Heino Cup

Forum udelukkende omhandlende ture på landevejen. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
Post Reply
User avatar
Dr.phil.
Ny på Hustleren
Posts: 47
Joined: 27 Dec 2004, 22:18
Location: Østerbro

Heino Cup

Post by Dr.phil. »

Der blev kørt cykelløb. Det var ikke som i Ullerød, hvor man kunne sidde og hygge sig i et stort felt med 40 km/t eller i Skjoldenæsholmløbet, hvor der bare blev tonset. Det var ryk på ryk, hvor man snart kører 30 km/t snart 50, og pulsen ryger op og ned. Det gav mig problemer. Ved indgangen til tredje af de ialt fem omgange måttet jeg ynkeligt slippe med lungerne oppe i halsen. Så var det bare at vente og se, om der var andre, der havde lidt samme skæbne. Det var der, og vi var tre, der fik etableret et samarbejde med en fjerde på slæb. Her kom jeg til at yde mit, især på stigningerne, og vi fik da også gennemført med den hæderlige gennemsnitsfart af 34.61 km/t. Løbet blev vundet med en gennemsnitsfart af 37.5 km/t. Dvs. de 60 km blev vundet med en fart godt 1 k km/t langsommere end jeg gennemførte de 115 km i Ullerødløbet med. Forklaringen er forskellen i måden løbene bliver kørt på. Derfor endte jeg som nr. 29 ud af 34 startende i b-klassen i Heino Cup 2 afd. Den er faring rigere må jeg deltage i næste afdeling, som desværre først er til september. 2. afd. var et godt arrangeret løb på en god kuperet rute i sol og vind. Så det var en hård men smuk og sjov aften på Vestegnen. Resultater og tider kan I finde på: http://www.events4u.dk/results/heinocup2005.php
User avatar
Ask 'Bask' Hybel
Nu med støttefod
Posts: 822
Joined: 08 Nov 2004, 16:53
Location: Nørrebro - Kbh
Contact:

Re: Heino Cup

Post by Ask 'Bask' Hybel »

Tillykke med din debut i "rigtigt" cykelløb ! Du burde næsten overveje at køre licens - tror der er en klasse der hedder H50... vi ses !
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10093
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

flot kørt, og intressandt med lidt detaljer som vi andre kan bruge til taktik, når vi engang skal køre vores første race løb :-)
Post Reply