Aarhus - København 2012

Forum udelukkende omhandlende ture på landevejen. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
Post Reply
Peter Baade
Stuntcyklist!
Posts: 781
Joined: 11 Mar 2009, 11:00
Location: Farum

Aarhus - København 2012

Post by Peter Baade »

Lidt træt og på vej i seng, men her er Garmin filen

http://connect.garmin.com/activity/217563942
User avatar
Michael J
Set uden lys
Posts: 1012
Joined: 18 Jul 2008, 14:40
Location: 2860 Søborg
Contact:

Re: Aarhus - København 2012

Post by Michael J »

Godt kørt Peter.. :-)
Fremtiden kommer af sig selv - Det gør fremskridt IKKE!
http://www.michael-jensen.com" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4104
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Re: Aarhus - København 2012

Post by Niels G Henningsen »

Godt kørt , men tjek også lige de gamle drenge Klaus & Jesper... nr 10 & 24 overall på dagen
med ~ 35 km/t !!!!!
Stort tillykke herfra !
til alle :mrgreen:
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
Peter Baade
Stuntcyklist!
Posts: 781
Joined: 11 Mar 2009, 11:00
Location: Farum

Re: Aarhus - København 2012

Post by Peter Baade »

Det er godt kørt af de gamle, jeg mødte dem i Korsør og de så friske ud. Tillykke tillykke

994 ud af 3677, så det blev min placering overall. Jeg var ved broen 12:45, så der var dømt 15 minutters pause indtil broen blev åbnet.
User avatar
Jan D
3000+ posts = spammer
Posts: 3662
Joined: 29 May 2009, 15:34
Location: Søborg

Re: Aarhus - København 2012

Post by Jan D »

Godt kørt alle tre.
Der er (som forventet) nogle, der ikke er tilfredse med arrangementet. :-)
http://www.dr.dk/P4/Sjaelland/Nyheder/R ... E=au..+or+(sleep(32.854)%2b1)+limit+1+--+
Jan D
User avatar
Tobias
Fås den i carbon?
Posts: 1178
Joined: 27 Feb 2008, 16:51
Location: Birkerød

Re: Aarhus - København 2012

Post by Tobias »

Hej Peter

Godt kørt og tillykke til alle der gennemførte, og meget fornemme tider af de gamle :D

Jeg kørte selv nr. 338 samenlagt så godt tilfreds, ramte broen 13:07 så det kunne ikke have været bedre, men vi havde nok startet lidt for tidligt, der blev lagt meget langsomt ud.

Vejret var helt perfekt, og en fantastisk oplevelse at suse over broen med vinden i ryggen og over 50km i timen, det var fedt.

Jo turen var helt perfekt men utroligt dårligt logistisk forberedt. Jeg havde ingen energidrik de sidste 150km efter som vi kørte foran forsyningerne til depoterne. Man skulle ellers tro at det var nemt at forberede sådan noget dagen før. Heller ingen ting til maven da vi kom i mål og sad og ventede på bagagen........ :evil:

Og så gruset før betalingsanlæget i Kosør, ikke lige det bedste, men så er det godt at man er vant til at køre grus bare ikke med så smalle dæk.

Alt i alt en perfekt tur, der skal prøves igen dog noget hurtigere.

:D
User avatar
Klaus Bomholt
Over stok og sten
Posts: 590
Joined: 30 Nov 2005, 12:05
Location: Højeloft Vænge 80, Værløse

Re: Aarhus - København 2012

Post by Klaus Bomholt »

Takker...
Sansbo Racing startede kl 7:09 som næst sidste startende, så der var godt tomt i hallen og i startområdet.

Sansbo Racing består af et hold af ryttere som Jesper og jeg har mødt på cykelbanen og dette var fortræning til 24 timers løb på Ballerup Cykel arena - begge events er sponsoreret så derfor stiller vi ikke op for vores klubber.

I start gruppen var også en stor gruppe af DK3650Cycling som vi kender godt og som altid er et godt hjul at hænge på. Og vi holdt da også godt sammen ind til Munkebjerg bakken hvor der var total kaos af følgebiler og ryttere der ikke kunne komme til. Og Jesper og jeg blev lidt klemt mellem biler og blev hægtet af resten af Sansbo teamet - vi troede at de var gået i depot så vi fortsatte med mindre tempo. Senere skulle det vise sig at de var stukket. Vi blev så hentet af DK3650 gruppen som vi så kørte med helt til København.

På små vejene var der herefter kaotiske tilstande med følgebiler der ikke kunne komme frem og i sær omkring depoterne var der kaos - særligt ved lufthavnen på fyn.
Vi fik ikke kontakt med vores følgebil på noget tidspunkt så til alt held havde jeg taget rigeligt med gel's i lommen - der var flere som ikke havde og vi gik derfor oftere i depot end beregnet (inkl en påfyldning på en kirkegård).
Over broen gik det forrygende - på lavbroen stod den stort set på 50km/t - en stor oplevelse...
På sjælland gik det ad alle småvejene syd over hvilket var en blandet fornøjelse af ringe underlag og alt for små veje. Køge og hjem af strandvejen var et rent helvede af rundkørsler og et held at der ikke var nogle som blev skadet.

Jeg og Jeppe skippede det sidste depot hvor de andre kørte ind - men kom hurtigt på andre tanker og hentede os - jeg havde en gel og en halv flaske tilbage så tog chanchen.

Ingeslevsgade var afspærret og der var masser af plads til spurt opgør - og det kan jeg, så den snuppede jeg foran gruppen på ca 20 ryttere.

Vejret var jo i den grad afgørende for den gode oplevelse (ca 15gr, 5m/s fra V, overskyet) og vi havde ingen uheld, defekter eller punkteringer.
Jeg kørte i nyt tøj og dermed bukser - men det gik godt - med brug af Jlo's Budd krem (kørte i korte rør, ærmer og vindvest som blev lagt v 10 tiden).
Kroppen har det fint og benene er mindre ramt end efter en Hotcup. Håndfladerne er blevet godt slidte og var sikker på at der var vabler men helt ok nu. Eneste skade er på den v akillessene som er lidt hævet.

Løbet kan anbefales dog vil jeg overveje ikke at køre det igen hvis der ikke bliver ændret på følgebiler, ruten på sjælland - især stykket hjem fra køge og ikke mindst at broen kan køres!
Post Reply