RACER: Ullerød cykelløb d 2/5. Årets først race!

Forum udelukkende omhandlende ture på landevejen. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

Post by Jan Lohmann »

Jeg måtte skrive dette et sted, så det blev her.

Hvorfor er teksten i den enkelte mail på Huster, i det mindst på min skærm, blevet så bredt at hele siden ikke kan ses i et billed?

Har andre det samme problem?
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Det sker kun på de sider hvor jeg poster billede fra min cykelcomputer (eller andre billeder af en vis størrelse). Jeg kunne vise billedet i et mindre format, men så bliver det svært at aflæse.

Problemet hænger dog også sammen med, en dårlig og ugennemtænkt HTML kode af de skabeloner der bruges, hver gang vi skriver en ny besked, jeg håber det er lavet om i en senere udgave af vores forum.
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Når man ikke er med i løbet, så må man jo vise flaget på anden måde :!: :?: '
Image
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

Post by Jan Lohmann »

Mine tanker var i løbet :D

Hvor har du set billedet?
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Jan Lohmann wrote:Hvor har du set billedet?
http://www.nck.nu/
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Vejret var heldigvis med os søndag den 2. maj, da Casper og jeg kørte fra København mod Ullerød for at deltage i årets første motionsløb på over 100km. Vi havde valgt den længste rute på 115km, hvilket var længere en nogen af os tidligere havde kørt non stop på racercyklen, så det var med en smugle nervøsitet vi stillede os i kø for at betale de 120kr i startgebyr.

Efter vi havde fået udleveret vores startnummer, fik vi tid til at se nærmere på vores konkurrenter; feltet var et mix af mandlige og kvindelige semi-proffer, samt en stor bunke veltrænede motionister der, som profferne, var iført det helt rigtige cykel tøj med tilhørende topkvalitets låger, der kunne få en hver Tour de France rytter til at savle. Heldigvis var der også en flok motionister som var iført tøj fra en svunden tid, samt en cykel med skærme og reflekser i hjulene, vi var derfor rimeligt sikre på at vi ikke ville slutte sidst, hvilket var et emne som var dukket op flere gange i bilen på turen fra København samme morgen. Vi fik placeret os i den tunge ende af feltet, hvor vi med stor sandsynlighed ville kunne avancere nogle placeringer tidligt i løbet, det er jo altid rart når man føler at det går godt fra start!

Jan ”Senior” Lohmann var mødt op og tog det ene billede efter det andet, samtidigt med at han strøede om sig med gode råd omkring placering i feltet, roligt tråd, afventende kørsel osv. Jan hører jo også til den rutinerede gruppe af ryttere i Team Hustler, så vi forsøgte begge at lytte, og få det hele med, inden manden med startpistolen fik skudt feltet af sted.

Klokken 9.02 blev det store felt bestående af ca. 270 ryttere endeligt sendt af sted. Casper og jeg lagde ud i et højt tempo, i håbet om at finde en gruppe som passede os, inden det var for sent at komme med. Mens vil knoklede der ud af med tæt på 40km/t, blev det store felt hurtigt sprængt, efter ca. 5 kilometer fandt vi en gruppe bestående af ca. 50-60 mand som vi forsøgte at hænge på, i håb om at hastighed som ville passe os. Jeg følte mig flyvende, og gav den gas mens jeg langsomt rykkede op gennem gruppen af ryttere, Casper, som sikkert pga. farten og den manglende opvarmning, så lidt presset ud i ansigtet, sparede på kræfterne og blev lidt længere tilbage i gruppen hvor der var lidt mere læ, det skulle vise sig at være en klog beslutning! Efter ca. 30 kilometers kørsel, var de mange bakker, og det høje tempo, allerede ved at sætte sine spor, og både Casper og jeg var havnet i en mindre gruppe som desværre lå lidt efter hovedgruppen som vi før havde været en del af, vi besluttede os dog for at give den en ekstra skalle i forsøget på at kører gruppen op, da vi mente at det var bedre at søge læ, end at havne alene i modvinden i de bakkede terræn. Det lykkedes os ved fælles hjælp at komme tilbage, og vi lå en tid og samlede kræfter helt bagerst.

Det var tydeligt at Casper havde kørt sig varm, han blev mere og mere frisk for hver kilometer vi tilbagelagde, det samme kan desværre ikke siges om undertegnede, og efter 50km i sadlen kørte jeg direkte ind i den berømte og berygtede mur! Herefter fik jeg flere og flere problemer med at hænge på i det kuperede terræn, og flere gange blev jeg sat af feltet, hvorefter jeg måtte bruge uhensigtsmæssigt meget energi på komme tilbage. Det er helt utroligt hvor meget vind der pludseligt er, når man ligger der alene, mens jeg lå i feltet blev jeg nærmest suget med, uden jeg behøvede at bruge ret mange kræfter, denne luksus var nu forsvundet, og jeg måtte se feltet, og Casper, forsvinde op ad en bakke mens mit puls ur sagde 186, lidt noget skidt når der stadig var 65km tilbage af løbet. Havde jeg bare kunne holde hjul endnu et par kilometer, havde vi igen lagt det kuperede landskab bag os, men sådan skulle det ikke være… Nå, jeg måtte jo bare tage en slapper og finde en ny gruppe jeg kunne slå følge med, men der var ikke andre ryttere at se nogle steder!

Efter at have kørt ca. 15km alene, kom der endelig 4 midaldrende gentlemen bagfra, jeg forsøgte at hægte mig på, men det var ikke let, specielt ikke da jeg, på trods af at have indtaget diverse energidrikke og gelebumper, endnu ikke var kommet mig helt efter min nedtur omkring de 50km. Det lykkedes dog at få lidt læ bagerst i gruppen over en strækning på ca. 10km, hvorefter jeg kunne fornemme at legestuen var ved at være forbi, og at det nu var min tur til at trække fra front, men da jeg kørte frem og tog føring, var der kun skud i mine ben til ca. 500 meter, hvorefter jeg igen måtte falde tilbage, der lå jeg så endnu en tid mens jeg langsomt kom til hægterne.

Hvad er det værste der kan ske når man ligger der i en god gruppe og efterhånden føler at energien er på vej tilbage? Jeg punktere selvfølgelig på baghjulet! Væk er gruppen, og jeg står igen alene tilbage og pumper og pumper mens jeg bander mine ”punkter fri” indlæg langt væk. Nå, op på cyklen igen og videre!

Lidt længere fremme møder jeg depot nummer 2, jeg beslutter mig for at stå af cyklen for at spise en banan, samtidigt med at jeg vil vente på et par ryttere som jeg kan slå følge med. Efter nogle minutter er vi 5 mand som sammen kører tilbage mod Ullerød for at tilbageligge de resterende kilometer sammen. Tempoet er helt perfekt, de 2 stærkeste ryttere ligger i front og snakker indbyrdes, mens vi andre ligger bagved og ruller med i slipstrømmen. Jeg ligger lidt og lytter til hvad de snakker om, emnet er bl.a. enkeltstarter og de 2 finder hurtigt ud af at de faktisk har kørt mod hinanden flere gange, her er det jeg tænker ”Ohh neeej” fordi jeg netop på det tidspunkt finder ud af at de 2 er alt alt for stærke til at jeg kan hænge på, og ganske rigtigt, 2 minutter efter de er færdige med at udvekslet historier, springer den ene frem og river i styret mens han træder så hårdt i pedalerne at vi 3 nede bag ved bliver plantet, vi står faktisk stille sammenlignet med de 2 enkeltstartseksperter. Vi 3 tilbageværende prøver at finde ind i et samarbejde, men det lykkedes ikke, jeg forlader dem og kører så alene videre mod Ullerød.

Pludseligt holder hr. og fru. Lohmann parkeret i vejkanten, de opmuntrende tilråb fra Hustlernes servicevogn giver lidt ekstra energi, noget som var hårdt tiltrængt, specielt efter de mange kilometer alene i vinden, bakke efter bakke. Jeg bliver forkælet med chokolade og frisk vand, men i en mindre by på vejen overser jeg et skilt mens jeg snakker med servicevognen, og kører den forkerte vej! Jeg når at køre ca. 400-500 meter i den gale retning, inden jeg får vendt cyklen og igen kommer på ret kurs, surt show, for jeg har ikke just ekstra energi at dele ud af, mest af alt ønsker jeg faktisk på det tidspunkt at løbet var overstået! Jeg finder alligevel et tråd som passer, og ruller videre.

Resten af løbet kører jeg alene, jeg overhaler flere ryttere som jeg har set tidligere, og som må have kørt forbi mig da jeg kørte den forkerte vej, men skidt med det, nu gælder det kun om at komme i mål så hurtigt som muligt. Jeg krydser målstregen i Ullerød efter 110km og ca. 3.30 timer i sadlen. Gennemsnitsfarten er 31.7km/t, hvilket jeg faktisk er ret stolt over, specielt efter de mange kilometer alene. Det lykkedes Casper at hænge på det store felt hele vejen rundt, hvorfor han kommer i mål på 3.13, hvilket efter min, mening er en super flot tid.

Jeg har allerede sat kryds i kalenderen igen næste år, ruten var super god, det samme var organiseringen af løbet og stemningen rytterne imellem. Jeg håber at flere Hustlere vil være med, måske i vores nye tøj? Tak til Casper og tak til hr. og fru. Lohmann for støtten ude på ruten, det var STORT!

Resulteter og billeder er online på www.nck.nu, jeg oploader også Jans billeder til vores http://www.teamhustler.dk/gallery/ så hurtigt som muligt.
User avatar
Christian
Yndlingsfarve: Grøn
Posts: 459
Joined: 22 Nov 2003, 05:20
Location: 2860 Søborg
Contact:

Post by Christian »

Kanon referat Jakob :!: Det efterlader læseren (ihvertfald mig) med et ønske om at have været med. Jeg tvivler dog på at jeg havde kunnet følge med når selv Hustlers svar på Andrea Tafi har haft problemer :wink:

Jeg synes det var en kanon tid af dig og en super topfart, og Caspers præstation... Tja... jeg mangler ord - det er VILDT flot kørt :!:

I gør mig stolt af at være en Hustler 8)
Christian "b r e d - l a s t" Sandfeld
Hustler profil
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

Post by Jan Lohmann »

Efter at ha' læst en god beskiveælse af løbet i detaljer rykkede det endnu engang i den gamle cirkushest!

Jeg mener stadig at vi på sådanne løb skal forsøge at danne vores egen gruppe, som så ved punkteringer og almindelig træthed kunne ha' ventet og samlet op.

Sådan fungere det, godt for mig, da jeg kørte Sjælland rundt og det fungerede. Men det kræver nok at alle har nogenlunde samme niveau :!:

Politikens hold på Sjælland rundt har alle mand med rundt. De sættet speedometret på 30km/t og så holder Jesper Worre styr på at ingen stikker af :D

Stof til eftertanke
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Tak tak:)

Billederne er oppe: http://www.teamhustler.dk/gallery/thumb ... hp?album=8

Jans ide er måske god, men så skal vi være flere.... :roll:
User avatar
Christian
Yndlingsfarve: Grøn
Posts: 459
Joined: 22 Nov 2003, 05:20
Location: 2860 Søborg
Contact:

Post by Christian »

Jan Lohmann wrote:Jeg mener stadig at vi på sådanne løb skal forsøge at danne vores egen gruppe, som så ved punkteringer og almindelig træthed kunne ha' ventet og samlet op.
Ja - det er også sådan jeg tror at jeg vil have det bedst. Det vil dog også kræve at vi får øvet os lidt i at køre som hold (ihvertfald hvis vi skal gøre os forhåbninger om gode tider).
Jan Lohmann wrote:Men det kræver nok at alle har nogenlunde samme niveau :!:
Det kan du nok have ret i, og det er måske nok det der vil blive det store problem, der er jo nogle Hustlers der er milevidt foran andre mht. form og km i benene.
Christian "b r e d - l a s t" Sandfeld
Hustler profil
Post Reply