GP Copenhagen-Odsherred, 16 Maj kl. 8:30

Forum udelukkende omhandlende ture på landevejen. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
User avatar
Hanne
Med nyvasket cykel
Posts: 2321
Joined: 09 Oct 2006, 13:25
Location: Bagsværd - et split fra Hareskoven
Contact:

Post by Hanne »

Selvom det lyder fedt, så vil jeg altså hellere til bryllup ;o)
Hvis alt er under kontrol - så kører du for langsomt.
http://cykelmyginden.blogspot.com/
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4104
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Post by Niels G Henningsen »

Hanne wrote:Selvom det lyder fedt, så vil jeg altså hellere til bryllup ;o)
øv...vi ku' sikkert ellers godt bruge en stærk rytter til at bryde vinden de første 110 km :lol:
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10093
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

jeps - det bliver så motion 2 / 120km

NB: Hanne jeg har jo længe planlagt det her løb :-) Jeg giver bare Casper&Sanne en stor krammer en anden dag.
User avatar
Hanne
Med nyvasket cykel
Posts: 2321
Joined: 09 Oct 2006, 13:25
Location: Bagsværd - et split fra Hareskoven
Contact:

Post by Hanne »

Morten Hartvigsen wrote:jeps - det bliver så motion 2 / 120km

NB: Hanne jeg har jo længe planlagt det her løb :-) Jeg giver bare Casper&Sanne en stor krammer en anden dag.
God tur til jer begge :).. jeg håber at helbreddet holder Morten.. Og ellers - så ja - så havde jeg gerne brudt vinden de første 110 km :)



/Hanne
Hvis alt er under kontrol - så kører du for langsomt.
http://cykelmyginden.blogspot.com/
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4104
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Post by Niels G Henningsen »

Tak for igår....Har nu fået varmen igen,men det holdt hårdt.
Cyklede hjem....Toget kørte lige da jeg nåede stationen.

Har skriblet lidt her om mit løb:

http://www.pmc-mtb.dk/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=895

(sidste indlæg)
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

Post by Jan Lohmann »

Flot rapport Niels (læst på dit board). Synd for Morten som sku' så gruelig meget igennem.

Jeg tænkte meget på jer i løbet af lørdagen, medens i mig selv sagde 'godt det ikke er mig' for sikker et vejr på en så åben og bakket strækningen, så jeg syntes at du kan være dit gennemsnit mere end bekendt ;-)

Var det hvirkelig ingen som ku' ha' dig med i bilen imod København?
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4104
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Post by Niels G Henningsen »

Rolig nu......Det var bare fra Værløse af og hjem. Morten var så venlig at give plads både ud & hjem !
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

Post by Jan Lohmann »

Nu er jeg mere rolig ;-)
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
User avatar
Kent
En kop latex tak
Posts: 1140
Joined: 05 Sep 2007, 22:50
Location: Frederiksberg

Post by Kent »

Godt kørt Niels - det skal prøves næste år, for så må de da have fået justeret fejlene.

Jeg har lige været ude og trille lidt i Veddinge Bakker og det er altså super område at træne. I hvert fald de første 18 km. til jeg punkterede og måtte tage en taxi hjem :roll:

Jeg regner med at lave en hustlertur (også for hang arounds) derovre efter sommerferien afsluttende med lidt grill.
Nu kan det da kun gå fremad....
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4104
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Post by Niels G Henningsen »

Kent wrote:
Jeg regner med at lave en hustlertur (også for hang arounds) derovre efter sommerferien afsluttende med lidt grill.

count me in ....

har jo også ruten på GPS -hvis nogen skulle være i tvivl :D
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
Steen Andersen
Med blød hat
Posts: 1921
Joined: 13 May 2008, 21:45
Location: Holte

Post by Steen Andersen »

Jeg er frisk, bare katana ikke skal tænde grillen. :twisted:
Tykke kan også have tynd mave ;-)
User avatar
Palle 'PS' Madsen
Cykelmyg
Posts: 996
Joined: 19 Jun 2006, 08:26
Location: Roskilde

Post by Palle 'PS' Madsen »

Spændende læsning.
Glad for at jeg ikke havde tid til dette løb :wink:
8)
Ghost mtb / Rivette R6 racer / Asics Kayano
User avatar
Steen Andersen
Med blød hat
Posts: 1921
Joined: 13 May 2008, 21:45
Location: Holte

Post by Steen Andersen »

Ja det værste løb jeg nogen sinde har været med i. :evil:
Tykke kan også have tynd mave ;-)
User avatar
Hanne
Med nyvasket cykel
Posts: 2321
Joined: 09 Oct 2006, 13:25
Location: Bagsværd - et split fra Hareskoven
Contact:

Post by Hanne »

Det lyder godt nok også som om at det har været barske betingelser I har haft..
Vi napper Grejsdal næste år - en stor flok ... og så håber vi på at vejret bliver godt

/Hanne
Hvis alt er under kontrol - så kører du for langsomt.
http://cykelmyginden.blogspot.com/
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10093
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Det var bananens skyld :-)

Post by Morten Hartvigsen »

Steen A wrote:Ja det værste løb jeg nogen sinde har været med i. :evil:
Fortæl fortæl .... jeg vidste ikke du var med før jeg så dig på tilmeldingslisten dagen før.

Her så mit bidrag, til at supplerer Niels skriv:

Image
VeloWorld Copyright(c)2009 Peter Kjeld

Nogle husker måske min tråd hoppende kæde... så før løbet fik jeg monteret et nyt 10speed kædeled, og så spillede transmisionen igen :) Nåe ja og så også et nyt AC CR-420 hjulsæt, Ultremo dæk, og kæde/krans - så var maskinen klar - og ca 0.5kg lettere, og rytteren ligeså nede på noget nær minimumsvægt i de sidste 20år.

Vi ankom i go tid, og fik let og hurtigt chips da køen til eftertilmelding kun var på 3 personer... de andres kø var ca. 100 ! Prisen var også den samme, tak for det.

Starten til motion 2 / 120km skulle gå kl. 8:35, men vi fik at vide at alle starter var forsinken 20min. Det blev så forlænget en gang mere til 30min, så starten gik 9:05.

Inden start kørte jeg 1 1/2 gang op ad den grimme bakke før mål + trillede lidt rundt, ikke en gedigen opvarmning, men nok til lige at få gang i kroppen, det var jo et langt løb.

Jeg fik placeret mig helt fremme i 2-3 række i startboxen (kunne ikke finde Niels, der så åbenbart stadig var ude at trille).og da starten gik, gik det roligt fremad, da der var masterstart med ledsagerbil og motorcykel.

Der blev lurepasset meget, men flere viste flaget ved på skift at trække feltet, også mig et par gange :wink: Tempoet var ikke overvældende, og jeg følte mig frisk nok til at kunnen følge med i frontgruppe. Efter at have køre 5-7km kører masterbilen/motrocyklen forkert.. kun 20m.. så må vi vende om.. 20m lyder ikke af meget, men det er nok til at der igen bliver samling på hele feltet, og alle i front gruppen incl. mig, nu pludselig er bagest ](*,) sgu lidt ærgeligt.

På vej op igen finder jeg Niels, og siger pænt goddag. Vi ligger der i ca. top30, hvilket jo er fint nok. Tempoet er sådan medium, men dog med en pæn fart pga. den dejlige store gruppe (jeg glemte en magnet på sommerhjulsættet så hvor hurtigt ved jeg ikke). Det begynder nu dryppe lidt mere og vejen er helt våd. Det går egentlig meget godt i fronten, indtil første skarpe venstresving som kommer lidt bag på mig, så jeg slår bremsen i, og baghjulet glider... ups. det må man ikke i et felt ! Man skal altså også lige vænne sig til at man faktisk ikke kan bremse med tynde hårdt pumpede race slicks på en våd vej, der er nul greb!

Efter at have kørt ca. 2/3 af omgang 1, er der en rytter der styrter i et venstresving, han tager de 2 næste med, og så kommer jeg... jeg når heldigvis lige at skifte retning, men må lige ud og vende på en mark.
Da jeg så kommer ind tilbage på asfalten er Niels lidt foran, men træder åbenbart godt an, for jeg kan ikke komme op til ham, trods jeg prøver.

Nu er der så 2 grupper, og det bliver sådan resten af 1 og også anden runde. Vi er 3 der gerne vil op til front gruppen igen, så vi samarbejder om det, men de andre 10ryttere gider ikke at hjælpe, så det er et hårdt træk, der slider. Den ene af rytterne der har trukket er for stærk, og kører til sidst fra gruppen, og endnu én slipper afsted lidt senere.

Efter 2 omgange, dvs. 60km (ca. tider 1omg= 57min, 2omg= 56min) er regnen nu tiltaget, og det begynder også at blæse en del. Jeg har kun drukket 0,5l energidrik, men synes ikke jeg har brug for mere, da jeg har bællet 0,7l lige før start. Men her på toppen af Asnæs Indelukke stopper jeg lige og tager en banan for energien er ved at være brugt ! Det skulle jeg aldrig havde gjort ! Kroppen går altid helt i knæ, når der pludselig kommer noget i maven. Jeg spiser kun en 1/2 men alligevel.. det burde jeg vide.. ok, måske det ikke var derfor, men herfra gik det altså meget i stå for mig, og jeg kører alene videre i medium "alene" tempo. Hentewr et par ryttere længere fremme, men jeg har nu helt mistet gruppe 2.

Jeg fortsætter trådet, og venter nu bare på at energi-krisen bliver overstået. Måske jeg er slået over på fedt forbrænding her... kan godt tænkes. Her midt på 3'die omgang går det igen rimeligt, men det blæser meget og regner ret kraftigt. Jeg kører hele omgangen alene. Allerede efter anden omgang var jeg helt gennemblødt, så der SKULLE altså arbejdes for at holde varmen.
Jeg begynder at drømme om varm kakao og en sofa.. damm et tankespind!

Jeg synes nu det er så synd for mig selv, at jeg beslutter at stoppe her efter tredie omgang (90km), og da jeg kommer i mål efter MONSTERBAKKEN, vil en gut have min chip !!!! "du skal ikke friste mig" svarer jeg !! Hvad skete der lige der ??? Næ, jeg vil da gøre det her løb færdigt, ak ja. Tager en ny flaske energidrik og et æble, og en "lady" maxim bar :wink: og så triller jeg "lystigt" videre ud igen.

NB: De der lightweenie Tune flaskeholdere som jeg bruger, ser jo nice ud..men når der er kommet lidt sukker klister udenpå flasken, kan den være forbandet svær at få ud af holderen, sællig med meget kolde fingre - reminder til mig selv: køb en alm. til næste gang :wink:

Jeg ruller alene ud igen. Fra nu af bliver det så mit livs værste slideri. 100% våd og gennemkold alle på nær i bentøjet.
Jeg var også kun iklædt små racersko, nickers, en undertrøje, en trøje samt en vindvest og løse ærmer, og korte hansker.. det var det..... så der er ik meget til at holde varmen. Hænder/arme bliver så kolde at jeg ikke kan skifte op på den store klinge med venstre hånd. Når jeg knuger hænderne, kan jeg mærke senerne hele vejen op i armen ..sgu nok ikke så sundt det her.... Og selvom der altså er gode bakker til at holde en lun, går det altså også nedad, og det kan gå meget stærkt, men da man jo så yderligere nedkølet, skal man holde fokus for at undgå styrt, når ens arme ikke kan særligt meget. Det gik heldigvis, men jeg måtte også bremse på nedkørslerne :-$

Her ved en af bakkerne på tredie omgang bliver jeg hentet af den tredie gruppe (med en pige i..godt gået), og selvom jeg tror det bliver min redning, kan jeg alligevel ikke hænge på.

Der har ikke været vagter siden anden omgang, men det går nu meget godt med at finde rundt alligevel. Der er hvide pile på vejen, og røde pile hængt op i skiltene, men minebånd bruger de ikke. De kunne da også godt lige have fejet det grus og småsten væk i de 3 sving der.... hallo der starter jo et UCI løb kl. 12, skal de ikke have en REN vej at køre på ?

Det blæser, regner, og er kun 8grader, hulk... bare den sidste bakke nu ... øv der kommer en rytter mere og henter mig .. driller gør han skam også .. "kom nu - der er kun opløbet tilbage" ja tak, jeg kæmper med at holde mig på vejen på den sidste nedkørsel, og herfra går det stejlt opad imod mål. Her får jeg både kramper i flere muskelgrupper, men kommer da hæderligt op på 39/23.

Endelig i mål efter 4timer + et eller andet ! Det var en monster tur, meget hårdere end Fitness DK 76km MTB løbet, da jeg her blev gennemvåd og meget kold. Og så også gik sukkerkold efter bare 2 omgange.

Det tager Niels og jeg mindst 15-20minutter at komme bare nogenlunde ovenpå i den dejligste varme og tørre bil, inden vi kører hjemad.

Katana tog tid, men pga. fejlkørsel, og klager over registerings problemer er resultater ikke tilgængelige endnu: http://live.katana3.dk/katana/event.ctr ... f=&clazz=H

NB: Jeg glemte min Hustler vinterjakke ved start, finder du den så ring 2630 4000 :wink:

Niels tråd her: http://www.pmc-mtb.dk/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=895 incl. et par billeder.

Mandag: Jeg er stadig mærket i kroppen, så hvor var det dejligt at cykle hjem idag i solsking og 17grader - hurra !!!!
Post Reply