Blomsterløbet i Ganløse søndag 24-Maj fra kl.9

Forum udelukkende omhandlende ture på landevejen. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
User avatar
Peter Christensen
3000+ posts = spammer
Posts: 3397
Joined: 12 Jan 2006, 15:49
Location: Kgs. Lyngby

Post by Peter Christensen »

Regner med at dukke op - på min 8 år gamle racer - men jeg har dog pumpet dækkene og smurt kæden her til aften :lol:
Gid det snart var maj...!
User avatar
Tommy Hass
Over stok og sten
Posts: 595
Joined: 25 Dec 2007, 18:16
Location: Ballerup
Contact:

Post by Tommy Hass »

Det lyder godt Peter.
Min racer er tungere end min mtb, så jeg tror ikke du skal være ked af din :o
Godt skilt er halvt samlet.
User avatar
Kim Bjergelefanten Holst
Alene i udbrud
Posts: 743
Joined: 29 Sep 2008, 11:56
Location: Hørsholm
Contact:

Post by Kim Bjergelefanten Holst »

Tak for idag, det var hyggeligt så længe det varede :wink:
Måtte desværre udgå efter 58 km pga kramper i lårbasserne.
Det kostede for mange kræfter at lukke alle hullerne der opstod for mig efter bakkerne, og det er ikke godt sammen med en alt for ringe form :cry:
De 58 km blev tilbagelagt med 33,7 i snit, og det er jeg da ganske godt tilfreds med. (de Cosmic Carbon SLR hjul ruller helt fantastisk :P )

Tommy, Peter og Flemming det er sku flot kørt i det vejr der blev budt de sidste 58 km. :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
User avatar
Tommy Hass
Over stok og sten
Posts: 595
Joined: 25 Dec 2007, 18:16
Location: Ballerup
Contact:

Post by Tommy Hass »

Tak for idag, ca. 70 km i tørvejr og 46 km i regnvejr.
Et meget fedt løb, med et godt koncept hvor man kommer tilbage til målbyen 4 gange undervejs.
Desværre bliver Kim og Peter sat allerede på de første km, mens Flemming og jeg fulgtes helt til mål .... næsten.

Jeg havde en bitter punktering 5 km før mål, det kostede mange placeringer og ca. 6 minutter i forhold til gruppen jeg lå i.

Men ellers var det nu meget sjovt, især da Flemming og jeg gik i front og forsøgte at præge løbet lidt.
Til tider var det dog noget ensformigt, der var perioder hvor der ikke var meget cykelløb over det.

Jeg kom i mål i tiden 3:25 det giver en snit fart på ca 34 km/t (inkl. punktering. 35 km/t hvis man trækker den fra)

men alt i alt en god oplevelse der skal gentages på et tidspunkt.

Jeg har skrevet en lidt længere beretning på min blog .....
Last edited by Tommy Hass on 24 May 2009, 17:16, edited 1 time in total.
Godt skilt er halvt samlet.
User avatar
tobiasn
Med nye kabler
Posts: 238
Joined: 05 Aug 2008, 14:02
Location: Brønshøj

Post by tobiasn »

Tak for i dag.

Jeg nåede at komme i mål efter 58km lige inden der blev åbnet for sluserne 8)

Holdt en snitfart på 32,1km/t og det er jeg pænt tilfreds med :)
/Tobias
Nu også med carboing racercykel
User avatar
FlemmingM
Over stok og sten
Posts: 583
Joined: 07 Aug 2008, 16:49
Location: Værløse

Post by FlemmingM »

Tak for en hyggelig tur
det jo meget skægt at prøve, bare surt at der det er så svært at komme fri af en gruppe, men det kan vel læres!

Tommy: jeg har lige læst hele din beskrivelse, imponerende så meget du har oplevet. specielt denne bemærkning:

"Flemming tager over på nedkørslen og der bliver kørt stærkt nu..."

skal jeg have printet ud og sat på skabet med træningstøj!


Hilsen
Flemming
User avatar
Tommy Hass
Over stok og sten
Posts: 595
Joined: 25 Dec 2007, 18:16
Location: Ballerup
Contact:

Post by Tommy Hass »

he he ja men der blev jo kørt cykelløb da vi lagde os i front :lol:
Godt skilt er halvt samlet.
User avatar
Peter Christensen
3000+ posts = spammer
Posts: 3397
Joined: 12 Jan 2006, 15:49
Location: Kgs. Lyngby

Post by Peter Christensen »

Ja det var sjovt at prøve at køre et racerløb igen - mit sidste var ved åbningen af Storebæltsbroen - det var måske derfor jeg ikke var helt skarp til at sidde med da feltet kørte. Man er jo vant til at man som regel kan køre en gruppe ind igen men nu var jeg sat bagerst sammen med 5-6 andre ryttere og hovedfeltet var væk. Vi kører dog OK sammen lige indtil slutningen af 2 omgang hvor jeg lige skal have en flaske fra depotet og selv om det kun tager 10 sek får jeg ikke kontakt med de andre igen (som på dette tidspunkt) er blevet til 4 mand. Så begynder det at regne men benene er stadig ok så jeg fortsætter alene. Godt inde i 3 sløjfe er jeg milimetre fra at ryge på røven i et sving fordi jeg ikke er opmærksom på at mit forhjul næsten er fladt. Så jeg snupper en punktering med og overvejer om jeg skal stoppe efter 3 sløjfe men bliver alligevel stædig og sidste sløjfe er jo "kun" et par og tyve kilometer så den snupper jeg med. Så efter 116 km var der kun tilbage at pumpe en portion pastasalat med frikadeller ned og så var de mange kolde kilometre glemt igen.
Gid det snart var maj...!
Post Reply