dejligt når nogen tager sig tid til at skrive en løbsberetning.

Godt kørt.
Helt enig, og tak Christian.
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4088
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Re: 8 timer i Aabenraa

Post by Niels G Henningsen »

Jan D wrote:Fint skriv - og godt kørt alle sammen :applaus:
Lige mine ord ! :mrgreen:
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
CarstenMadsen
Træder stor mølle!
Posts: 292
Joined: 22 Dec 2015, 17:35

Re: 8 timer i Aabenraa

Post by CarstenMadsen »

Super med indlæg. Det kan friste en anden gang.
Og godt kørt..
Post Reply