Landevejstur - Søndag d. 2. aug.

Forum udelukkende omhandlende ture på landevejen. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
User avatar
Carsten Graff
UST? Ja måske...
Posts: 1316
Joined: 23 Nov 2005, 10:12

Landevejstur - Søndag d. 2. aug.

Post by Carsten Graff »

Jeg kører en længere tur på de smalledæk søndag d. 2. august.
Tempoet bliver så alle kan følge med, men da ruten går over alle de små bakker jeg kender, bliver det i perioder med høj puls :D

Start/slut fra IKEA/McD i Taastrup kl. 10.00 - Så kan depoterne evt. fyldes når vi kommer tilbage.

Jeg er ikke Garmin mester, men ruten bliver følgende:
IKEA-Vridsløsemagle-Sengeløse-Hove-Gundsølille-Himmelev-Roskilde-Herslev-Gevninge-Abbetved-Kirkesåby-Vestersåby-Elverdamsåen-Nørrehvalsø-Kirkehvalsø-Smidstrup-Skjoldnæsholm-Nytolstrup-Særløse-Kisserup-Allerslev-Lejre-Glim-Vorfrue-Vindinge-Reerslev-Torslunde-IKEA.

Ialt ca. 110 km. 8)
User avatar
Casper Fabricius
Mudderkonge
Posts: 1845
Joined: 02 Dec 2003, 14:23
Location: Islands Brygge

Post by Casper Fabricius »

og med 2000 HM eller hvad?
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4088
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Post by Niels G Henningsen »

Den kunne måske se nogenlunde sådan ud.....og det er nok omkring de ~500 højdemeter :lol:

http://www.gpsies.com/map.do?fileId=mqjexzuimvxmwpse

Hvis ellers det er tørvejr på dagen er jeg "frisk"....altid rart at se nye dele af Sjælland, efter snart at have kørt "jorden rundt 4 gange" i Nordsjælland.
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
Carsten Graff
UST? Ja måske...
Posts: 1316
Joined: 23 Nov 2005, 10:12

Post by Carsten Graff »

Niels PMC wrote:Den kunne måske se nogenlunde sådan ud.....og det er nok omkring de ~500 højdemeter :lol:

http://www.gpsies.com/map.do?fileId=mqjexzuimvxmwpse

Hvis ellers det er tørvejr på dagen er jeg "frisk"....altid rart at se nye dele af Sjælland, efter snart at have kørt "jorden rundt 4 gange" i Nordsjælland.
Meget tæt på det som jeg havde tænkt mig. Der er et par tunneller og cykel genveje/bomme, som det ikke er muligt at se på alm. kort.
Der kan hentes en del hm ved at køre længere ud efter Tølløse, men så kommer vi op på 140 km :shock: så det gemmer vi til en anden dag :D
User avatar
Hanne
Med nyvasket cykel
Posts: 2321
Joined: 09 Oct 2006, 13:25
Location: Bagsværd - et split fra Hareskoven
Contact:

Post by Hanne »

Carsten Graff wrote:
Niels PMC wrote:Den kunne måske se nogenlunde sådan ud.....og det er nok omkring de ~500 højdemeter :lol:

http://www.gpsies.com/map.do?fileId=mqjexzuimvxmwpse

Hvis ellers det er tørvejr på dagen er jeg "frisk"....altid rart at se nye dele af Sjælland, efter snart at have kørt "jorden rundt 4 gange" i Nordsjælland.
Meget tæt på det som jeg havde tænkt mig. Der er et par tunneller og cykel genveje/bomme, som det ikke er muligt at se på alm. kort.
Der kan hentes en del hm ved at køre længere ud efter Tølløse, men så kommer vi op på 140 km :shock: så det gemmer vi til en anden dag :D
Hvis vejret er godt, vil jeg gerne med :)..
Hvis alt er under kontrol - så kører du for langsomt.
http://cykelmyginden.blogspot.com/
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

Post by Jan Lohmann »

Hvis tempoet bliver som på vores sidste tur, så kan jeg næppe holde til de mange km, men jeg tror at jeg vil prøve, men som Hanne skrev så afhænger min deltagelse af vejret.
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4088
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Post by Niels G Henningsen »

Jan Lohmann wrote:Hvis tempoet bliver som på vores sidste tur, så kan jeg næppe holde til de mange km, men jeg tror at jeg vil prøve, men som Hanne skrev så afhænger min deltagelse af vejret.
Nu er jeg lidt flabet, men ....Op på hjul med det samme & hver gang :)
Også i starten hvor man er frisk.....det plejer nemlig at gå over efter 50-60 km :(

Det gør faktisk en forskel , om man skal træde hele vejen selv ,eller ligger i læ på landevejen selv ved ~30 km/t i - modsætning til i skoven, hvor det nok mest er på det "psykologiske plan",at det giver noget ,at ligge på hjul.
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
Straarup
Mangler prokontrakt
Posts: 1523
Joined: 22 Nov 2006, 14:55
Location: Rødovre
Contact:

Post by Straarup »

Vil meget gerne, men mangler en landevejhest, håber den er kommet hjem i stalden inden :wink:

Ses

//Strået

Snart med en Canyon Ultimate AL 9.0 Ltd
Frog jumps er vejen frem ....
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

Post by Jan Lohmann »

Niels PMC wrote:
Jan Lohmann wrote:Hvis tempoet bliver som på vores sidste tur, så kan jeg næppe holde til de mange km, men jeg tror at jeg vil prøve, men som Hanne skrev så afhænger min deltagelse af vejret.
Nu er jeg lidt flabet, men ....Op på hjul med det samme & hver gang :)
Også i starten hvor man er frisk.....det plejer nemlig at gå over efter 50-60 km :(

Det gør faktisk en forskel , om man skal træde hele vejen selv ,eller ligger i læ på landevejen selv ved ~30 km/t i - modsætning til i skoven, hvor det nok mest er på det "psykologiske plan",at det giver noget ,at ligge på hjul.
Niels du er ikke spor flabet. Jeg var på hjul sidst indtil jeg kørte træt, og undlod i samme anledning at ta' føringer (uha) ;-)
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
RENE :Der Alte:
Helt uden puls...
Posts: 626
Joined: 10 Oct 2006, 19:37
Location: KØGE

Post by RENE :Der Alte: »

jeg er osse klar.. prøver at få et par lokale med på turen..
Rene "Der Alte" fra køge
Check "Team Pronghornracing blog"
nyheder fra det store udland
User avatar
BoT
Bagfra højre-om!
Posts: 1085
Joined: 31 Aug 2006, 22:45

Post by BoT »

Niels PMC wrote:... Det gør faktisk en forskel , om man skal træde hele vejen selv ,eller ligger i læ på landevejen selv ved ~30 km/t i - modsætning til i skoven, hvor det nok mest er på det "psykologiske plan",at det giver noget ,at ligge på hjul.
Ja, når vi taler singletrack, men ikke grusstier i skoven. På vores intervaller ved skraldebjerget på grusstier i fuld læ af skoven svarer min puls på 92-93% i en føring/i vinden til 87-88% på en hænger.
Makes all the difference :-)
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4088
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Post by Niels G Henningsen »

Det har du helt ret i....Du vil også -hvis du kører tilpas langsomt- kunne se mig ligge på hjul i Dustcup etc. på grusstykkerne :oops:

Mener , at fra + 20-25 km/t har det betydning, se evt:

http://www.pmc-mtb.dk/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=933
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10085
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

Jeg kan med 90% sikkerhed deltage (men hvorffor lige start fra IKEA?)
Niels PMC wrote:Det har du helt ret i....Du vil også -hvis du kører tilpas langsomt- kunne se mig ligge på hjul i Dustcup etc. på grusstykkerne :oops:

Mener , at fra + 20-25 km/t har det betydning, se evt:

http://www.pmc-mtb.dk/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=933
uha, så Cavendish træder lidt mere end 1000w når han kører spurt med 70km/t
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4088
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Post by Niels G Henningsen »

Morten Hartvigsen wrote:uha, så Cavendish træder lidt mere end 1000w når han kører spurt med 70km/t
Det lyder af meget.....men se her og ....Du må selv "fedte" lidt med de engelske/amerikanske enheder.......

http://www.mne.psu.edu/lamancusa/ProdDi ... kecalc.htm
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
Allan-JYDEN-Rusmann
Træder stor mølle!
Posts: 264
Joined: 19 Oct 2006, 21:49
Location: Hvidovre

Post by Allan-JYDEN-Rusmann »

Jeg er nok også klar.. prøver at høre et par stykker om de vil med på turen..
Den der kører med LEFTY i skoven,
er bedst udstyret.
Post Reply