Hamborg Classic 180 km med Jesper Jørgensen

Forum udelukkende omhandlende ture på landevejen. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
Post Reply
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4088
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Hamborg Classic 180 km med Jesper Jørgensen

Post by Niels G Henningsen »

Super "motionsrace" med Jesper Jørgensen.... Nogenlunde sådan her:

Sol og nogen vind fra morgenstunden, hvor vi får etableret os i en god gruppe, og lukket diverse huller mm uden problemer. Jesper prøver lidt , at få dannet en lidt hurtigere mindre gruppe, men der bliver samling. Umidelbart før vi rammer Hamborg efter +100 km opdager jeg min låsering til kassetten ikke har fat (den havde også skiftet lidt dårligt mellem 11'eren og 12'eren, men tillagde det ingen betydning) og er nød til lige at se hvad der giver problemerne. Vi kommer dog hurtigt videre og igen lægger Jesper et stort arbejde i at få os op til gruppen igen.... Den består så stort set udelukkende af 120 km deltagere, så ud af Hamborg er vi faktisk kun os 2, og så et par løse fugle vi samler op.... og sætter igen. Vi havde "hjemmefra" planlagt at holde ind ved depotet ved km 128, og det gjorde vi. Det tog lidt længere tid end beregnet (men maks 11 minutter inkl vores tiltrængte besøg på det opstillede toilet, det er jo Senor 3 kategorien, og en energibar), da mekanikkeren lige skulle finde årsagen til den løse låsering... Som desværre ikke bare var et tilspændingsproblem, men et manglende gevind.. Men vi kom igang igen, grundlæggende med samme problem, men den ku' jo køre bare ikke på 11'eren. En større gruppe kommer forbi lige som vi er ved at sætte igang, vi kører den ind... og fortsætter som duo også resten af vejen, hvor vi henter solister og smågrupper. Samlet i mål efter en super tur. I løbet af turen blæser det mere og mere op, så man skal holde sig til , især det lange stykke ind mod Hamborg første gang langs Syd Elben, og igen ud af Hamborg til vendepunktet på den lille sløjfe ved Holm. Vi holder 38 km/t i snit til Hamborg første gang og i alt 37,5 km snit for hele turen... Vores duo kørsel de sidste 44 km fra depotet var da også med +50 watt mere i snit, end da vi kørte i gruppen ! Der kommer regn, men heldigvis først da vi står og får en kølig Erdinger ZERO alcol øl i målområdet. Man kan være heldig !

Placering

Mænd total 432/1321

Alderklasse 115/423

Begge noteret for samme tid.
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
Jan D
3000+ posts = spammer
Posts: 3650
Joined: 29 May 2009, 15:34
Location: Søborg

Re: Hamborg Classic 180 km med Jesper Jørgensen

Post by Jan D »

Lyder som en fed tur.
Jeg håber du fik kørt Jesper lidt træt :mrgreen:
Jan D
User avatar
JesperJ
1 omgang efter
Posts: 673
Joined: 04 Sep 2005, 20:59
Location: Ballerup

Re: Hamborg Classic 180 km med Jesper Jørgensen

Post by JesperJ »

Det var en super tur og et virkelig fedt og anbefalelsesværdig løb.
175 km og vi så ikek en eneste bil, alt var totalt afspærret.
Super stemning igennem de fleste små byer ude på ruten, og især de sidste 40 km, her var fest tilråb, high fives, ja alt der gør at man bare kommer til at nyde turen og sidder smilende på cyklen.
Så man er jo nærmest forpligtet til at give den max gas, og det gjorde vi så.
En super dynamisk duo, er jo så fedt at når man ligger på hjul er man helt afslappet og rolig.
Om han fik kørt mig træt, hehe, nok mere at jeg fik kørt mig selv træt, men på den gode måde.
De sidste 5 km. var det bare max, dog var der lidt vel rigelig med-cyklist-trafik på de sidste 1000 m.
maybe some day
User avatar
Jan D
3000+ posts = spammer
Posts: 3650
Joined: 29 May 2009, 15:34
Location: Søborg

Re: Hamborg Classic 180 km med Jesper Jørgensen

Post by Jan D »

JesperJ wrote:Det var en super tur og et virkelig fedt og anbefalelsesværdig løb.
175 km og vi så ikek en eneste bil, alt var totalt afspærret.
Super stemning igennem de fleste små byer ude på ruten, og især de sidste 40 km, her var fest tilråb, high fives, ja alt der gør at man bare kommer til at nyde turen og sidder smilende på cyklen.
Så man er jo nærmest forpligtet til at give den max gas, og det gjorde vi så.
En super dynamisk duo, er jo så fedt at når man ligger på hjul er man helt afslappet og rolig.
Om han fik kørt mig træt, hehe, nok mere at jeg fik kørt mig selv træt, men på den gode måde.
De sidste 5 km. var det bare max, dog var der lidt vel rigelig med-cyklist-trafik på de sidste 1000 m.
:thumbsup:
Jan D
Post Reply