La Marmotte 2014

Forum udelukkende omhandlende ture på landevejen. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
Peter Baade
Stuntcyklist!
Posts: 781
Joined: 11 Mar 2009, 11:00
Location: Farum

Re: La Marmotte 2014

Post by Peter Baade »

Er der et link til tilmeldingen?
User avatar
Christian Jorgensen
Træder stor mølle!
Posts: 258
Joined: 15 Nov 2011, 17:04
Location: Silkeborg
Contact:

Re: La Marmotte 2014

Post by Christian Jorgensen »

I min landevejsklub - Furesø Cykelmotion - havde vi i mandags et informationsmøde omkring løbet.

Jeg kan opsummere lidt, da det er muligt at I også kan have gavn af dette.

Vi har valgt at benytte en udbyder som har sikret sig startnumre til os. Det betyder at vi køber en pakkerejse bestående af enten "kør-selv" (ankomst onsdag) eller "fly-cykel (ankomst Geneve søndag og så bjergetaper frem til Alpe d´Huez med ankomst dér onsdag). I begge tilfælde kommer vi som klub til at bo på samme hotel på toppen af Alpe d´Huez og med 1/2 pension. Udbyderen er i vores tilfælde Cyclingtours. Jeg har ingen relationer til Cyclingtours, men det vægtede tungt at vi dels kunne bo samme sted, dels at der er 1/2 pension.

Andre i klubben kører selv og bor på camping eller andetsteds. Dog er erfaringen fra tidligere år at de gode steder er booket allerede.

Jeg har kontakt til Cyclingtours hvis der er basis for noget samlet Hustler tur også (jeg kører dog i min landevejsklub), for fidusen er at der er lidt grupperabat ved samlet tilmelding. Det kan I læse mere om på hans hjemmeside.

Ellers laver Ruby Rejser også pakketure. Det skulle efter sigende også være godt at vælge pakketure fordi man så har egne depoter undervejs.

Vi bliver et sted mellem 9 og 12 M/K fra Furesø Cykelmotion. Men samlet set er der åbenbart rigtigt mange danskere.

Jeg har selv tilmeldt mig pakkeløsningen fra Geneve søndag. Der er nogle fede bjergetaper frem mod Alpe d´Huez... 8)

/Christian
User avatar
Allan Jensen
Altid med hjelm
Posts: 179
Joined: 21 Mar 2010, 13:20
Location: Værløse

Re: La Marmotte 2014

Post by Allan Jensen »

Lidt underligt, men tilmeldingen til La Marmotte startede i dag på deres hjemmeside (plejer at være i December). Man skal ind inder Grand Fondo løbsserien og så vælge la Marmotte. EUR 93 koster det. Vi er vist et par stykker der har tilmeldt os. Jeg vil anbefale at tilmelde sig i dag hvis man vil være sikker på en plads.

Lad os tale om overnatning og transport når vi ved hvor mange der skal afsted.

Allan
XXL
User avatar
Steen Andersen
Med blød hat
Posts: 1918
Joined: 13 May 2008, 21:45
Location: Holte

Re: La Marmotte 2014

Post by Steen Andersen »

Jeg skulle være tilmeldt :lol: tror jeg nok :party:
Tykke kan også have tynd mave ;-)
User avatar
Peter Christensen
3000+ posts = spammer
Posts: 3393
Joined: 12 Jan 2006, 15:49
Location: Kgs. Lyngby

Re: La Marmotte 2014

Post by Peter Christensen »

Blev grebet af panik - og tilmeldte mig :-D
Gid det snart var maj...!
User avatar
Jacob Korsholm
Søger sponsor!
Posts: 2609
Joined: 29 Jul 2008, 22:30
Location: Bagsværd

Re: La Marmotte 2014

Post by Jacob Korsholm »

Peter Christensen wrote:Blev grebet af panik - og tilmeldte mig :-D
:thumbsup:
User avatar
Mikkel Henningsen
Med nye lunger
Posts: 2221
Joined: 21 May 2009, 23:25
Location: København

Re: La Marmotte 2014

Post by Mikkel Henningsen »

jeg ender med at stå over :(
It's not whether you get knocked down, it's whether you get up. - Vince Lombardi
User avatar
Klaus Bomholt
Over stok og sten
Posts: 590
Joined: 30 Nov 2005, 12:05
Location: Højeloft Vænge 80, Værløse

Post by Klaus Bomholt »

Tilmeldt :♧
User avatar
BoS
Førstevælger!
Posts: 2773
Joined: 27 Nov 2005, 17:28
Location: Nærum
Contact:

Re: La Marmotte 2014

Post by BoS »

Mikkel Henningsen wrote:Det har altid fristet mig i den forstand, at jeg gerne ville kunne sige, at jeg har kørt det.
Jeg har dog været over alle bjergene (undtagen Glandon) mindst en gang, og jeg har det lidt ambivalent med at rejse så langt for 1 løb. Gjorde man det til et et 3-4 dage langt ophold vil det være bedre. Så kan man også nå at prøve et bjerg eller to, og have en dags restitution inden løbet.
Det er i min sommerferie, så kan jeg få kørelejlighed er jeg ikke afvisende.
Dog skal jeg også til Dolomiterne senere på sommeren (racer)

Konkret; jeg overvejer det :?
Mikel: Man kan abre tilmelde sig Grand Trophe. Det er et etape løb, hvor La Marmotte er 3. etape.

De første to etaper er fantastiske. Den første er 170 km og 4000 hm. Et par dage senere kører man 80 km og ca 2500 hm. Så kommer Marmotten. Og dagen efter kører man enkeltstart op af Alpe D'huez. Eller man lader bare være, som jeg gjorde :)

Men de første to løb er der kun ca 300-400 med i, så man kører ikke i en kæmpe mennesk-snot-sved-prut-kø op af bjergene. Og der er plads ved depoterne. Det kan kun anbefales!
T-Shark er (også) den fedeste låge på kirkegården
User avatar
Mikkel Henningsen
Med nye lunger
Posts: 2221
Joined: 21 May 2009, 23:25
Location: København

Re: La Marmotte 2014

Post by Mikkel Henningsen »

BoS wrote:
Mikkel Henningsen wrote:Det har altid fristet mig i den forstand, at jeg gerne ville kunne sige, at jeg har kørt det.
Jeg har dog været over alle bjergene (undtagen Glandon) mindst en gang, og jeg har det lidt ambivalent med at rejse så langt for 1 løb. Gjorde man det til et et 3-4 dage langt ophold vil det være bedre. Så kan man også nå at prøve et bjerg eller to, og have en dags restitution inden løbet.
Det er i min sommerferie, så kan jeg få kørelejlighed er jeg ikke afvisende.
Dog skal jeg også til Dolomiterne senere på sommeren (racer)

Konkret; jeg overvejer det :?
Mikel: Man kan abre tilmelde sig Grand Trophe. Det er et etape løb, hvor La Marmotte er 3. etape.

De første to etaper er fantastiske. Den første er 170 km og 4000 hm. Et par dage senere kører man 80 km og ca 2500 hm. Så kommer Marmotten. Og dagen efter kører man enkeltstart op af Alpe D'huez. Eller man lader bare være, som jeg gjorde :)

Men de første to løb er der kun ca 300-400 med i, så man kører ikke i en kæmpe mennesk-snot-sved-prut-kø op af bjergene. Og der er plads ved depoterne. Det kan kun anbefales!
Det her: http://www.sportcommunication.info/web2 ... &trophee=3" onclick="window.open(this.href);return false; ? Det bliver tidligst 2015 :?
It's not whether you get knocked down, it's whether you get up. - Vince Lombardi
User avatar
BoS
Førstevælger!
Posts: 2773
Joined: 27 Nov 2005, 17:28
Location: Nærum
Contact:

La Marmotte 2014

Post by BoS »

Oui. Jeg ku næsten huske distancerne :)
T-Shark er (også) den fedeste låge på kirkegården
User avatar
Steen Andersen
Med blød hat
Posts: 1918
Joined: 13 May 2008, 21:45
Location: Holte

Re: La Marmotte 2014

Post by Steen Andersen »

God tur til jer alle :thumbsup: får slet ikke trænet nok så nu er hotel og start solgt :cry: :cry: det må blive et andet år.
Tykke kan også have tynd mave ;-)
Post Reply