XC Marathon tons Lørdag 12/9

Forum udelukkende omhandlende ture på mountainbike. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
User avatar
Peter Christensen
3000+ posts = spammer
Posts: 3393
Joined: 12 Jan 2006, 15:49
Location: Kgs. Lyngby

Re: XC Marathon tons Lørdag 12/9

Post by Peter Christensen »

Jeg har svært ved at sige tak for turen og samtidig mene det :-D.
Fy for en hård tur, men god træning var det nok og sjældent har jeg været glad for at punktere, men i dag var det ikke så slemt ;-)

Jeg håber at jeg også vil kunne sidde og køre med på sådan en tur når jeg når Niels alder - imponerende =D>
Gid det snart var maj...!
User avatar
JensM
Uden mudderdæk
Posts: 539
Joined: 03 Jan 2018, 15:26

Re: XC Marathon tons Lørdag 12/9

Post by JensM »

Nu var jeg jo ikke med længe :lol: men fedt koncept følg med eller dø :thumbsup:
Hold kæft i kørte stærkt
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4088
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Re: XC Marathon tons Lørdag 12/9

Post by Niels G Henningsen »

Peter Christensen wrote: Jeg håber at jeg også vil kunne sidde og køre med på sådan en tur når jeg når Niels alder - imponerende =D>
Og jeg vil håbe på at blive gammel nok , til at opleve det :-)

Og jo, det var hårdt idag . På trods at jeg lige måtte lette trådet da du punkterede,og siden fik "fjumset" lidt ved det væltede træ lige efter, og ikke fik kontakt til gruppen igen, fik jeg høvlet 2½ minut af min tid på "GMK Runden" , selvom min KOM gik til anden side idag... Godt kørt Graff !
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
BoS
Førstevælger!
Posts: 2773
Joined: 27 Nov 2005, 17:28
Location: Nærum
Contact:

Re: XC Marathon tons Lørdag 12/9

Post by BoS »

Mikkel Henningsen wrote:Vi kører, som var det en 2-timers HotCup, hvor man lige når ud på en sidste omgang efter 1t59min :-)
Jeg skulle hilse at sige fra dem, der arrangerede pige/kvindeløb ved Overdrevsvejen, at I ikke høstede ros for jeres kørsel gennem målområdet. Jeg var der ikke selv. Men hører bare, at I ikke satte farten ned, da I kørte gennem målområdet, og at folk syntes, at I kørte alt for stærkt i forhold til, hvad skoven ellers blev brugt til på det tidspunkt.
T-Shark er (også) den fedeste låge på kirkegården
User avatar
Carsten Graff
UST? Ja måske...
Posts: 1316
Joined: 23 Nov 2005, 10:12

Re: XC Marathon tons Lørdag 12/9

Post by Carsten Graff »

BoS wrote:Jeg skulle hilse at sige fra dem, der arrangerede pige/kvindeløb ved Overdrevsvejen, at I ikke høstede ros for jeres kørsel gennem målområdet. Jeg var der ikke selv. Men hører bare, at I ikke satte farten ned, da I kørte gennem målområdet, og at folk syntes, at I kørte alt for stærkt i forhold til, hvad skoven ellers blev brugt til på det tidspunkt.
Farten opfattes forskelligt, når man står og ser på dem der kommer forbi, og når man sidder på cyklen.
Vi satte faktisk farten ned, og vinkede/hilste på Alice, der stod med megafonen, og gav os et muntert råb med på vejen.
User avatar
BoS
Førstevælger!
Posts: 2773
Joined: 27 Nov 2005, 17:28
Location: Nærum
Contact:

Re: XC Marathon tons Lørdag 12/9

Post by BoS »

Carsten Graff wrote:Farten opfattes forskelligt, når man står og ser på dem der kommer forbi, og når man sidder på cyklen.
Vi satte faktisk farten ned, og vinkede/hilste på Alice, der stod med megafonen, og gav os et muntert råb med på vejen.
Hej Carsten,
Ja, det er rigtigt.... Men jeg kan kun referere til, hvad jeg har hørt. Og ud fra det, at I ikke udvist trafikal situationsfornemmelse - uanset om du viste med dig selv, at du har ultrakort standselængde, fordi dine cykelegenskaber er "lige under prof niveau" og har brede dæk med skivebremser, som kan standse dine 50 kgs kropsvægt på 0,5 meter.

Men hvis du VED, at folk opfatter din kørsel anderledes end dig, så kan jeg faktisk ikke forstå, at du ikke sætter farten ned, så småbørnsforældre ikke skal føle, at de pludseligt er havnet midt i en DustDup når I kommer buldrende.
T-Shark er (også) den fedeste låge på kirkegården
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4088
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Re: XC Marathon tons Lørdag 12/9

Post by Niels G Henningsen »

Det er jo beklageligt, hvis vi har skræmt andre, selvom der faktisk blev lettet på trykket ved DGI løbet, og der er sådan set intet odiøst i at køre "som til Hot Cup" , for :

"Der skal under alle forhold vises hensyn til skovens øvrige brugere. Vi har fået lov til at benytte skoven til cykelløb, men vi har på ingen måde eneret på skoven. Det er af afgørende betydning for vores fortsatte mulighed for at få tilladelse til at benytte skoven, at de øvrige brugere ALDRIG føler sig forulempet af os. Kør så langt fra de gående som muligt og slæk på kæden, hvis du møder hunde eller heste." (fra Hot Cup reglementet)

Men igen ærgerligt & beklageligt !
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
BoS
Førstevælger!
Posts: 2773
Joined: 27 Nov 2005, 17:28
Location: Nærum
Contact:

Re: XC Marathon tons Lørdag 12/9

Post by BoS »

Niels G Henningsen wrote:Det er jo beklageligt, hvis vi har skræmt andre, selvom der faktisk blev lettet på trykket ved DGI løbet, og der er sådan set intet odiøst i at køre "som til Hot Cup" , for :

"Der skal under alle forhold vises hensyn til skovens øvrige brugere. Vi har fået lov til at benytte skoven til cykelløb, men vi har på ingen måde eneret på skoven. Det er af afgørende betydning for vores fortsatte mulighed for at få tilladelse til at benytte skoven, at de øvrige brugere ALDRIG føler sig forulempet af os. Kør så langt fra de gående som muligt og slæk på kæden, hvis du møder hunde eller heste." (fra Hot Cup reglementet)

Men igen ærgerligt & beklageligt !
Øhh. Du citerer en paragraf, der beder dig om at vise hensyn som argument for, at du kan køre som var du med i en DustCup? #-o
T-Shark er (også) den fedeste låge på kirkegården
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4088
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Re: XC Marathon tons Lørdag 12/9

Post by Niels G Henningsen »

Ja for paragraffen siger jo netop , der skal vises hensyn til øvrige brugere ved Hot Cup. :^o

Hvilket man jo også skal på en alm. tur i skoven, så ingen forskel om man kører Hot Cup eller en tur for sig selv en tilfældig dag... Det forsøgte vi , men åbenbart ikke godt nok.

Hvem nævnte Dust Cup ?
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
Post Reply