La Marmotte 2014

Forum udelukkende omhandlende ture på landevejen. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
User avatar
Peter Christensen
3000+ posts = spammer
Posts: 3393
Joined: 12 Jan 2006, 15:49
Location: Kgs. Lyngby

La Marmotte 2014

Post by Peter Christensen »

Jeg har i nogle år gået og leget lidt med tanken om at køre La Marmotte da det jo lyder som en meget fed oplevelse som man ikke skal snyde sig selv for.

Der er jo allerede flere fra klubben der har kørt løbet, men jeg vil høre om der kunne være andre der kunne være interesseret i at deltage. Så kunne man jo finde ud af noget fælles transport og bolig.

Så meld gerne ud hvis I kunne have interesse i at deltage.
Gid det snart var maj...!
User avatar
AndreasA
3000+ posts = spammer
Posts: 3657
Joined: 18 Dec 2007, 13:49
Location: 2500 valby
Contact:

Re: La Marmotte 2014

Post by AndreasA »

Der er 7-8 sider om Marmotte i det nye cykelmagasinet
"Life moves pretty fast. If you don’t stop to look around once in a while, you could miss it” Ferris Bueller.

http://www.andreasmikkel.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Mikkel Henningsen
Med nye lunger
Posts: 2221
Joined: 21 May 2009, 23:25
Location: København

Re: La Marmotte 2014

Post by Mikkel Henningsen »

Det har altid fristet mig i den forstand, at jeg gerne ville kunne sige, at jeg har kørt det.
Jeg har dog været over alle bjergene (undtagen Glandon) mindst en gang, og jeg har det lidt ambivalent med at rejse så langt for 1 løb. Gjorde man det til et et 3-4 dage langt ophold vil det være bedre. Så kan man også nå at prøve et bjerg eller to, og have en dags restitution inden løbet.
Det er i min sommerferie, så kan jeg få kørelejlighed er jeg ikke afvisende.
Dog skal jeg også til Dolomiterne senere på sommeren (racer)

Konkret; jeg overvejer det :?
It's not whether you get knocked down, it's whether you get up. - Vince Lombardi
User avatar
Claes
Bagfra højre-om!
Posts: 1068
Joined: 23 Jun 2012, 23:21
Location: Hellerup

La Marmotte 2014

Post by Claes »

Jeg er klart på ideen, efter at have hørt fra nogle af deltagerne sidste år.

Jeg vil derfor gerne med, og ligger gerne bil til.
User avatar
Peter Christensen
3000+ posts = spammer
Posts: 3393
Joined: 12 Jan 2006, 15:49
Location: Kgs. Lyngby

Re: La Marmotte 2014

Post by Peter Christensen »

Lad os snakke sammen når vi kommer lidt tættere på tilmelding (start dec) så vi kan afgøre om det er noget vi går videre med.
Gid det snart var maj...!
User avatar
Steen Andersen
Med blød hat
Posts: 1918
Joined: 13 May 2008, 21:45
Location: Holte

Re: La Marmotte 2014

Post by Steen Andersen »

Jeg overvejer det også meget.
Tykke kan også have tynd mave ;-)
User avatar
Mikkel Henningsen
Med nye lunger
Posts: 2221
Joined: 21 May 2009, 23:25
Location: København

Re: La Marmotte 2014

Post by Mikkel Henningsen »

Peter Christensen wrote:Lad os snakke sammen når vi kommer lidt tættere på tilmelding (start dec) så vi kan afgøre om det er noget vi går videre med.
Hvor hurtig skal man være?
It's not whether you get knocked down, it's whether you get up. - Vince Lombardi
User avatar
Peter Christensen
3000+ posts = spammer
Posts: 3393
Joined: 12 Jan 2006, 15:49
Location: Kgs. Lyngby

Re: La Marmotte 2014

Post by Peter Christensen »

Hvis du tænker på tilmelding så tror jeg man snakker om timer før det er udsolgt.
Gid det snart var maj...!
User avatar
John Bo Christensen
Fås den i carbon?
Posts: 1184
Joined: 21 Oct 2007, 12:57
Location: Søborg

Re: La Marmotte 2014

Post by John Bo Christensen »

Lytter med her. Vil gerne køre løbet men til næste år har jeg nogle andre mål hvor datoerne endnu ikke ligger på plads - håber det kan komme til at passe.

Mvh John
We apologize for the inconvenience.
User avatar
Klaus Bomholt
Over stok og sten
Posts: 590
Joined: 30 Nov 2005, 12:05
Location: Højeloft Vænge 80, Værløse

Re: La Marmotte 2014

Post by Klaus Bomholt »

...overvejer også.
User avatar
Christian Jorgensen
Træder stor mølle!
Posts: 258
Joined: 15 Nov 2011, 17:04
Location: Silkeborg
Contact:

Re: La Marmotte 2014

Post by Christian Jorgensen »

Min landevejsklub holder et arrangement omkring La Marmotte i aften. Heruden skal vi bl.a. definere træningsindsats m.v. Da jeg selv er træner i klubben vil det indebære at jeg skal yde en indsats dér. Jeg skal forsøge at lure stemningen for at vi kobler nogle flere på hvis I er interesseret. Evt. træne sammen på deciderede bakketure og Hallandsåsen m.v. Jeg har den holdning at jo flere jo bedre i forbindelse med træning + måske noget spin off på kørsel, ophold, m.v.

/Christian
User avatar
Carsten Graff
UST? Ja måske...
Posts: 1316
Joined: 23 Nov 2005, 10:12

Re: La Marmotte 2014

Post by Carsten Graff »

La Marmotte er et fint lille løb.
Jeg har kørt det 2 gange: http://www.tornoee.dk/Marmotte/story8.asp
Begge gange har jeg boet i La Grave ca. 30 km fra start.
Den ene gang på chatlet: http://www.chalet-meije.com/index.php?i ... d_langue=2 til en meget fornuftig pris og meget familie venligt.
Den anden gang på dette hotel: http://castillan.pagesperso-orange.fr/ som har en meget attraktiv cykel lav budget pris.
Datoen for La Marmotte passer rigtigt godt næste år. Det er muligt at køre løbet i den ene weekend, og så pakke sammen og køre til Dolomitterne (ca. 7 timer) for at køre Dolomiti Superbike weekenden efter :mrgreen:
User avatar
John Bo Christensen
Fås den i carbon?
Posts: 1184
Joined: 21 Oct 2007, 12:57
Location: Søborg

Re: La Marmotte 2014

Post by John Bo Christensen »

God plan Graff :-)
We apologize for the inconvenience.
User avatar
Klaus Bomholt
Over stok og sten
Posts: 590
Joined: 30 Nov 2005, 12:05
Location: Højeloft Vænge 80, Værløse

Re: La Marmotte 2014

Post by Klaus Bomholt »

... der bliver vist godt med læs på krogen!
User avatar
Allan Jensen
Altid med hjelm
Posts: 179
Joined: 21 Mar 2010, 13:20
Location: Værløse

Re: La Marmotte 2014

Post by Allan Jensen »

Hej,

Jeg har kørt løbet de sidste to år. Med en vægt på 75 kg og en træningsindsats på 4000km fra start jan er jeg sluppet helskindet igennem med en nettid på 9:15

Ikke en hurtig tid men nogenlunde midt i feltet på de 7000 ryttere.

Langt de fleste hustlers vil kunne gøre det noget bedre. Flemming Meyer kørte på 8 timer for to år siden, og et par af de hurtige fra Hareskov mtb ligger på 6:30. Talte med en A rytter fra ABC han kørte 6:28 med defekt. Så mon ikke alle kan passe ind i tidskemaet mellem sub 6:30 til 9:15 :D

Mht. special træning tror jeg ikke på en hel masse, andet end at man skal træne varieret og sørge for bedst mulig grundform. Hvis det endelig skulle være noget, som jeg syntes jeg manglede, så er det nogle 3-4 timers ture med høj intensitet, til forbedring af udholdenheden. De fleste er trætte efter de har passeret nummer to bjerg col de telegraf og så mangler man jo to bjerge mere.

Det er vigtigt man sidder klar ved computeren til december. Der er typisk udsolgt efter 1 time.

Vi har boet to gange på toppen af alpen, men tror hellere jeg vil bo i dalen hvis jeg skal køre igen.

Enten skal man tage derned i weekenden inden, så man kan bruge 3-4 dage til at køre i bjergene, og så 2 dages restitution. Eller også tager man derned torsdag eller fredag, så man ikke har så meget ventetid - men så får man kun løbet. Ingen grund til at tage afsted midt på ugen, da der ikke er meget at lave, og det er for tæt på til at træne i bjergene.

:thumbsup: Allan
XXL
Post Reply