Esben Snarre - 110km - 25 Maj - Kalundborg

Forum udelukkende omhandlende ture på landevejen. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
Post Reply
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10085
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Esben Snarre - 110km - 25 Maj - Kalundborg

Post by Morten Hartvigsen »

Jeg kører i morgen ... blir sgu pænt mange km i øjeblikket.

Andre ?
Last edited by Morten Hartvigsen on 26 May 2017, 10:03, edited 1 time in total.
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4088
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Re: Esben Snarre - 100km - 25 Maj

Post by Niels G Henningsen »

work work work !
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
ChristianPhilipJ
Fyr og flamme
Posts: 2563
Joined: 15 May 2013, 22:53
Location: Hørsholm

Esben Snarre - 100km - 25 Maj

Post by ChristianPhilipJ »

Sleep sleep sleep


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
Mikkel Henningsen
Med nye lunger
Posts: 2221
Joined: 21 May 2009, 23:25
Location: København

Re: Esben Snarre - 100km - 25 Maj

Post by Mikkel Henningsen »

Jeg spænder et nr. på ryggen og ser hvor meget bøllebank jeg får #-o
- kører licensløb i Lejre
It's not whether you get knocked down, it's whether you get up. - Vince Lombardi
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4088
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Re: Esben Snarre - 100km - 25 Maj

Post by Niels G Henningsen »

Morten Hartvigsen wrote:Jeg kører i morgen ... blir sgu pænt mange km i øjeblikket.

Andre ?
Godt kørt... #7 i tiden : 03:10:11 !
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10085
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Re: Esben Snarre - 100km - 25 Maj

Post by Morten Hartvigsen »

Det var nu 110km... Jo tak der var go fart & teknik & taktik hele vejen :-) havde nu også ret gode ben, og krop var ret ok restitueret, skriver lige en løbs tekst senere :-)

Komme her ...

Esben Snarre løbet - 110km / 25 Maj - 2017
Fik købt en billet dagen før via FB. 200,-
Starten fra en skole i Kalundborg, kl. 9:15 for 110km ruten. Der var også en 140km med start kl. 9, men det kunne jeg dels ikke nå, da der var en times kørsel derned, og iøvrigt nok heller ikke i form til at kører 140km for fuld gas.

Stillede mig i første gruppe ved start, og satsede på at blive i denne gruppe så længe som muligt. Ved start køres godt til, og lidt efter start er der en pæn god bakke, hvor de foerste giver maks gas. Det splitter straks feltet. Jeg følger med uden at give fuld gas, så kommer godt 50m efter gruppe 1. Her får jeg dog lidt efter hjælp af 'den røde rytter' som trækker mig op til gruppen igen, men der skal altså kæmpes alligevel, for han træder igennem på den helt store klinge. Lidt før næste venstre sving er vi igen oppe. Her møder vi den første modkørende bil, og da 'folk' (ikke mig selvfølgelig :-) ) kører i venstre side af vejen, bliver der lidt stop&go kørsel. Men ingen bliver ramt !

Tror vi er 20-25 ryttere samlet der efter et par bakker. Men efter lidt flere bakker og 30-40km er vi nede på 12-15 ryttere, en god størrelse. Ved godt 50 km tynder ud til 12. Ingen er så lette som mig i gruppen, så på de flade stykker træder de en solid klinge, jeg har til gengæld fordelen på bakkerne. De første 50-60km holder jeg mig ret neutral bagerst *(taktisk kørsel) i feltet. Nogle friske gutter kører bakkespurter på ALLE bakker, så hvergang skal de hales ind, lukkes huller, og det trækker sgu tænder ud. Nogle forsøger ind imellem lidt angreb, og 1-2 pers. stikker, men de køres hvergang ind, i løbet af rimelig kort tid. Jeg er med til at lukke huller ind imellem, da der stadig er godt med rå power. Det sidste 20-30 km kører vi sådan-rulleskifte-aktigt , da der indimellem er ret kraftig vind. 10-12 mands grupper passer mig rigtig godt, man når at hvile sig tilpas meget inden man skal trække. Ved 10km igen kommer jeg 5meter bagud på en lilel bakke, og er liiige ved at miste gruppen, men får et lille skub af Bo Wacker (RMC) .. KaRmA kommer retur der :-) ... da jeg gav ham et lille skub op ad en grim bakke tidligt i løbet. Med ca. 8km igen stikker 'den røde rytter', og ingen følger op så han opbygger langsomt et godt forspring, og så er vi 9 tilbage i gruppen. De sidste 5km køres noget defensivt og taktisk af alle, der spares kræfter til bakkkespurten.

OG Havde bakken på afslutningen været længere ville resultatet være bedre :-) de andre var tungere end mig, men det kan man jo altid sige... :-) jeg vidste dog ikke rigtig hvor ruten sluttede, og fik ikke placeret helt godt nok de sidste 500m, til at være klar til bakke spurt, efter en skarpt venstre sving. Fik at vide jeg blev 9'er, men blev så altså nr. 7 efter fintælling. Ret godt tilfreds med det, landevejs løb er jo ikke min force, og jeg var landet imellem nogle rene og erfarne landevejsgutter her :-)

I mål var dejlig mad/øl/vand/kaffe og borde, så man lige kunnen spise og hygge lidt. Meget fint løb. Dejligt landskab, gode bakker, og fint vejr. Kan godt anbefales.

Om ruten:
110km ruten havde godt 1000hm, så der var nogle ret gode bakker ind imellem, og også en del åbne stykker med vestenvind ude fra havet. Der var 2-3 depoter, men jeg stoppede ikke da jeg havde det hele med i lommer, og 2 x 750mm drikkelse.
Last edited by Morten Hartvigsen on 28 May 2017, 00:25, edited 3 times in total.
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10085
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Re: Esben Snarre - 110km - 25 Maj - Kalundborg

Post by Morten Hartvigsen »

opdateret ovenfor :-)
User avatar
ClausA
Med nyvasket cykel
Posts: 2308
Joined: 31 Jul 2010, 09:07

Re: Esben Snarre - 110km - 25 Maj - Kalundborg

Post by ClausA »

Tak for beretning. Den er hermed lagt på Teamhustler.dk forside :-)
Post Reply