GP Copenhagen-Odsherred, 16 Maj kl. 8:30

Forum udelukkende omhandlende ture på landevejen. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
User avatar
Tommy Hass
Over stok og sten
Posts: 595
Joined: 25 Dec 2007, 18:16
Location: Ballerup
Contact:

Post by Tommy Hass »

En rigtig god beretning, godt kæmpet. Det er fedt at du gennemførte på trods af at det er så nemt at stå af 8)
Godt skilt er halvt samlet.
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

Post by Jan Lohmann »

Niels og Morten jeg er fuld af beundring. Her ser man forskellen mellem rigtige mænd og mænd. Jeg var blevet hjemme.

Jeg har prøvet turen under Sjælland rundt. Det er sjovt bagefter, men jeg husker stadig smagen af det vejmøg blandet med olie og småsten som de forankørende var så venlige at 'smide' i hovedet på en når man ligger på hjul ;-)
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4089
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Post by Niels G Henningsen »

mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
Steen Andersen
Med blød hat
Posts: 1918
Joined: 13 May 2008, 21:45
Location: Holte

Post by Steen Andersen »

Gud er de kommet :o jeg fik 200kr tilbage fordi der var så meget nos i det.
Tykke kan også have tynd mave ;-)
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10086
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

Niels PMC wrote:Så er der resultater.......:

http://www.feltet.dk/Bandsholm/index.php?sid=651
øj, det var hurtigt :wink:

Min trøje blev ikke fundet, så hvis du ser en grøn rytter i Odsherred her til vinter, er det min jakke :-)
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10086
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

Steen A wrote:Gud er de kommet :o jeg fik 200kr tilbage fordi der var så meget nos i det.
kørte du motion 1, på 4:05:21 ? det er da fino

hold da op en farce for UCI løbet.. med flere uheld, og forkert start, jeg synes nok jeg så at de kørte den forkerte vej over mål, første gang.

..............

"Skrevet af: myggen (IP logget)
Indlæg tilføjet: 16-05-2009 kl. 22:24

Jeg har idag kørt med i det proffesionelle løb i GP Bikebuster, og vil her fortælle om de ringe forhold vi kørte under idag:

Vi starter, og bliver flere gange holdt mere eller mindre tilbage i lyskryds under masterstarten. Da vi bliver stoppet lidt uden for Nykøbing, står vi og venter i pisse lang tid på at blive startet igen (så vidt jeg er orienteret pga. en kommisær der ikke var til stede). Det pisser ned, og vi får bare lov til at stå der og fryse(!).

Da vi nærmer os Asnæs Indelukke, bliver vi også sendt den forkerte vej. Her kan man virkelig mærke at der ikke er styr på arrangementet. Herefter var jeg så en af de "heldige" der fik lov til at punktere. Slutbilen i kortegen kørte bare lige forbi, så mig og holdets servicebil kom altså langt ud af kortegen. Vi var heldigvis på vej hen mod målområdet da det skete, så på dette tidspunkt ved vi hvor i verden vi befinder os. Da vi kommer om på den anden side af målområdet, kommer vi ud på nogle veje med dårlig oversigtsforhold, og vi kan ikke længere følge feltet. Der er ingen skiltning, kun meget små pile malet på vejen ca 20 meter før svingene. Officials er der heller ingen af på selve ruten, vi har ingen motorcykler der sørger for at fjerne trafikken så vi har plads til at komme frem, så vi mister temmelig meget tid på hovedvejene igennem de mindre byer og hvor der var modkørende trafik. Da vi igen rammer de mindre veje, rammer vi en nedkørsel hvor vi kører temmeligt stærkt ned. Jeg ligger selvfølgelig på pace bag vores servicebil. Pludselig hopper en kvindelig (og vidst nok den eneste official på ruten) ud foran bilen og vil have at vi skal dreje skarpt til venstre. Servicebilen drejer skarpt for ikke at køre kællingen (undskyld udtrykket) ned, hvilket resulterer i at vores servicebil kolliderer med et helleanlæg, flyver en meter op i luften og er på vej til at smadre ind i en have med noget der ligner 70 km/t. Jeg selv er heldig at jeg ligger på højre side af bilen, ellers var jeg blevet revet med ned.

Bilen slap heldigvis med en smadret kofanger, tågelygter og nogle buler, så vi kan køre videre. Men da der ikke er skiltning, og vi er langt fra kortegen, der er igen ingen officials eller hjemmeværnsfolk, kører vi i flere omgange forkert, og aner ikke hvor i verden vi kører rundt. Det tager os 30 min(!) at finde ruten igen, jeg selv er stiv frossen og må derfor udgå.

Jeg har talt med flere andre ryttere der har haft defekt som har haft samme problem; Punktering eller andet, så er man færdig i løbet. Med de forhold vi kørte under idag, kunne man simpelthen ikke nå op til feltet igen. Så det er egentligt det samme som at dømme os ude pga. defekt.

Ligemeget hvilket hold jeg kører for næste år, nægter jeg at køre dette cykelløb igen, simpelthen pga. den uprofessionelle måde at afholde cykelløbet på. Dette var et cykelløb der var under den ringeste standard for et almindeligt dansk licensløb, hvilket jeg ikke forventer når jeg stiller til start i et UCI 1.2 professionelt cykelløb!"


www.feltet.dk/forum/read.php?2/233788
User avatar
Steen Andersen
Med blød hat
Posts: 1918
Joined: 13 May 2008, 21:45
Location: Holte

Post by Steen Andersen »

Nej, jeg hedder Andersen, jeg kørte en runde uden tid, fordi løbet var skudt igang da vi havde fået vores nummer. :x
Tykke kan også have tynd mave ;-)
Post Reply