Kongeetapen 2011

Forum udelukkende omhandlende ture på landevejen. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
Post Reply
User avatar
JesperJ
1 omgang efter
Posts: 673
Joined: 04 Sep 2005, 20:59
Location: Ballerup

Kongeetapen 2011

Post by JesperJ »

Min lille beretning fra løbet.
Fredag morgen startede med ok vejr, tørvejr efter nattens heftige regn.
Men efterhånden som min starttid 09:35 nærmede sig gik den lette støvregn over i ganske almindelig solid jydsk regn, æv æv.
Nå men starten gik sådan lidt hovsa, for min startgruppe 09:35 var ikke så stor så efter er par minutter blev vi sendt afsted for at tilslutte os dem der startede 09:30.
Vi blev rimeligt hurtigt en stor gruppe med motorcykel marshall før og efter, dejligt at kunne nøjes med at koncentrere sig om at køre.
Gruppen var rimelig homogen og vi fik lagt et godt tempo, den første time blev kørt med genmsnit på 36.7 km/t , ganske ok i det vejr, det øsede ned og blæste også ganske pænt.
Timen efter kørte vi med et snit på 34.1 km/t der kom lidt flere bakker på turen heromkring.
Det mest ophidsende på den første del var en styrt i en rundkørsel, lige foran mig gled en og ja han nåde lige at hive 2 mand mere med ned, men jeg fik lige knebet mig udenom, pyhaa.
Men det lavede lige et hul i vores gruppe så jeg måtte sætte fuld speed på og lige bruge 2-3 km på at komme retur op til gruppen.
Da vi nærmede os 2. depot ved 108 km. var jeg nød til at gå i pit, manglede vand i dunkene og det vand der var drukket skulle traditionen tro hældes af. (100km er åbenbart maks for mig før den interne vandbeholder er fyldt og skal tømmes ved kørsel i regnvejr, skete også ved grejsdalsløbet) .
Det viste sig at være rigtig ærgeligt at jeg gik i depot, selv om en del andre fra gruppen gjorde det samme, kom jeg til at køre de næste ca. 20 km helt alene og på en utrolig kedelig del af ruten, lange lige veje svagt opad og god modvind, ævæv, de enkelte jeg indhentede var ikke til megen hjælp.
Men med ca 40 km tilbage kom en flok op som jeg sluttede mig til, de kørte et ok tempo, dog var de bedst ned ad og ligeud, opad forsvandt de fleste og de første par km efter en god bakke kørte jeg igen alene.
Vi kørte nogle af de gode "bjerge" omkring Vejle som også bruges i Grejsdalslbet, dog dennegang fra modsat side, sjovt at køre dem modsat.
Afslutning i Vejle by var et lækkert sus, det var allerede mange tilskuere op ad bakken lige før koldingvej og ja så kom vi frem til den legendariske KIDDESVEJ , var der mere i benene, kunne den køres, var der mon overhovedet plads.
Jeg tog chance ned af koldingvej og satte en del af gruppen af der og så skarpt til højre og der kom den.
Ned på den lille klinge og så var det bare at give den alt hvad man kunne, der var allerede tæt pakket med tilskuere så den skulle køres :) , men det blev den også, eneste sted det var lige ved at gå galt var da to der trak besluttede sig for at "overhale" hinanden og ja så var der pludselig ikke plads tilmig, meen et "diskret" råb om bagfra fik lavet plads.
Kiddesvej var atter besejret og nu galdt bare om at få trykket det sidste ud af benene og komme i mål.
JUBII
Tiden for de våde 168 Km. blev 5:00:39, 33.53 km/t i snit , så mon ikke den skal slåes næste år....
Placering blev 69 ud af 634

Vedlægger nogle før og efter billeder af raceren, andre har jeg desværre ikke lige pt.
Resten af mine få billeder kan ses her
https://picasaweb.google.com/jespeogmet ... directlink

mvh
Jesper
Attachments
Hjemme igen, æv æv
Hjemme igen, æv æv
P8060511.JPG (171.81 KiB) Viewed 1830 times
Klar til start
Klar til start
P8050461.JPG (139.97 KiB) Viewed 1830 times
Pæn og nypudset
Pæn og nypudset
P8040458.JPG (139.05 KiB) Viewed 1830 times
maybe some day
User avatar
Jan D
3000+ posts = spammer
Posts: 3662
Joined: 29 May 2009, 15:34
Location: Søborg

Re: Kongeetapen 2011

Post by Jan D »

Det lyder til at have været hårdt.
Respekt her fra - og tak for super beskrivelse.
Jan D
User avatar
Niels P
3000+ posts = spammer
Posts: 3168
Joined: 28 Sep 2008, 14:25
Location: Virum

Re: Kongeetapen 2011

Post by Niels P »

Respekt Jesper, det er sku i orden - og fed beretning
/Niels
User avatar
Kim Bjergelefanten Holst
Alene i udbrud
Posts: 743
Joined: 29 Sep 2008, 11:56
Location: Hørsholm
Contact:

Re: Kongeetapen 2011

Post by Kim Bjergelefanten Holst »

Det er godt kæmpet i endnu en regvejrsdag i det Jyske
Post Reply