Skjoldenæsholmløbet

Forum udelukkende omhandlende ture på landevejen. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
Post Reply
User avatar
Dr.phil.
Ny på Hustleren
Posts: 47
Joined: 27 Dec 2004, 22:18
Location: Østerbro

Skjoldenæsholmløbet

Post by Dr.phil. »

Der skulle vel ikke være nogen af jer, der gøre de 145 km i morgen? Det kunne være rart med et velkørende baghjul. God tur i Tisvilde for de af jer, der skal ud i sandet.
User avatar
Dr.phil.
Ny på Hustleren
Posts: 47
Joined: 27 Dec 2004, 22:18
Location: Østerbro

Post by Dr.phil. »

Det kan godt være, at det var hårdt i Tisvilde, men det var de 145 km i blæst og regn på kuperede sjællandske landeveje også. Det er et lidt mærkeligt løb, fordi man bliver sendt af sted en af gangen, godt nok med få sekunders mellemrum. Den startprocedure gør, at der ikke danner sig noget felt. Her havde de, der stillede op i hold en stor fordel, og jeg var den eneste Hustler. De deltagende Johnny Cash-drenge havde ikke mod på 145 km og nøjedes med 80 km. Jeg kørte derfor lang tid alene, før jeg fandt fandt sammen med nogle. I modvinden vestpå blev jeg påkørt bagfra og styrtede. Heldigvis skete der ikke andet end, hvad jeg kunne rette på stedet. Omkring 50 km hende i løbet blev jeg indhentet af nogle hårde drenge, som jeg holdt sammen med de næste 20-30 km, hvor jeg blev sat på en stigning. Mine ben var komplet kraftesløse, men efter nogle km kom jeg mig og fik etableret et nyt samarbejde. Jeg var ikke den eneste, der løb ind i en krise. Til tider blev jeg indhentet af folk, som siden gik døde. Til andre tider indehentede jeg nogle, der efterfølgende kørte fra mig, for at jeg derefter indhentede dem, kørte fra dem og siden ikke så mere til dem. Løbet var velorganiseret og gik ad småveje det meste af ruten. Iflg. min egen computer gennemførte jeg på omkring 4 timer og 30 min i en gennemsnitsfart på 32,29 km/t. Det er jeg ikke utilfreds med. Det trækker tænder ud først at køre 70-80 km i mod- og sidevind. Heraf vel 15-20 km alene. Og 900 højdemeter på de 145 sætter sig sgu også. Så blev jeg den oplevelse rigere.
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10097
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

Ja, vejret kunne havde været bedre idag. Forskellen ved kørsel i skoven er at man ikke mærker så meget til vind og vejr.

Jeg vil gerne med dig en dag, hvis jeg ellers kan holde til de mange km. Så bare bliv ved med at poste race inlæg, så lykkes det måske for mig at komme med en dag.

Hvad plads endte du på ?
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Lyder som et rigtigt hårdt løb, flot gennemsnitsfart Phil :P
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

Post by Jan Lohmann »

Godt gået Phil.

Ja det stormede godt i går. Jeg kender fornemmelsen :D .

Jeg kunne godt tænke mig at vi to' med til et af de næste løb! Jeg tror også at Jakob godt vil med til en afveksling.

Da du syntes at ha' føling med motionløb på racer gider du så annoncere dem og så skal vi forsøge at følge op og deltage efter bedste evne, men med den gennemsnitstid så må du nok stadig væk køre alene :D
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
User avatar
Dr.phil.
Ny på Hustleren
Posts: 47
Joined: 27 Dec 2004, 22:18
Location: Østerbro

Post by Dr.phil. »

Det kunne være sjovt med et Hustler Team på landevej. Næste gang bliver Heino Cup. Det er næste tirsdag den 24.5. kl. 17.30 ved Smørum, hvor der er mulighed for at køre 48, 60 og 78 km. Yderligere oplysninger på http://www.picykel.dk/heino2005.htm
User avatar
Dr.phil.
Ny på Hustleren
Posts: 47
Joined: 27 Dec 2004, 22:18
Location: Østerbro

Post by Dr.phil. »

Her kan I finde resultatet af Skjoldenæsløbets 145 km distance:
http://www.frihjul.dk/2004r_rcmskjold/( ... t_sog.aspx

Som I kan se, blev jeg nr. 104 ud af 538 startende i den officielle tid 4 timer 31 min og 37 sek. lig med 32,03 km/t
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Flot resultat må jeg sige, ved sku ikke om jg havde hængt på....
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

Post by Jan Lohmann »

Da jeg bl.a på det anførte tidspunkt, i n æste uge, næppe er sluppet fra et møde med Banedanmark vil jeg personligt kun gå efter løb i weekenden :!:

Men det sku' vel også være muligt :?:

Da jeg var i form, det er vel 2 år siden, ku' jeg klare 125 km med 32km/t i snit og sjælland rundt på 10:30 plus 1 time til depot og punkteringer men nu?

La' det komme an på en prøve, men mine knæ er ikke hvad de var :(
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
User avatar
Ask 'Bask' Hybel
Nu med støttefod
Posts: 822
Joined: 08 Nov 2004, 16:53
Location: Nørrebro - Kbh
Contact:

Post by Ask 'Bask' Hybel »

Dr.phil. wrote:Som I kan se, blev jeg nr. 104 ud af 538 startende i den officielle tid 4 timer 31 min og 37 sek. lig med 32,03 km/t
2 minutter foran Mads Kock fra DMK som kører top 30 i dustcup sport ! Det fortæller da lidt om forskellen på mtb og race...
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10097
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

aha, hvis man skal følge med Mads, så kan jeg nok også få en top 100 :-) hvis kondien ellers kan holde i så mange timer, det er nu faktisk tvivlsomt.
Post Reply